fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על מזג האוויר עכשיו ובימים אחרים, על מה זה להיות נסיכה וחג שמח לדבורים

מה עדיף? חמסין או קור? בשנים שבהן חייתי בשוודיה נורא סבלתי ממזג האוויר, לא כל כך מהקור, כמו מהחושך, וכשאני מתלוננת על החמסין, אני משתדלת להזכיר לעצמי שמחירו של קיץ ירוק מאוד וקצר, הוא חורף ארוך מאוד ואכזר
יום הדבורה הבינלאומי | צילום: דורון צוקר, באדיבות מועצת הדבש
יום הדבורה הבינלאומי | צילום: דורון צוקר, באדיבות מועצת הדבש

יום הדבורה הבינלאומי ואהבתה של הנסיכה מרגרט – הבלוג היומי של עלית קרפ

אומרים, שמחר יישבר החמסין. האמת היא שמרגישים משבים קלילים, אבל גם הם בטמפרטורות די גבוהות עדיין. כדי שהחמסין יישבר, צריך שיהיו כמה שעות ללא רוח, ואז כשהרוח משנה את כיוונה ומגיעה מהמערב, חודר אוויר לח וקריר יותר לאזורנו. כל זה יקרה כנראה רק מחר. בינתיים, אפשר להתענג על סיפורי מזג אוויר מחו"ל.

קיץ או חורף?

א', חברתי משוודיה, מספרת שבארכיפלג של שטוקהולם יש 4 מעלות צלזיוס ויורד גשם מעורב בשלג, וש', חברי הטוב מבוסטון, שולח לי תמונות מהגינה שלו, שרק עתה מתעוררת לאביב אחרי חורף ארוך. נדמה לי, שעוד ב-1 במאי ירד שם שלג. מה עדיף? אינני יודעת. בשנים שבהן חייתי בשוודיה נורא סבלתי ממזג האוויר, לא כל כך מהקור, כמו מהחושך, וכשאני מתלוננת על החמסין, אני משתדלת להזכיר לעצמי שמחירו של קיץ ירוק מאוד וקצר, הוא חורף ארוך מאוד ואכזר.

הערפיח הגדול

ב"כתר" הסדרה שאני עוקבת אחריה בנטפליקס עסקו בערפיח הגדול, כפי שהוא מכונה, שירד על לונדון בתחילת דצמבר 1952. הערפיח הזה נוצר משימוש גובר בפחם בתחנות הכוח שייצרו חשמל עבור לונדון, והעיר, שגדלה מאוד אחרי סיום מלחמת העולם השנייה, צרכה עוד ועוד חשמל.

חלקיקי הפיח בתוספת תנאי מזג אוויר מסוימים הפכו את לונדון למקום מזוהם מאוד שאי אפשר היה כמעט להתנייד בו, פשוט משום שהייתה בו ראות אפס ביום ובלילה; ולא רק זה: באופן ישיר או עקיף קיפדו את חייהם כתוצאה ממנו אלפי בני אדם. ראש ממשלת בריטניה באותם ימים, ווינסטון צ'רצ'יל, התעקש לומר, שזה כוח עליון, Act of God הוא קרא לזה, אבל היום ברור, שהערפיח הזה היה רק הקדמה לקטסטרופה סביבתית שהחמסין שאנחנו סובלים ממנו כרגע הוא אינדיקציה נוספת להתקדמותה.

פעם הייתי אומרת לל', שמשבר האקלים זה עניין שכבר ייפתר בלעדינו והתכוונתי לזה, שעד שהוא ממש יאיים על כדור הארץ אנחנו כבר נהיה בין המתים, אבל עכשיו נדמה לי שזה ממש מונח לפתחנו, ואנחנו צופים בשינויים המתחוללים בכדור הארץ שמאיים לקרוס מכובד האנושות ומעלליה יום יום ושעה שעה.

קן הצרעות הבריטי

ומה עוד למדתי מ"הכתר"? שהנסיכה מרגרט, אחותה הצעירה של אליזבת השנייה, חפצה להינשא בשנת 1954 לפיטר טאונסנד,שהיה קצין בצבא הבריטי, אבל מכיוון שטאונסנד היה גרוש (אינני יודעת אם התגרש בגלל יחסיו עם מרגרט) הייתה זקוקה לאישור של הפרלמנט לנישואיה עמו. אליזבת, אחותה, הבטיחה לה שתקבל אישור כזה, אבל ברגע האחרון נכנעה ליועציה השמרנים, בגדה באחותה, ולא נתנה לאחותה את האישור המיוחל.

מרגרט נאלצה לוותר על יחסיה עם טאונסנד, נישאה לגבר שלא אהבה, שקעה בשתיינות, התגרשה ממנו ומתה צעירה, אולי משברון לב, כבר לפני כמעט 20 שנה. כמה אהבה יכולה לשרור בין שתי אחיות שהאחת גרמה עוול כזה לשנייה? לפעמים כשנולד תינוק חדש בבית המלוכה הבריטי העיתונים מלאים את תהילת מזלו הטוב, אבל אני חושבת שנורא ואיום לחיות את חייך כסמל, וטוב עשה אדוארד השמיני, דודן של מרגרט ואליזבת, כשוויתר על הכתר, כדי להינשא לווליס סימפסון הגרושה האמריקאית שהתאהב בה והתרחק מבית המלוכה וטוב מאוד עשו הנסיך הארי ומייגן מרקל (גם היא גרושה, דרך אגב), שברחו כל עוד נפשם בם מקן הצרעות הזה.

יום הדבורה הבינלאומי

אתמול היה יום הדבורה הבינלאומי, ונאחל ליצרניות הדבש החרוצות ולמי שאחראיות לכך שיש לנו פירות, ירקות ובכלל, חלק גדול מהצמחייה חג שמח. אני יודעת שנחיל דבורים שמתנחל בבית או בגינה זה דבר מאוד מפחיד, אבל אסור להרוג אותן. במקום זאת, צריך לקרוא ל"מגן דבורים אדום" ארגון מתנדבים שפועל בכל רחבי הארץ ומגיע בכל שעה.

אהבתם הבלוג היומי של עלית קרפ? בלוגים נוספים כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות