fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאור קגן חוזר מאפטר

הילדות אצל סבא וסבתא בצל גירושי הוריו, המעבר לארה"ב הלהיט הגדול שכתב "אפטר בסדינים" והנפילה, הדיכאון והמצב הכלכלי הקשה שבאו אחריו * רגע לפני שהוא יוצא לדרך קשה ומסקרנת, מאור קגן בראיון חשוף מדבר כמעט על הכל
מאור קגן | צילום: View zalamim
מאור קגן | צילום: View zalamim

תמיד כיף לשמוע סיפורים על הצלחות. לפעמים, הסיפורים האלו כל כך נוצצים, שנראו כאילו נלקחו מספר של האחים גרים. הפעם, הסיפור של מאור קגן יגרום לכל אחד להאמין שההצלחה, היא רק עניין של רצון; שאם לא תוותרו, אתם תצליחו.

מאור קגן, 35 מקרית אתא, ידע לא מעט עליות ומורדות בחייו, אבל תמיד נשאר עם הפנים קדימה. הוא נשוי 10 שנים לאולה, אב ללירוי בן 7 ומיה בת 5. כשהוא מציג את עצמו חשוב לו להדגיש, שהוא זה המשפחה שלו ושהמשפחה שלו זה הוא. "המשפחה שלי היא מי שאני, אני זה האישה והילדים שלי, זה ההישג הכי גדול שהשגתי בחיי".

לגדול אצל סבתא וסבא

מאור קגן גדל בקרית מוצקין והתקשה להסתגל למסגרות, אך עם השנים הבין שאותו הקושי הוא למעשה המתנה הכי גדולה שיכול היה לקבל. "גדלתי בקרית מוצקין, בן יחיד להורים גרושים. אלו היו גירושים לא פשוטים שנמשכו תקופה ארוכה, ההורים נלחמו עליי לא מעט. לבסוף עברתי לגור אצל סבתא וסבא שלי והם גידלו אותי. אף פעם לא הייתי ילד של מסגרות, לא כי הייתי בעייתי, אלא כי המוח שלי נוטה להפליג למקומות רחוקים. רק במשך השנים גיליתי כמה זה יתרון עבורי, זו המתנה שקיבלתי, אבל מערכת החינוך לא יודעת איך להתמודד עם ילדים כאלה ולנתב אותם למקומות חיוביים.

"המשפחה שלי היא מי שאני. זה ההישג הכי גדול שהשגתי בחיי". עם האישה, אולה | צילום: יוני אוחיון
"המשפחה שלי היא מי שאני. זה ההישג הכי גדול שהשגתי בחיי". עם האישה, אולה | צילום: יוני אוחיון

"בכיתה ו' כתבתי בעצמי את הטקסט למסיבת הסיום, זו הפעם הראשונה שגיליתי בעצמי את הכישרון הזה. כך היה גם בכיתה ט', זה משהו שנהניתי ממנו והגיע באופן טבעי. הייתי מסוג הילדים שחברים באים אליהם, כדי לכתוב להם טקסטים, ובשלב מאוחר יותר היו מבקשים ממני להמציא עבורם שמות לעסק, אבל בתור ילד לא ראיתי בזה משהו שאני יכול לעשות בחיים".

"אף פעם לא הייתי ילד של מסגרות, לא כי הייתי בעייתי, אלא כי המוח שלי נוטה להפליג למקומות רחוקים. רק במשך השנים גיליתי כמה זה יתרון עבורי, זו המתנה שקיבלתי"

היצירתיות המיוחדת של מאור קגן הובילה אותו למוזיקה, שם הוא מיתג את עצמו כאחד התקליטנים המובילים בצפון. "לפני הצבא התחלתי לתקלט בכל המועדונים הכי חזקים באזור, הייתי הרזידנט של הלונה ונהניתי מכל רגע. למרות שאני בן יחיד חלמתי להתגייס לתפקיד לוחם בצה"ל, ואכן התגייסתי לנח"ל ואחרי השחרור הרגשתי שאני חייב לגלות את ארצות הברית. טסתי לשלושה חודשים ונשארתי שם ארבע שנים. עבדתי בתור מנעולן והתאהבתי במקום בכל ליבי עד שהרגשתי שבע ובעיקר בודד. הגעתי למיצוי כשהפסקתי לגלות עניין והתחלתי להשתעמם. פעם מישהו אמר לי, שהמזל שלי הוא שכל בוקר אני מוכן לרוקן את כוס הידע שעבדתי בשבילה כל כך קשה ולמלא אותה מחדש. וזה מה שקורה לי בכל פעם מחדש. אני תמיד מוכן לחדש וללמוד עוד. לא אכפת לי לגעת בהצלחה ולנופף לה לשלום, עד שתגיע ההצלחה הבאה".

יצא לי שיר

מהחיים הגדולים באמריקה הוא חזר לבית של סבתא וסבא בקריות, ודווקא בחדר הקטן במוצקין, הוא יצר את הפרויקט הגדול הבא בחייו. "מאמריקה הנוצצת עם הרכבים והבילויים, חזרתי לחדר הקטן אצל סבא וסבתא שלי, עם שתי מזוודות, בלי בגדים בכלל, רק עם מחשב איימק. ידעתי שזה משהו שאני חייב להביא איתי. ישבתי בחדר עם המחשב שהבאתי ושיחקתי עם הביט. אחרי חמש דקות יצא לי שיר. כשהשמעתי אותו לחברים הם אמרו לי שחייבים לעשות עם זה משהו, וכל השאר היסטוריה.

"אני אף פעם לא מוותר". מאור קגן בימי התהילה | צילום: עצמי
"אני אף פעם לא מוותר". מאור קגן בימי התהילה | צילום: עצמי

"השיר 'אפטר בסדינים' (מילים: מאור קגן, לחן: רועי ימין וטל קרמן, ביצוע: מייז) הפך ללהיט והוא מתנגן עד היום. זו הייתה תקופה מטורפת, הופעות בטלוויזיה ועל בימות יום העצמאות, שיתופי פעולה ומה לא,  ואז שוב החלטתי ששבעתי מזה. נתתי כיף להצלחה והמשכתי הלאה. אני חייב משהו שיגרום לי לקום בבוקר בסערת רגשות. אני יכול לעבוד גם 23 שעות ביממה כדי שזה יצליח".

"חיפשתי את עצמי ושקעתי בדיכאון. הרגשתי שכולם ראו אותי, כולם מכירים אותי, ואני לא יכול להתחיל לעבוד מאפס. שקעתי בתוכי מבלי לשים לב. יום אחד מצאתי את עצמי בלי כסף למטרנה"

מאור קגן החליט לעזוב את ההצלחה בעולם המוזיקה והתחיל בחיפוש עצמי, עד שכמעט איבד את הדרך. הוא מספר: "חיפשתי את עצמי ושקעתי בדיכאון. הרגשתי שכולם ראו אותי, כולם מכירים אותי, ואני לא יכול להתחיל לעבוד מאפס. שקעתי בתוכי מבלי לשים לב. יום אחד מצאתי את עצמי בלי כסף למטרנה, הייתי צריך לבקש כסף מאמא שלי. זו התקופה הכי קשה בחיים שלי אבל, גם התקופה הכי משמעותית בחיים שלי. לקחתי את עצמי בשתי ידיים ואמרתי לעצמי שאני בן אדם רגיל, ומה שהיה היה. התחלתי לעבוד בתחום הרכב ובמקביל תקלטתי בחתונות. שיווקתי את עצמי בתור תקליטן, ובו בזמן, בסודי סודות, הלכתי לעבוד בתחום הרכב. גם שם התפתחתי, קיבלתי תפקיד ניהולי והתקדמתי במכירות, וברגע שהגעתי לפסגה בחטיבה העסקית, נתתי שוב כיף והחלטתי לצאת לדרך עצמאית".

לכבוש את העולם

כשהוא מרים את הראש ומחליט לפתוח בדרך חדשה, הוא זוכה לכל התמיכה מאשתו אולה. "אמרתי לאשתי שאני לא מסוגל ללבוש את החולצה של העבודה יותר, הרגשתי שיש לי תקרת זכוכית ואני רציתי לכבוש את העולם. אני לא אשכח את היום הזה, שבו ישבנו במרפסת, ואשתי אמרה לי 'תעשה מה שאתה צריך, לך ותלמד את מה שאתה רוצה'. באותה התקופה אשתי הלכה ללמוד עיצוב גבות וריסים. רציתי להפיק מזה את המיטב, חקרתי את הנושא על בוריו והתחלתי לשווק אותה. כך נוצר הרעיון לעסוק בשיווק דיגיטלי. היא זו שאמרה לי, שאת מה עשיתי בשבילה, אני צריך לעשות בשביל עוד אנשים. יצאתי ללמוד את התחום, עשיתי עבודות ושיעורי בית, רציתי ללמוד הכל מהכל והכי טוב שיש, גם בחופשות כשהמשפחה שלי הייתה בבריכה אני הייתי לומד בחדר".

כשניסה לעבוד בשיתוף פעולה עם אחד הגרפיקאים בקריות הוא נחל אכזבה, שרק דרבנה אותו עוד יותר להצליח. "עם סיום הלימודים חיפשתי שותף לחבור אליו לתחילת הדרך. התחלתי לעבוד עם גרפיקאי מהקריות וסיכמנו שכל אחד מאיתנו יקבל 50 אחוז מהרווחים, כשאני אחראי על הפרסום בדיגיטל ועל גיוס הלקוחות והוא אחראי על הגרפיקה. היו בינינו אי הבנות והחלטנו להיפרד. הרגשתי שחרב עליי עולמי אבל הבעיטה הזאת גרמה לי לעוף קדימה.

"אני עובד כל כך קשה, ואני אף פעם לא מוותר. אני טוטאלי בכל דבר שאני נוגע בו. אני נכנס לזה עם כל הלב שלי. זה המסר שלי, אף פעם לא להרים ידיים. כל מי שמכיר אותי, האנשים הכי יקרים לי, לא יודעים שהייתי בתחתית של התחתית"

"בוקר למחרת קניתי בתשלומים את המחשב הכי חדיש שיש, ישבתי בבית וכל יום למדתי שלוש שעות איך עובדים עם פוטושופ, עד שהפכתי למומחה בתחום. הלכתי ודפקתי על דלתות של העסקים הכי גדולים ומוכרים באזור, אני טוטאלי לחלוטין בעבודה שלי. התחלתי לצבור ביטחון וניסיון ועבדתי עם הלקוחות הגדולים בארץ".

בימים אלה יוצא מאור קגן לדרך חדשה ומסקרנת, כששוב הוא כובש את השיאים של עצמו. "לפני חודש קיבלתי הצעה להיכנס כשותף לחברת OTT – over the top – המספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים למגזר העסקי והפרטי, בדגש על בנייה ופיתוח של אתרי אינטרנט מעוצבים. נפרדתי מהלקוח הכי גדול שלי, כדי להתחיל לעבוד על הפרויקט החדש הזה. יש לקוחות שאני לא מסוגל לעזוב, אני לא רוצה שהם ישלמו לי, אני נשאר איתם כדי לעזור להם להצליח. כל מה שקורה זו התגשמות חלום עבורי, אני עובד עם האנשים הכי חזקים בתחום היום. אני לא עובד במשרדי יוקרה, אני עובד בבתי פאר עם בריכות, אני חי את החלום של עצמי".

זה נדמה כאילו כל דבר שהוא נוגע בו הופך זהב, אבל הוא מוכן לעבוד קשה יותר מכל אחד אחר כדי שזה יקרה. "אני עובד כל כך קשה, ואני אף פעם לא מוותר. אני טוטאלי בכל דבר שאני נוגע בו. אני נכנס לזה עם כל הלב שלי. זה המסר שלי, אף פעם לא להרים ידיים. כל מי שמכיר אותי, האנשים הכי יקרים לי, לא יודעים שהייתי בתחתית של התחתית. ואף פעם לא עבר לי בראש לוותר. היום אני מרגיש שאני קוצר את הפירות. זה הדובדבן שבקצפת".

אין לדעת מתי קגן שוב ינופף להצלחה לשלום בדרך אל היעד הבא. מה שבטוח, גם שם הוא יצליח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות