fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בירת הכדורגל או בירת השווארמה? סיורים בחג סוכות בחיפה ב-10 שקלים

עמותת תיירות חיפה מציעה שלל סיורים בעיר הכרמל המשלבים עבר, הווה ועתיד ומספרים את סיפורה של העיר ואנשיה, ויש גם אתנחתא על כוס יין
יש מה לעשות בחיפה. סטלה מאריס, לדוגמא צילום: העמותה לתיירות - חיפה

יש מי שיגיד שחיפה היא בירת הכדורגלאחרים ידברו על השווארמה החיפאית או על הדו קיוםהכל נכוןכמובןאבל בואו נודה על האמתחיפה היא הרבה הרבה יותרבעמותת תיירות חיפה מציעים בסוכות הקרוב שלל סיורים מרתקים בעיר הכרמל במחיר של 10 שקלים בלבדמוכנים?

 טמפלרים על הכרמל וחג ביקור הקיסר

באוקטובר 1898 ביקר הקיסר הגרמניוילהלם השניאת הטמפלרים בשכונת כרמלהיים בחיפהמרכז הכרמל של היוםבסיור נחזור אחורה בזמן לימי הקמת השכונה על ידי הטמפלרים ולמריבה הגדולה על הכרמל שכמעט הובילה למלחמה בין מעצמות אירופהנשמע על מיסיונרים דתיים ואנשי עסקים חלוציים שהקימו על ראש ההר עיירה קטנה ודוברת גרמניתנשמע גם על ביקור הקיסרשהפך לחג טמפלריועל השפעת הטמפלרים על מרכז הכרמל כפי שאנחנו מכירים ואוהבים אותו היום.

יום רביעי, 27.9, 16:00.

נפגשים בכניסה למוזיאון טיקוטין.

 

אצטדיון סמי עופר

בכל אצטדיון מודרני יש סיפור גדול יותר מכר הדשא והיציעים – אצטדיון סמי עופר מציע סיורי אצטדיון וסיורים פרטיים למשפחות ולקבוצות מאורגנותהסיור משלב ביקור בכר הדשאבחדרי ההלבשהבאולמות האירוחבתאי הצפייה ובקומת הבקרה והשליטההסיור חושף את הסיפורים שלא סופרומגיע לפינות נסתרות באצטדיון ומציג את המנגנון המתוחכם שמקיים את המקום כאצטדיון המתקדם ביותר בארץ וכמקום לחוויות בלתי נשכחות.

יום ראשון, 1.10, 10:00, 12:00.

יום שני, 2.10, 10:00, 12:00, 14:00.

נפגשים באצטדיון סמי עופר.

 

נופים, דמויות וקבוצות בכרמל

בסיור נדבר על מפגשי טבע בעירהתפתחותה של חיפההנמל המחודשהכרמלית וגן האם וכן על דמויות וקבוצות מעניינות אשר בחרו להתיישב בכרמלכמו הטמפלרים והבהאים.

יום ראשון, 1.10, 16:00.

נפגשים בגן האם.

 

סיור על חושי במושבה הגרמנית

סיור המשלב הדרכה אותנטית עם ניחוחות קסומיםבסיור נכיר את סיפורם של הטמפלרים והגעתם לארץנחשף לבתים המיוחדים בסגנון האירופי ולאופן בניית הרחובות והסמטאות הקסומים של המושבה הגרמניתבמהלך הסיור ישולבו קטעים עלחושייםמלאים בהומור והנאה.

יום ראשון, 1.10, 16:00.

נפגשים בשדרות בן גוריון 48.

 

סיור גרפיטי בעיר התחתית

את האמנים האלו לא תוכלו לפגוש אבל הקירות שלהם יכולים לדברבחיפה מתקיימת סצנת אמנות רחוב חיה ותוססתהסיור בעיר התחתית עובר ברחובותיה היפים של הדאוןטאון הכוללים שרידים של העיר העותומאניתדרך העיר הבריטיתרחובותיה הראשיים כמו העצמאותיפו והנמלכיכר פריז על שלל המתנות שהתקבלו מראש עיריית פריזוהשוק הטורקיעוד לפני תנופת הפיתוחכשהכל עוד היה אחרתהאמנים שהגיעו לעיר התחתית בחיפה באו בגלל הנטושהמתפוררהלילות המפחידיםכשאף אחד לא העז להסתובב ברחובותהתוצאהעבודות מרהיבות – יצירות מחתרתיות לצד עבודות מוזמנות של מיטב אמני הגרפיטי מהארץ ומחו"להאזור שהיה מוזנח במשך זמן רבהתחיל להשתדרג והפך למרכז אקדמי ותרבותי מוביל.

יום שני, 2.10, 16:00.

נפגשים ברחוב הנמל 13.

 

רכילות והתפתחות במושבה הגרמנית

סיור בהדרכתו של יוסי בן דודמורה דרך מוסמךשבו נכיר את סיפורה של חיפההעיר שנוסדה כדי להגן על אימפריה והפכה לעצמאיתעוצמתית ומרשימהנלמד על התפתחותה ונרכל על אנשים מרתקים השזורים בה.

יום שני, 2.10, 16:00.

נפגשים בתחנת רכבת מרכז השמונה.

 

השכונה החרדית של חיפה

ויז'ניץבעלזא וליטאיםמה פירוש השמות האלהמה זה קויישלךבלעטלך או קיינעסלמה כל בית חייב מרפסת (סוכהומה עושים כשאיןסיור סוכות בעקבות החברה החרדית בשכונת הדר כולל השתתפות בטיש מיוחד לכבוד סוכות ברמת ויז'ניץ.

יום שני, 2.10, 19:00.

יום שלישי, 3.10, 19:00.

יום רביעי, 4.10, 19:00.

נפגשים ברחוב פבזנר 50, רחבת תיאטרון חיפה.

 

נזירים ונביאים על הכרמל

העבר החיפאי כולל גם קדושההתנ"ך בספר מלכים אמספר לנו על מאבקו של אליהו הנביא בנביאי הבעלשהתרחש בכרמל: "וְאֵלִיָּהוּ עָלָה אֶל רֹאשׁ הַכַּרְמֶל". מערת אליהוהתלויה באמצע הדרך בין שכונת בת גלים לסטלה מאריסקדושה לארבע דתותמנזר סטלה מאריס המתנשא על ההר מעליה מזכירכי גם הנוצרים הלכו בעקבות הנביא אל הכרמלוהקימו את מסדר הנזירים הכרמליטי עוד במאה ה-12. בסיור נספר את תולדות המסדר והמנזרנרד בדרך עפר הררית עם נוף נהדר לים אל מערת אליהושם נכיר את האמונות העממיות שנקשרו בדמותו בכל הדתות שפקדו את העירהחל מהתקופה ההלניסטית ועד ימינו.

יום שלישי, 3.10, 16:00.

נפגשים בכנסיית סטלה מאריס.

 

מצאו את המטמון במושבה הגרמנית

בואו להכיר את המושבה הגרמנית בעיר חיפה דרך פעילות חווייתית ומאתגרת בשם "חפש את המטמון בחיפה". במהלך הפעילות נתחלק לקבוצות קטנותכל קבוצה מקבלת צבע ובוחרת לעצמה שםהקבוצה המנצחת היא הקבוצה שפותרת את כל המשימות ראשונהלבסוף נערוך טקס במסגרתו נכריז על הקבוצה המנצחת ומקבלת את המטמון הנסתר.

יום שלישי, 3.10, 16:00.

נפגשים בשדרות בן גוריון 48.

 

חיפה של מעלה

הטעימה הכי מתוקה מהחלק העליון של העירנכיר את התמונה הרחבה של חיפה – ניתוח חברתי של מקורותיסודות והשלכות ענייניה הייחודיים – דוקיוםתחבורה ציבורית בשבתהשפעות התעשייההמפרץ והנמלזיהום האווירהנדל"ן הייחודיחזירי הברפרויקטים עירונייםהבדלי גובה ועודהסיור מעגלימתחיל ונגמר בחניון רכבים חינמי.

יום רביעי, 4.10, 17:00.

נפגשים ביפה נוף 48.

 

סיור על חושי בכרמל

סיור המשלב הדרכה אותנטית עם ניחוחות קסומיםנתחיל ברחוב יפה נוף ונשמע על סיפור בניית הכרמלעל נמל חיפה ועודבמהלך הסיור ישולבו קטעים עלחושייםמלאים בהומור והנאה.

יום חמישי, 5.10, 16:00.

נפגשים ביפה נוף 111.

 

שקיעה בבת גלים

בואו לגלות איך בשכונה אחת גרו נזירות צרפתיותחקלאים גרמניםקצינים בריטייםמרגלים יהודים וש"י עגנון אחדלרגל חגיגות 100 שנים לבת גלים נצא לסיבוב מעניין וכייפי בשכונת החוף של חיפה.

יום חמישי, 5.10, 17:00.

נפגשים ברכבל חיפה תחתון.

 

חזון חיפאי

נתוודע ליופייה של חיפהשקבוצות שונות לאורך ההיסטוריה מצאו בה את מקום מושבןתצפית לכיוון הגנים הבהאים והיכרות עם הדת הבאהיתהליכה לאורך המושבה הגרמניתהיכרות עם הטמפלרים והשפעתם על העיר חיפהנמשיך אל העיר התחתיתכיכר פריזגרעין ההתפתחות של העיר המודרנית חיפההשוק הטורקי והנמל הבריטיסיור קליל וחווייתי.

יום שישי, 6.10, 10:00.

נפגשים בשדרות בן גוריון 48.

 

הרגליים כואבות? יש אתנחתא על כוס יין

על הכרמלמול הנוף הכי עוצר נשימה בארץמוזמנים ללגום כוס יין משובח לכבוד השנה החדשהבערב יין חיפאי שכולו יינות ישראליםהכניסה חופשית

יום רביעי, 4.10, 16:00, רחוב יפה נוף 115.

 

לפרטים נוספיםעמותת תיירות חיפהטל': 1-800-30-50-90

ובאתרhttp://bit.ly/Sukkot_tours

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות