fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי שמאמין, שייזהר!

ביקורת פרסומות: מפורסטמה לא מאמינה לא לחברות האשראי, לא לפוליגרף של אייל ברקוביץ וגם לא לחברות הקוסמטיקה
אייל ברקוביץ לסובארו | צילום: רונן טופלברג
אייל ברקוביץ לסובארו | צילום: רונן טופלברג

מאת עלית קרפ

פרסומות חדשות צצו השבוע, והמסך כמרקחה. הפרסומת הדוחה של המותג הקוריאני טוני מולי לקרם אנטי אייג'ינג שעשוי ריר חלזונות, הזכירה למפורסטמה סיפור ישן שנהגו לספר בזמנו על סופיה לורן, השחקנית האיטלקייה היפהפייה.

זה הולך ככה: פעם שאלו את לורן איך גם בגיל כל כך מתקדם היא עדיין יפהפייה כזאת. היא חשבה רגע והשיבה: אם אני אוכלת פסטה זה לא יותר מחמש חתיכות, ואם אני שותה יין זה רק מעט-מעט, ולעשן אני לא מעשנת בכלל, ואני שותה הרבה מים, ואם אני יושבת בשמש זה רק עם כובע גדול ועם משקפי שמש… ואה, כן, גם אמא שלי הייתה יפהפייה.

בקיצור חברות, לפני שאתן רצות למרוח על הפנים כל מיני זוועות שעולות המון כסף, רוצו להציץ בהורים שלכן. אמא של מפורסטמה תמיד אומרת שגנטיקה היא דבר אכזרי וחזק (נו, זה נכון במקרה של מפורסטמה, לא במקרה של לורן כמובן).

ומה עוד צד את עיניה של מפורסטמה השבוע?

הפרסומת שעושה אייל ברקוביץ' לרכבי SUV של סובארו. מה רואים? את ברקוביץ בודק באמצעות פוליגרף מי ממוכרי הרכב משקר לו ומנסה למכור לו רכב שהוא לא SUV כאילו שהוא כן. הוא הולך ממוכר למוכר ומתברר שרק המוכר של סובארו אומר את האמת.

הפרסומת טיפשית מכל הכיוונים: זה סיפור טיפשי, זה ביצוע טיפשי וביחד זה יוצר פרסומת כל כך טיפשית ופשטנית, עד שאפילו לברקוביץ', שיש לו רקורד ארוך ומפואר של דיבור שטויות בציבור בלי להתבלבל ובלי להתנצל, היא טיפשית.

אבל הפרסומת שהכי חשוב להזהיר ממנה היא זאת שקוראת לאזרח התמים להסגיר את היסטוריית האשראי שלו למשהו שנקרא "מערכת נתוני אשראי", כדי שלא רק הבנק שלך יידע את עומק האוברדרפט שלך, אלא גם בנקים אחרים, שייזהרו ממך ולא ייתנו לך אשראי. מעניין כמה אנשים יידחפו ללקיחת הלוואות בשוק האפור הודות לחסימת ערוצי האשראי שלהם, אחרי שיסגירו את פרטיהם למערכת וערוצי האשראי ייחסמו בפניהם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות