fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנער מקרית ביאליק אלוף

הוא רק בן 13, וכשאתם קוראים שורות אלה, הוא מדלג לגמרי לבדו בין מדינות שונות באירופה, והכל במטרה אחת: להגשים את החלום * ביום ראשון השבוע הפך אריאל אלקין מקרית ביאליק לישראלי הראשון שזוכה בתחרות בינלאומית בקארטינג ובתחילת חודש הבא יתחרה באליפות העולם בפורטוגל
"הוריי ניסו לגייס ספונסרים וזה לא צלח". אריאל אלקין | צילום: Fia Karting
"הוריי ניסו לגייס ספונסרים וזה לא צלח". אריאל אלקין | צילום: Fia Karting

ביום ראשון, כשברקע מתנגנים צלילי "התקווה", עמד נרגש על הפודיום בדרום גראדה באיטליה הנער אריאל אלקין, ששבר שיא ישראלי וזכה במקום הראשון במרוץ הכנה לקראת אליפות העולם בקארטינג שתתקיים בתחילת החודש הבא בפורטוגל. בכך הפך אלקין לישראלי הראשון בתולדות הענף שזוכה במקום הראשון בתחרות בינלאומית.

כדי להבין את גודל ההצלחה של הנער, שלא מוותר על החלום, יש לחזור כמה שנים אחורה.

הנחיות אחרונות לפני היציאה למרוץ. אריאל אלקין במרוץ באיטליה | צילום: Fia Karting
הנחיות אחרונות לפני היציאה למרוץ. אריאל אלקין במרוץ באיטליה | צילום: Fia Karting

אלקין נולד בקרית ביאליק לפני 13 שנה, בן בכור לאולג מרזון וקטיה אלקין, יש לו שני אחים בני 3. לאביו יש מוסך, וכבר בגיל צעיר מאוד התעניין בטכנולוגיה בכלל ובטכנולוגיית מכוניות בפרט. הוא נהג לעזור לאביו במוסך, למד להכיר את כל חלקי הרכב ובעיקר דמיין איך הוא נוהג בעצמו.

כשהיה בן 5, החל אלקין להתאמן בנהיגה במכוניות קארט המצוידות במנוע בנזין בעל 4 פעימות בדן קארטינג בקניון חיפה. לאחר שנתיים של אימונים מפרכים, שהתפרשו על פני שעות רבות בשבוע ולוו בדמעות, כישלונות, הפסדים ואף פציעות, זכה באליפות הצפון בליגת ילדים במכוניות קארט בעלות 4 פעימות. בגיל 8 הוא כבר הבין שכדי להגשים את החלום, יצטרך לעזוב את הארץ ואת חיק המשפחה ולבלות בנדודים באירופה בין אימונים ותחרויות.

אריאל אלקין באיטליה | צילום: Fia Karting
אריאל אלקין באיטליה | צילום: Fia Karting

אביו, אולג מרזון, סיפר השבוע ל"הד הקריות": "הדרך שאריאל חי ונושם את הקארטינג מעוררת השראה. הוא רק בן 13, אבל הוא מתנהל לגמרי לבדו בהרבה דברים – אם זה לדבר עם אנשים ועם זה לפתור בעיות. הוא טס בין ערים באירופה לבדו, ומנהל שם את סדר יומו כמו אדם בוגר. בזכות כל התהליך הזה הוא בוגר מאוד לגילו, ואני מאמין שזה רק יתרום לו בעתיד".

בראיון שנתן ל"הד הקריות" לפני שלוש שנים, סיפר אריאל אלקין: "אבא לקח אותי לקארטינג. לא ידעתי מה זה בכלל והוא רצה שאנסה. בפעם הראשונה מאוד התלהבתי מהאופן שבו המכונית נוסעת ופועלת, וכעבור מספר אימונים אבא הציע לי לנסוע לתחרות. מאוד התלהבתי והתרגשתי. התחרות הראשונה הייתה בחיפה, הייתי בן 6. במרוץ הראשון שלי עקפתי נהג אחד, לא פחדתי. היה שם רק יריב אחד ברמה שלי, ילד בן 7, התחריתי איתו וניצחתי".

דרוש ספונסר

ביום שלישי השבוע, קצת אחרי הטורניר בגראדה איטליה, המשיך אלקין הצעיר בטיסה לבלגיה, שם נמצאת הקבוצה אליה הוא משתייך. הוא ישהה בבלגיה כמה ימים ומשם ייצא עם קבוצתו לפורטימאו, פורטוגל, לשבועיים של אימונים לקראת אליפות העולם שתתפרש על ארבעה ימים.

אלקין כובש את המסלול
אלקין כובש את המסלול | צילום: Fia Karting

אריאל אלקין, מה הציפיות שלך באליפות העולם בפורטוגל?
"אני אעשה את הכי טוב שלי ואקווה לסיים כמה שיותר גבוה בדירוג. מקווה שהכל יילך כשורה ואייצג את המדינה בכבוד".

אתה עוד צעיר, מה השאיפות שלך?
"בשנה הבאה אני אעלה לקטגוריה יותר בוגרת. החלום שלי הוא להגיע לפורמולה 1, אבל בשביל החלום הזה צריכים לקרות דברים שלא בהכרח תלויים בי, כמו גיוס ספונסרים. אני, מצידי, אמשיך להתאמן ולעבוד קשה ומקווה להשתפר כל הזמן".

דיברת על ספונסרים. איך אתה מסתדר מבחינה כלכלית בגיל כל כך צעיר?
"אבא שלי עובד קשה מאוד, על מנת שתהיה לי האפשרות להתחרות. הוריי ניסו לגייס ספונסרים וזה לא צלח. אני ממשיך לעשות את הכי טוב שלי בתקווה שיום אחד האדם הנכון ישמע על ההישגים שלי".

שער "עכבר העיר" של "הד הקריות", נובמבר 2017 | צילום: דורון גולן
שער "עכבר העיר" של "הד הקריות", נובמבר 2017 | צילום: דורון גולן

איך משלבים תחרויות בחו"ל עם לימודים?
"אני תלמיד מצטיין בכיתה ח' בבית ספר הריאלי בחיפה. למזלי, השנה אנחנו לומדים בצורה מקוונת, וזה נותן לי את האפשרות להיות נוכח בשיעורים למרות שאני נמצא לרוב בחו"ל. אבל שלי התנה את המשך ההשתתפויות של בתחרויות קארטינג בקבלת ציונים של יותר מ-90".

איך מסתדרים בחו"ל בגיל כל כך צעיר לבד?
"מגיל 8 אני טס לתחרויות בכל רחבי העולם. מכיוון שהוריי צריכים לעבוד ולממן את התחרויות, אני נאלץ טס ושוהה בחו"ל לבדי. אני לא מרגיש קושי מיוחד ומצליח להסתדר".

אתה באירופה עכשיו. יש קשיים בגלל הקורונה?
"אחרי הגל הראשון התקשינו לקבל אישור לטוס לתחרויות בחו"ל ולכן פספסתי חמישה מרוצים. אבא שלי עשה מאמצים רבים, עד שהשיג לי אישור לצאת, ולבסוף הצלחתי להתחרות באליפות אירופה לפני כחודשיים. עכשיו אני לא יכול לטוס בחזרה הביתה לארץ ישראל, כי תהיה לי בעיה לחזור לאירופה".

צפו ותתרגשו: אריאל אלקין על הפודיום בגראדה, איטליה | צילום: Fia Karting

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות