fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בזכות המיזם הזה הכרתי מלא חברים על הרצף" אבירם פישר על פרויקט חייו

אבירם פישר (26) תושב קרית ביאליק, מדבר על ההצלחה הכבירה של המיזם ״אוטיסט זה לא קללה״ אותו הקים למען אחיו לפני שלוש שנים וכבר אז ידע שזה יגיע לכמה שיותר אנשים על ידי נחישות, התמדה והרבה אמונה.
אבירם ויואב פישר עם הסבתא המקסימה | צילום: באדיבות אבירם פישר

מאת: מלי לוי

את אבירם פישר פגשנו לפני כשלוש שנים כשהמיזם שהקים למען אחיו עוד היה בחיתולים. בראיון שערכנו עמו דאז סיפר אבירם שהוא הבכור מבין ארבעה אחים כאשר אחיו הצעיר יואב אובחן באוטיזם, אבירם היה רגע לפני הגיוס לצה"ל, זה רגע מאוד משמעותי בחייו.

ההתמודדות עם המצב הביאה אותו לעשות מעשה והחליט להקים מיזם למען העלאת המודעות לאוטיזם שנקרא "אוטיסט זה לא קללה" בשיתוף פעולה עם עמותת "חברים לרצף", הפרויקט נעשה בהתנדבות מלאה.

שנת הקורונה לא מנעה ממנו להמשיך ולתפעל את המיזם אותו יצר, "המשכתי להעביר הרצאות דרך הזום". באוקטובר 2018 הוא החל לרוץ עם המיזם וכעת הוא מתחיל להניב את פירותיו "זה צבר תאוצה אדירה, אני מברך על זה", בעקבות ההצלחה והחשיפה נפתחה חנות דיגיטלית ובה צמידים וחולצות, ועד היום נמכרו מעל 150 אלף צמידים.

צמידי "אוטיסט זה לא קללה" | צילום: באדיבות אבירם פישר

"יצרנו שיתוף פעולה עם מנהלת הליגות לכדורגל, זה נתן לנו את החשיפה הראשונית" אומר אבירם, יחד עם מנהלת הליגות הוא יצר סרטון הסברה ובו הוצגו ילדים על הרצף האוטיסטי.

"אנשים לא באמת יודעים מה זה אוטיזם" מוסיף בהתרגשות, "אני מרגיש שזה השליחות שלי בחיים", ההרצאות אותן מעביר בין היתר בבתי ספר, שבטי צופים, בתי אבות ועוד, מתקיימות בהתנדבות מלאה, "אני רואה את השינוי, כשמישהו מגיב למישהו 'יא אוטיסט', ישר אנשים עונים לו שאוטיסט זה לא קללה" נראה כי השינוי התודעתי החל לבעבע, היום המילה אוטיסט כבר לא נזרקת סתם ככה, אנשים חושבים לפני שהם מדברים.

יואב פישר | צילום: באדיבות אבירם פישר

אין ספק כי המסר מועבר ונוגע בלבבות של הרבה אנשים, אבירם מקבל הודעות אשר קעקעו על גופם אוטיסט זה לא קללה, "אני זוכר שראיתי את הקעקוע הראשון והתרגשתי, הצלחתי להטמיע את הסלוגן" אבירם מקבל הודעות ממשפחות, הורים, אחים וכן גם מאנשים על הרצף האוטיסטי, "בזכות המיזם הזה הכרתי מלא חברים על הרצף".

כשאבירם מדבר על אחיו יואב בהתרגשות ובאהבה אשר ניכרת מאוד, הוא מוסיף כי מאז תחילת הקמפיין הייתה התעניינות מהרבה אנשים וביניהם גם מורים מבית הספר של יואב וכך הפך לשליח של הצמידים, דבר ששימח אותו מאוד, היום יואב התבגר ומודע לקמפיין ולעשייה של אבירם "הוא מרגיש את האהבה והוא גאה בזה".

מימין אבירם ומשמאל יואב פישר | צילום: באדיבות אבירם פישר

מוסיף אבירם ואומר כי בחלק מההרצאות שהוא עושה, משתתף מישהו על הרצף האוטיסטי וניתנת לו הבמה, כדי להוסיף זווית נוספת להרצאה וכך נשברת ולו מעט הסטיגמה על אוטיזם ושונות.

"כל מי שרושם את המילה אוטיסט זה מעצבו אותי" לדבריו של אבירם, כשמישהו רושם את המילה אוטיסט בהקשר של מילת גנאי, זה יכול להרתיח אותו והוא יישאר עם תחושת מועקה למשך כל היום, השאיפה של אבירם היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולאחרונה קרו דברים אשר ריגשו אותו מאוד כאשר חבר קרוב סיפר לו שבעת שהיה בהופעה של שחר חסון, עלה מישהו לבמה והביא לשחר חולצה ועליה כתוב הסלוגן של אוטיסט זה לא קללה וקטע זה עלה ליוטיוב,

"שחר הגיב ברגישות, בקלות הוא היה יכול לעשות מזה צחוק" , בנוסף הזמר רותם כהן העלה מיוזמתו סטורי עם החולצה של המיזם וקרא לעוקביו לקנות אותה, דבר שריגש מאוד ותרם לקידום המודעות, בהמשך הזמר גם העלה פוסט הסברה על אוטיזם והזמין את אבירם למכור צמידים בהופעתו, בנוסף פנו לאבירם עוד כמה מובילי דעת קהל וביניהם תקווה גדעון, יוצאת תוכנית הראליטי האח הגדול, אשר שומרת על קשר ומתעדכנת במה שקשור למיזם ואף נכנסה לבית האח הגדול עם צמיד המיזם, דבר שהביא לחשיפה נרחבת.

אבירם מעביר בימים אלה הרצאות בהתנדבות מלאה, אתם מוזמנים ליצור עימו קשר ולהיכנס ל"אוטיסט זה לא קללה" בפייסבוק >> לחצו כאן <<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות