fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת הקייטנות בקרית חיים מעלה הילוך

בהודעה שיצאה היום מעיריית חיפה נאמר: "להבטחה לסבסוד חודש קייטנות חינם ביולי אין סימוכין". ההורים רותחים מזעם, הרשת החברתית התמלאה בתגובות נסערות
קייטנה | צילום אילוסטרציה: פוטוליה
קייטנה | צילום אילוסטרציה: פוטוליה

בהודעה שיצאה היום מעיריית חיפה נאמר: "להבטחה לסבסוד חודש קייטנות חינם ביולי אין סימוכין". ההורים רותחים מזעם, הרשת החברתית התמלאה בתגובות נזעמות

בשבוע שעבר עלתה לכותרות בקריות "מחאת הקייטנות" של הורים בחיפה בכלל וקרית חיים בפרט, לאחר שעיריית חיפה הפסיקה את ההתקשרות עם המתנ"ס להפעלת הצהרונים והקייטנות והתקשרה עם חברה פרטית, זאת למרות שבתחילת שנת הלימודים, הובטח להורי הצהרונים כי אלו שיירשמו עוד בחודש ספטמבר, ייהנו מתשלום מסובסד עבור הקייטנה בחודש יולי (935 שקלים עד 31 ביולי). לאחרונה, לאחר שהעירייה על התקשרות עם חברה פרטית להפעלת הקייטנות והצהרונים, התשלום עבור הקייטנה התייקר, צוות העובדים התחלף, וההורים נותרו עם הרבה שאלות ללא תשובות.

היום, שני, הוציאה עיריית חיפה הודעה, החתומה על ידי ראש העירייה, ד"ר עינת קליש רותם, בזו הלשון: "לאחר שבועות רבים של חקר הנושא, הנהלת העירייה יכולה להבטיח שהקייטנות אותן יקבלו הורי חיפה בקיץ 2019 יהיו ברמת שירות ובעלויות לפי כל הקריטריונים המתבקשים. בקיץ הזה, הקייטנות יתופעלו על ידי חברת משכ"ל. יחד עם זאת, בכוונתנו להמשיך לעבוד עם המתנ"סים שחשובים לנו במרחב החינוכי-קהילתי ולא נוותר על שירותיהם העתידיים. חוזי ההתקשרויות מולם ייבדקו ויילמדו, על מנת לבנות עימם יחסי עבודה תקינים מעתה ואילך.

"נראה לכאורה, שהורים לילדי הצהרונים קיבלו הבטחה לסבסוד חודש קייטנות חינם ביולי. מדובר בהבטחה שאין לה סימוכין, שניתנה בשנת בחירות, שאין מאחוריה תקציב אמיתי, ושאין לה מקורות מימון…".

"תסתכלו על עצמכם ופשוט תתביישו!". סופי נקש | צילום: דורון גולן
"תסתכלו על עצמכם ופשוט תתביישו!". סופי נקש | צילום: דורון גולן

דקות ספורות לאחר פרסום ההודעה של עיריית חיפה, הרשת התמלאה תגובות זועמות של הורים המומים. ברוך שמאילוב, פעיל חברתי מקרית חיים, אמר: "הודעה הזויה שמוכיחה עד כמה העירייה מנותקת מהתושבים. לא מאמינים לנו ומחפשים להקשות עלינו".

זיו פישמן, גם הוא פעיל חברתי מקרית חיים, כתב בפייסבוק: "ראש העיר עינת קליש רותם, קיימת תחושה אצלי ואצל עוד הרבה מאוד תושבים של אכזבה קשה. אנו, התושבים, מצפים לקבל ממך יחס, תקשורת בסיסית ולא התעלמות מוחלטת. לא ייתכן שתושבים בוערים בעירך ואת לא דואגת להוריד את הלהבות. מדוע לא הגעת לאזור האירוע של הדליפה כראש עיר אכפתית? מדוע לא להעביר הנחיות בטיחות לתושבי קרית חיים? איפה הממלכתיות? איפה הנציגות שלך כראש העיר שלנו? דאגת שאלפי הורים צעירים יחוו דאגה מיותרת לילדיהם בכל הנוגע לקייטנות וצהרונים, כאילו שחסרות לנו דאגות. מדוע לא לקיים הידברות עם ההורים. כבר שבועיים שאנחנו שומעים שהנושא בטיפול ו'אין תגובה'. מדיניות ההשתקה האנטי דמוקרטית שאת מנחילה היא ממש בלתי נסבלת. כולם מבינים שאת רומא לא בנו ביום אחד ונדרש זמן להטמיע שינויים. אופי לא ניתן לשנות בתוך שנה וגם לא בתוך 15 שנה. מצופה ממך לעשות שינויים ולשפר את עירנו, אבל יש דרך וצורה לעשותם ולא לבטל כל זכר מיונה יהב… לאט לאט. דרך התנהלות כן ניתן לשנות, ולכן אני מאוד מקווה שתקראי פוסט זה ושתנסי גם ליישם כמה מהדברים הללו שכואבים לי ואני בטוח שלעוד הרבה אחרים".

"שבועות רבים של חקר הנושא". קליש רותם | צילום: יח"צ
"שבועות רבים של חקר הנושא". קליש רותם | צילום: יח"צ

סופי נקש, חברת מועצת העיר מטעם מפלגתו של יונה יהב וצעירי חיפה, כתבה: "מסתכלת על הכתוב שבסופו חתומה ראש העיר ומתביישת במה שנכתב ומתביישת במי שחתומה על המכתב. 'נראה לכאורה'… מכבסת מילים יפות שאין מאחוריהן דבר. ההורים נתנו צ'קים מספטמבר עד יולי על סכומים שהתבקשו על ידי העירייה. זו עובדה ולא לכאורה. עכשיו, כשלעירייה לא נוח, הם באים ומשנים את ההסכם בצורה חד צדדית… כשאין תקציב ומקורות מימון לא מחזיקים חמישה סגנים ועוזרים, לא מעלים את תקציב לשכת ראש העיר בעוד חצי מיליון שקל, לא מוסיפים תקציבים לתרבות תורנית ומשלחות של חברי מועצה לא נוסעות לחו"ל על חשבון משלם המיסים.
"ראש עיר יקרה, תלמדי לעשות תעדוף וסדרי עדיפויות. קודם ילדי העיר ורק אחר כך האתנן הפוליטי שהבטחת לחברי הקואליציה שלך. קודם כל רווחת התושבים, ואחר כך רווחת נבחרי הציבור. אני מתביישת בחברי הקואליציה שרואים את הורי העיר דואגים מה יהיה עם הילדים ושותקים כי הכיסא והתפקיד מעל הכל. הבושה היא כולה שלכם. בושה פשוט בושה, תסתכלו על עצמכם ופשוט תתביישו!".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות