fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבל בקריות: הלכה לעולמה אורה גלבוע

אורה גלבוע, חברת מועצת העיר קרית מוצקין לשעבר, הלכה הבוקר לעולמה, בת 81
אורה גלבוע ז"ל | צילום: דורון גולן
אורה גלבוע ז"ל | צילום: דורון גולן

אורה גלבוע, חברת מועצת העיר קרית מוצקין לשעבר, הלכה לעולמה, הבוקר, רביעי, בת 81.

אורה גלבוע הייתה מהדמויות המוכרות ביותר בעיר ועסקה רבות בסיוע לתושבים בתחום הרווחה ובקידום מעמד האישה. גלבוע נבחרה למועצת העיר בשנת 2003 ובמשך חמש שנים שימשה יו"ר הוועדה לקידום האישה ויו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד. בשנת 2010 זכתה בתואר יקירת העיר קרית מוצקין. אביה, שמשון זילברמן, ובעלה יעקב, נמנים גם הם עם רשימת יקירי העיר.

אורה גלבוע לבית זילברמן נולדה בחיפה ב-1938. בקרית מוצקין התגוררה מ-1941 ועד יומה האחרון. את פעילתה ההתנדבותית, החלה כאם צעירה, בכל ועדי ההורים, בכל בתי הספר, בהם למדו ילדיה – החל מבית הספר אחדות, בו למדה היא עצמה ועד לוועד ההורים המוסדי העירוני הראשון, שהייתה בין מייסדיו.

באיל"ן חיפה פעלה כמתנדבת מן המניין, הייתה חברה בהנהלת הארגון ואף זכתה בתואר יקירת איל"ן הארצית. בין פעולותיה הבולטות בתחום זה: הקמת בית הספורט בית קסלר במרכז איל"ן בקרית חיים.

כתושבת קרית מוצקין, תרמה גלבוע רבות לעיר. גולת הכותרת של פעילותה הציבורית, בשיתוף בעלה יעקב, היא נושא ההנצחה – תרומת שתי אנדרטאות מרשימות להנצחת הנספים בשואה, סיוע בהקמת אנדרטאות להנצחת חללי צה"ל בבתי הספר השונים וסיוע להקמת מועדון ומוזיאון הווטרנים העירוני.

אורה ויעקב גלבוע | צילום: דורון גולן
אורה ויעקב גלבוע | צילום: דורון גולן

אורה גלבוע ז"ל הייתה שותפתו לחיים ולדרך של בעלה, הקבלן יעקב גלבוע, שבמהלך 60 שנות פעילות החברה, י.א גלבוע, בנה אלפי דירות ברחבי הקריות, בהן גרים עשרות אלפי תושבים. יעקב גלבוע אף זכה לתואר "רב קבלן", התואר הרם ביותר שקבלן יכול לזכות בו, על פעילותו במהלך השנים. את מפעל חייו של מייסד החברה, ממשיכים הבנים, ניר וערן גלבוע.

בדצמבר האחרון התראיינה אורה גלבוע ל"הד הקריות", לגיליון המיוחד לכבוד 50 שנה לעיתון וסיפרה, כי את ההון הראשוני לפתיחת המקומון, נתן אביה, שמשון, לעובד ניר, ממייסדי העיתון. "היה מאחורי הבית שלנו מחסן שנבנה בשביל סבתא והוא היה פנוי", סיפרה גלבוע, "עובד פתח את 'הד הקריות' במחסן הזה ברחוב גושן 64 בחצר. את עובד ואת כל משפחתו, הכרנו בתור ילדים ושכנים. הוא גם הכיר לאחותי את בעלה לשעבר, איתן. אבא שלי נתן לעובד את הכסף הראשון לפתוח את המשרד. כשעובד ביקש, אבא תמך בו, אמר לו שיצליח ונתן לו כסף".

גלבוע הוסיפה באותו הריאיון: "כתבו עליי הרבה מאוד ב'הד הקריות', ואני חושבת שאפילו שמרתי כמה כתבות. 25 שנים הייתי בוועדי הורים, מאז שהבת הגדולה שלי הייתה בכיתה א' ועד שהבן הקטן שלי סיים כיתה י"ב. אחר כך הייתי בעירייה, חברת מועצה, הייתי בוועדות שונות, יו"ר ועדת הילד, ועדת נשים ועשיתי המון פעילויות לאורך השנים ו'הד הקריות' ליווה את הפעילות שלי".

ראש העיר, חיים צורי: "קריית מוצקין מרכינה ראש לזכרה של אישה אמיצה, אורה גלבוע, יקירת העיר, חברת מועצה, שפעלה למען תושבים רבים בקהילה בהתנדבות מלאה. אשת משפחה למופת. לא אשכח לעולם את אורה, היא תהא בליבנו לעד".

אורה גלבוע הותירה אחריה בעל, יעקב, שלושה ילדים – איריס, ניר וערן – ותשעה נכדים.

הלווייתה של אורה גלבוע תתקיים היום, רביעי, בשעה 18:30, בבית העלמין בצור שלום.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות