fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה אפריל 2022: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים להעביר איתם את חג הפסח הקרב ובא, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
התעלומה של חדר 622 | מאת ז'ואל דיקר

סיפור אהבה מרגש

"הלילה שבו נפגשנו" מאת זואי פולביג הוא רומן נפלא, סיפור אהבה מרגש. דניאל ואוליביה נועדו להיות זה עם זה. כך לפחות חושב דניאל כשהוא רואה את אוליביה בפעם הראשונה מעבר לים של אנשים. דרכיהם של השניים מצטלבות פעם אחר פעם כשהם מטיילים באוסטרליה ובניו זילנד, אך הם לעולם לא מדברים זה עם זה. עד שלילה אחד מצטרפת אוליביה אל דניאל למשקה בבר בסידני, ובלילה הזה הכול משתנה. לאחר שהוא חוזר אל חיי השגרה המעיקים שלו בלונדון, דניאל מוצא עצמו חולם בהקיץ על האישה בעלת עיני הענבר והשיער האדום הלוהט. חמוש בשמה הפרטי בלבד הוא נשבע למצוא אותה, אך בכל רגע שחולף, תקוותיו של דניאל מתחילות להתפוגג. אולי סיפור האהבה הזה לא נועד לקרות אחרי הכול? אבל אז מתערב הגורל המתעתע פעם נוספת, וסיפורם של דניאל ואוליביה יכול להתחיל באמת… (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 448 עמודים)

הלילה שבו נפגשנו | מאת זואי פולביג

בהשראת סיפור אמיתי

"דסטינו" מאת רעיה אדמוני הוא רומן מרגש מאוד ומרתק שמציג את הווי חיי יהדות טורקיה שמוצאה בספרד החל מהמאה ה-19 ועד למאה ה-20 – את הניחוחות, את המנהגים ואת המסורת בת מאות השנים שאינה מאפשרת ליחיד לחיות לפי רצונו שלו. הספר נכתב בהשראת סיפור אמיתי ובו הרבה תהפוכות והפתעות שמשאירות את הקורא במתח מההתחלה ועד העמוד האחרון. ורדה היא ילידת טורקיה, בת לאב שנולד באיזמיר ואם שנולדה באיסטנבול. אימה סוזן התייתמה מאימה בגיל שלוש וכעבור שנתיים נתקלה באישה שהיא החליטה שזאת תהיה אימה. מה שהיא לא ידעה הוא שאביה האלמן הכיר את האישה הזאת בעבר. מואיז אביה של ורדה איבד את אביו כשהיה בן שמונה כשאביו נשלח עם הצבא הטורקי לארץ ישראל ושם נעלם בלי להותיר עקבות. כשהוא עצמו מגיע לגיל גיוס, הוא לא מוכן להתגייס בשום פנים ואופן ובורח מהצבא הטורקי, מגיע לפריז וקובע שם את מקום מושבו ואת חייו. כשהוא נעלם, אימו ואחיותיו שבטוחות שהוא טבע בים, יושבות עליו שבעה. האם תגרום יד הגורל לכך שישוב אי פעם למשפחתו שבאיזמיר, וכיצד קשורים שני הסיפורים האלה זה לזה? (הוצאת אוריון, 369 עמודים)

דסטינו | מאת רעיה אדמוני

מסע מטלטל

מה קורה כשאנשים נורמטיביים – כאלה שנחשבים "מלח הארץ", נאלצים לשנות קודים חברתיים כדי לשמור על עצמם ועל יקיריהם?  "לובן השקר" מאת אריאלה בק פרסקי (מחברת 'הדרך למחילה'), הוא רומן מרתק ומרגש. דורון, תלמיד כיתה יב גיבור הספר, עובר מסע מטלטל – תרבותי, ערכי  וחברתי מיוחד במינו. דורון עבר למסגרת של פנימייה בשל עימותים עם אביו, מנהל מחלקה כירורגית בבית חולים ורופא מוערך מאוד. אימו ורדית עלתה לבדה מרומניה כבחורה צעירה, למדה בבית ספר לאחיות ועובדת כאחות. במסגרת שיעורי הביולוגיה מתברר לדורון שלא ייתכן שאביו הוא באמת אביו והוא דורש הסברים מאימו, אותה הוא מעריך מאוד. הוא חושד שהיא בגדה בבעלה וחש שעולמו מתערער. "..מצד אחד אני שונא אותך, אבא שלי, על הדבר הנורא שעשית לילדה תמימה בת שתים-עשרה, ומצד שני אני מודה לאלוהים הטוב על מה שקרה…" (מתוך הספר). מה הקשר לסיפורה של נערה מהמגזר החרדי בבני ברק, מה גילה דורון ומה קרה ברומניה? תקראו ברומן מרתק זה.  (הוצאת ספרי ניב, 203 עמודים)

לובן השקר | מאת אריאלה בק פרסקי

החשיבות שבצחוק ובריקוד

הספר "לשרהיה שיר שמח" הוא לא ספר ילדים רגיל. זהו ספר מקסים ומרגש שמבוסס על עיקרון "הפסיכולוגיה החיובית" שמתמקדת בחקר האושר, השמחה והשפעתם על החוסן הנפשי והפיזי. מסרים שבעידן פוסט קורונה חשובים מאי פעם. מחברת הספר היא רובי פורת שובל שעובדת כבר שלושה עשורים כשחקנית, מחזאית ותסריטאית. מתוך ניסיונה המקצועי היא מעבירה בספר את החשיבות שבצחוק ובריקוד ככלים לשחרור הורמון שתורם להעלאת מצב הרוח ולשיפור הבריאות. הקריאה בספר נועדה להפוך את הילד לשמח ולעזור לו להתגבר על הבעיות ועל הפחדים שלו. הספר כתוב בגובה העיניים ומסופר בצורה ריאליסטית, ציורית ומספקת פתרון שהילדים יכולים להבין ולהכיל – שירה וריקוד. סבתה של גיבורת הספר שרהיה, מקנה לה כלים כדי לשמח את הלב באמצעות שיר וריקוד מדבק. "אני שרהיה ואפילו שאני בגן אני רופאה של לב. אני יודעת לרפא לב עצוב. אתם רוצים לדעת איך למדתי להיות רופאה של הלב? סבתא שלי לימדה אותי" (מתוך הספר). שרהיה מגיעה לגן, מלמדת את כולם וגורמת לילדים לחבור אליה באמצעות שמחה, צחוק וריקוד. מומלץ (איורים: חן חן, הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים)

לשרהיה שיר שמח | מאת רובי פורת שובל

מנהיגות בגובה העיניים

״בריק – לוחם ללא פשרות״ הוא ספר מרתק מלא תובנות, העוסק במנהיגות במצבי קיצון ומשבר בימי מלחמה ושיגרה. ספר אשר מעביר בקוראיו צמרמורת, התרגשות עד דמעות והמון השראה, בסיפורים מסמרי שיער המתארים את חייו הסוערים ומעשיו של אלוף (מיל') יצחק בריק. בספר מתאר בריק מנהיגות בגובה העיניים, היכולת לגעת באנשים, ליצור נצוץ בעיני אנשיך, הרגשת שייכות ושותפות, אמון בעצמם ואמון בך כמנהיג, זו תמצית אומנות המנהיגות במיטבה. בספר מתוארים אירועים המצויים בליבה ומהותה של מדינת ישראל, בצמתים הכי דרמטיים, אירועים בהם היה לבריק חלק חשוב ומהותי במהלך ההגנה, הבנייה והעצמתה של המדינה, אירועים אשר תגלו בהם עניין רב. בנוסף לכך מתאר בריק בספרו גבורה, נחישות ודבקות במשימה של לוחמים הנלחמים עד כלות, הליכה עד הקצה בעקבות האמונה בצדקת הדרך, מתוך הבנה שאין לנו מדינה אחרת, והם נילחמים עם רוח לחימה בלתי מתפשרת על בטחונה ותקומתה של מדינת ישראל. בעקבות לחימה זו נסגרים ונפתחים מעגלים לאחר עשרות שנים מעוררי התרגשות והשראה עם משפחות של לוחמים שנפלו במלחמות ועם לוחמים שנפצעו קשה. הספר מדבר על ערכי ליבה – דוגמא אישית, מיקצועיות, יושרה ואמינות, נחישות ודבקות במשימה, לכידות וערבות הדדית איש לרעהו. ספר סוחף ומרתק. (הוצאת ספרי ניב, 518 עמודים)

בריק לוחם ללא פשרות | מאת יצחק ברית

ידע חשוב להורים

"נפלאות התפתחות הילד" מאת ד"ר אביה שהם לוז, היא סדרה בת שני כרכים, שיחד מעניקים תמונת פנורמה מקיפה של כל תחומי התפתחותו של הילד מראשית החיים ועד גיל הגן וטרום בית הספר. הנושאים שנבחרו לספר מלווים אותנו לאורך כל חיינו ובהתאמות ספציפיות הם חשובים בכל גיל ואפשר לקדמם בכל שלב התפתחות. ברוב הנושאים מוצג רצף התפתחות – שמדגיש שלבים עיקריים ברצף. זהו מפתח להבנת הקשיים עימם צריך הילד להתמודד ברגע נתון, למה אפשר לצפות ממנו, וכיצד להתאים לו פעילויות הולמות לרמתו ולקצב התפתחותו, באופן שיאפשר לו לצבור הצלחות. הכרך הראשון – "יכולות וכישורים מראשית החיים", מתמקד בהכרת עולמו העשיר והמורכב של הרך הנולד ובניצני יכולות שבאים לביטוי כבר מראשית החיים ומבססות את התפתחותו העתידית. הכרך השני – "מתלות לעצמאות", מלווה את מאמצי הילד וניסיונותיו להתפתח כאדם עצמאי ובעל ערכים, המאמין בכוחותיו, מתחשב בזולתו ותורם לסביבתו. בספר הצעות לתצפיות ולהפעלות שמתבססות על אמצעים פשוטים שיש בכל בית. מאגר עשיר ביותר ומאורגן היטב של ידע חשוב עבור כל הורה וישמש גם אנשי מקצוע העוסקים בילדים מינקות ועד גיל טרום בית הספר. (הוצאת אוריון בשיתוף עם הוצאת אשנב של מרכז גבהי"ם, 768 עמודים)

נפלאות התפתחות הילד כרך ב | מאת אביה שהם לוז

לאן תוביל החקירה של הסופר?

"התעלומה של חדר 622" מאת ז'ואל דיקר הוא מותחן מרתק, פרשת מתח סוחפת, אפטפה במשחקי כוח, בגידות, תרגילים מלוכלכים ומשולש אהבה. בדצמבר 2018 מגיע למלון יוקרתי בהרי האלפים השוויצריים סופר בן דמותו של המחבר, ז'ואל דיקר. הוא זקוק לחופשה לאחר שסיפור אהבה שהחל כהבטחה גדולה הסתיים במהרה והשאיר אותו שבור לב. במצבו הוא גם מתקשה להתקדם בכתיבת ספר על המוציא לאור שלו, שמת בתחילת השנה, ולו הוא חב את הצלחת ספריו הקודמים. פקיד הקבלה מוסר לו מפתחות לחדר 623 שבו יתאכסן ומורה לסבל לשאת לשם את מזוודותיו. בעודו פוסע מאחורי הסבל ומבטו חולף על מספרי החדרים, הוא מבחין שאחרי חדר מספר 621 מופיע חדר מספר 621א ואחר כך 623.
דיקר תוהה, לאן נעלם חדר מספר 622?! אורחת נוספת של המלון, שהוא מסב את תשומת ליבה לעניין, מחליטה לצלול לעומק התעלומה ומשכנעת את הסופר לחבור אליה. עד מהרה מתברר לשניהם שלפני חמש-עשרה שנים התבצע בחדר שנשא בעבר את המספר 622 רצח, והוא מעולם לא פוענח. לאן תוביל החקירה את הסופר, שכל משאלתו הייתה לנפוש מעט אל מול הנוף האלפיני הרוגע? (מצרפתית: לי עברון, הוצאה משותפת של כנרת ומודן, 520 עמודים).

התעלומה של חדר 622 | מאת ז'ואל דיקר

לכודה ברשת של שקרים והונאה

"החדרנית" מאת ניטה פרוס הוא רומן מותח מרתק, סיפור בלשי גדוש תפניות, הוא מסע מרגש אל נפש האדם, החוקר את הדומה והשונה בינינו, ומגלה שניתן לפתור כל תעלומה דרך חיבור אנושי בסיסי. מולי גריי היא קצת אחרת. הכישורים החברתיים שלה לקויים, והיא מפרשת לא נכון כוונות של אחרים. מאז מותה של סבתהּ, שעזרה לה להבין את העולם על המוקשים החברתיים שבו, נאלצת מולי בת העשרים וחמש לנווט לבד בנתיבי החיים המסובכים. לא נורא – היא מסתערת במרץ על עבודתה כחדרנית במלון ריג'נסי גרנד. אופייה המיוחד, אובססיית הניקיון והנימוס שלה הופכים אותה לחדרנית האידיאלית. היא נהנית ללבוש את המדים המעומלנים מדי בוקר, למלא את העגלה בסבונים ובקבוקונים, ולהחזיר את חדרי המלון המפואר לכלל שלמות. אבל יום אחד חייה המסודרים של מולי מתהפכים, כשהיא נכנסת לסוויטה של צ'רלס בּלאק העשיר והנודע לשמצה, ומוצאת את גופתו מוטלת בין הסדינים. התנהגותה החריגה הופכת אותה לחשודה העיקרית, והיא מוצאת עצמה לכודה ברשת של שקרים והונאה. למזלה של מולי, חברים שמעולם לא ידעה שיש לה מתגייסים לעזרתה במסע מחמם לב לאיתור הרוצח האמיתי, לפני שיהיה מאוחר מדי. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 288 עמודים)

החדרנית | מאת ויטה פרוס

האם הוא ישלם את המחיר?

"לעמוד בפיתוי" מאת שיר ערגי הוא רומן רומנטי מרתק, סיפור גדוש אירועים, אהבה ורצונות שאולי מתממשים, הראשון בסדרת הספרים "אהבות ראשונות". בגיל שלושים ושש לג'ינה הס יש הכול: היא מורה לאומנות בבית ספר יוקרתי בניו יורק, יש לה בעל עשיר, תומך ואוהב ושלושה ילדים, אך מפגש מקרי עם גבריאל, אהוב נעוריה הנשוי, גורם לעולמה להסתחרר ומערער את שלוות נפשה. זיכרונות מפירנצה, עיר הולדתה, מתעוררים ונוקשים על דלתה, וסודות שחשבה שלעולם לא תחשוף לצד רגשות שחשבה שלעולם לא תחוש עוד כלפי איש, עולים וצפים בנפשה המיוסרת. גבריאל הוא הקונסול הכללי החדש של מדינת ישראל בניו יורק. הוא נשוי באושר ואב לשתי בנות. האם המפגש המקרי עם ג'ינה ישנה את חייו? האם יהיה מוכן לשלם את המחיר? במסכת שזורה אהבה אסורה, בגידות ומוות. האם כל חלום יכול להפוך למציאות? (הוצאת ספרי ניב, 282 עמודים)

לעמוד בפיתוי | מאת שיר ערגי

מחיריה הסמויים של מלחמה

"תיבת הזיכרונות" מאת קתרין יוז הוא רומן היסטורי שבבסיסו סיפור אהבה מרגש. רגע לפני שתחגוג את יום הולדתה המאה, נתקלת ג'ני בידיעה בעיתון על טקס זיכרון שעתיד להתרחש בעיירה על חוף הים הליגורי שבאיטליה. ג'ני מבינה מייד שתהיה חייבת לנסוע לאיטליה – זה הסיכוי היחיד שלה להשלים עם מה שהחל במלחמה, לפני כמעט שמונים שנה: השנה הייתה 1940 וההפצצות על מנצ'סטר הלכו וגברו. ג'ני, אז נערה שהחלימה בקושי משיתוק ילדים, נשלחה יחד עם אחיה לואיס לאזור הכפרי, ובני משפחת אוונס מוויילס אימצו אותם לביתם, ובהמשך גם לליבם. אך למרות ההרים הירוקים והמפלים השוצפים מסביב, האידיליה לא נמשכה לאור זמן. כעת, אחרי שראתה את הידיעה בעיתון, ג'ני מוצפת בזיכרונות מהתקופה ההיא. היא חולקת אותם עם קנדיס, עובדת בית האבות שבו היא מתגוררת, שחולמת להיות קוסמטיקאית וכבולה במערכת יחסים הרסנית. ג'ני מכירה היטב את המשיכה למסעיר ולמרגש, אבל יודעת גם מהו המחיר שמשלמים כשמוותרים על הנוח והבטוח. היא נזכרת במשולש הרומנטי שנוצר עם הגעתה לוויילס ומספרת לקנדיס על לורקן האכפתי והחרוץ, על ניקו האיטלקי בעל העיניים השחורות הממגנטות, ועל ההחלטה הקשה ביותר שקיבלה בחייה. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 408 עמודים)

תיבת זיכרונות | מאת קתרין יוז

מאת זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות