fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ההשראה שלי היא אני"

בילדותה סבלה דניאל צרויה מקרית ביאליק מבעיות של דימוי עצמי ("הייתי קצת מלאה ולא אהבתי את השיער המתולתל שלי"). כשבגרה הבינה שהכל קטן עליה, ואת התובנה שהיא הכי יפה כמו שהיא, הביאה לבגדי הים שהחלה לעצב ממש לאחרונה, כשהקורונה פרצה לחיינו. "אני שמה את עצמי בתוך בגד הים", היא אומרת ל"הד הקריות"
דניאל צרויה | צילום: דורון גולן
דניאל צרויה | צילום: דורון גולן

התפרצות נגיף הקורונה הביאה לקריסתם של עסקים רבים אך מתברר שדווקא בימים אלה של חוסר ודואות הולידה רעיונות חדשים. דניאל צרויה, 27, מקרית ביאליק, ניצלה את הזמן שהתפנה לה, כדי להוציא לפועל חלום ישן והחלה מעצבת בגדי ים.

האופנה תמיד הייתה חלק מחייה. היא מספרת: "עוד בגיל צעיר הייתי נוהגת לשלב את חולצת בית הספר עם כל מיני סוגים של מכנסיים, חגורות וצבעים. תמיד התעניינתי בלבוש של נשים שבעיניי יש להן נוכחות כמו של דיוות".

כמו נערות רבות, גם דניאל צרויה חוותה הרגשה של חוסר ביטחון בכל מה שקשור להופעתה החיצונית. "אני יכולה להגיד שהייתי מאוד חסרת ביטחון. עד החטיבה הייתי קצת מלאה ולא הייתי שלמה עם השיער המתולתל שלי והייתי נוהגת לאסוף אותו. בפעם הראשונה שהגעתי לבית ספר עם שיער פזור שאלו אותי אם אני תלמידה חדשה".

היה לי וויז'ן

למרות שעולם האופנה קרץ לה, פנתה צרויה ללימודי עיצוב גרפי, "כדי שיהיה לי יותר סיכוי למצוא עבודה", היא אומרת, "עיצוב בגדי ים היה תמיד חלום שלי, תמיד עקבתי אחרי מה שקורה בעולם האופנה. היה לי את הוויז'ן של מה שאני רוצה לעשות. כשסיימתי את התואר, הבנתי שהגיע הזמן להקדיש את עצמי לתחום של העיצוב. ביום שקניתי מכונת תפירה הייתי בעננים. אני אפילו קוראת לה בשם חיבה 'ברוז'י', ואז בדיוק הגיעה הקורונה".

בגד ים בעיצובה של דניאל צרויה | דוגמנית: צוף צרויה | צילום: דורון גולן
בגד ים בעיצובה של דניאל צרויה | דוגמנית: צוף צרויה | צילום: דורון גולן

 

לפני כחודשיים, בזמן שכולם עדיין ניסו להבין כיצד להתמודד עם הנגיף המיקרוסקופי שחדר לחיינו בסערה, החליטה צרויה לנצל את הזמן ואת מכונת התפירה שרכשה. "התחלתי לתפור מסכות פנים, וככה לקוחות התחילו להכיר אותי. אחר כך עליתי שלב והתחלתי לעצב בגדי ים. ידעתי שאני רוצה קו נקי עם נצנצים ושבגדי הים יהיו דו צדדיים, כלומר שללקוחה יהיו שני בגדי ים בבגד ים אחד. לדגמים נתתי שמות של דיוות כמו סלין, שר, וויטני, נינה וכדומה".

על עיצוב בגדי הים, מסבירה צרויה: "אני שמה את עצמי בתוך בגד הים, כיצד אני רוצה שהוא ייראה ומה תהיה הגזרה שלו, ואני מתאימה אותו באופן אישי לכל אחת לפי המידות ומבנה הגוף שלה".

החתונה שנדחתה

בהיבט האישי, הקורונה דחתה עבור צרויה את היום המאושר בחייה. "הייתי אמורה להתחתן בחודש יוני", היא צוחקת, "אבל סגרו לנו את האולם אז דחינו בינתיים לספטמבר, בתקווה שעד אז הדברים יסתדרו. בינתיים יש לי את בגדי הים להתרכז בהם, וכמובן שגם בחתונה אני מתכוונת להשקיע בעיצוב. אין לי בעיה לא להרוויח כסף בהתחלה על בגדי הים. עכשיו אני עסוקה בהוצאת החזון שלי לפועל וזה ממלא אותי באושר. מספיק לי שמישהי אחת תרגיש טוב עם בגד הים שלי, וזה כבר עושה אותי מאושרת".

צרויה מוסיפה: "מכיוון שלא הייתי שלמה עם הגוף שלי במשך שנים, אני יודעת מה מחמיא לגוף, ואני יודעת מה לעשות ומה לא לעשות, ההשראה שלי זו אני. גדלתי בתור ילדה קצת מלאה, חסרת ביטחון עם הרבה בעיות חברתיות וזה משהו שמאוד מחזק אותי כיום. עכשיו אני יודעת שהדברים האלה קטנים עליי. אני זוכרת, כילדה, שכולם הלכו עם מלכת הכיתה, והיה לי קשה עם זה והתרחקתי. קיבלתי המון תמיכה בבית והבנתי שאני לא נגררת, אלא נאמנה לעצמי. עם הזמן הפנימיות שלי התעצבה וקיבלתי יותר ביטחון עצמי להיות משהו אחד שלם".

בגד ים בעיצובה של דניאל צרויה | דוגמנית: צוף צרויה | צילום: דורון גולן
בגד ים בעיצובה של דניאל צרויה | דוגמנית: צוף צרויה | צילום: דורון גולן

 

גם את השיער המתולתל והשופע שלה, לא אהבה בילדותה. "לא יודעת למה לא אהבתי את השיער המתולתל שלי. שיער מתולתל זה שיער בולט ואז לא רציתי להתבלט. היום זה חלק ממני, זה הדבר הראשון שרואים בי, זה מי שאני וזה גם מייחד אותי.

"בשנים האחרונות ממש השלמתי עם עצמי. למדתי על עצמי, למדתי במה אני טובה ובמה פחות, ובסופו של דבר יש לי יותר יתרונות מחסרונות, והחיסרון הכי גדול שלי זה לדחות דברים לרגע האחרון. היתרון הגדול שלי הוא שבכל מצב אצליח למצוא את הטוב ולגרום למי שנמצא מולי להרגיש הכי טוב שאפשר".
החלום הבא שלה הוא לעצב בגדי ערב ובגדי קז'ואל, "כאלה שיגרמו לי לרצות לקנות אותם לעצמי, כאילו שאני הלקוחה של עצמי".

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות