fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בא לשכונה בחור חדש

הוא רק בן 15 אבל לא מתבייש להודות שהיעד שלו הוא קיסריה. עם קול פעמונים ושיר ראשון ששבר את הרשת, יש לו בהחלט על מה להסתמך. "למה את כבר לא עונה לי" הוא שר, אבל חוץ ממנה, רבים אחרים כבר ענו לו כולל אליקו מרדיו "לב המדינה" והסוכן רוברטו בן שושן * מיכאל לוי מקרית אתא, זכרו בבקשה איפה קראתם עליו לראשונה
עובד על סינגלים נוספים וממשיך להתפתח. מיכאל לוי | צילום: שני רייך לסוכנות רוברטו
עובד על סינגלים נוספים וממשיך להתפתח. מיכאל לוי | צילום: שני רייך לסוכנות רוברטו

בסוף החודש הוא יהיה רק בן 15, וכבר סומן בתור ההצלחה הבאה בעולם והזמר הים תיכוני. עם עיניים תכולות, קול פעמונים ושיר ראשון ששובר את הרשת בשם "למה את כבר לא עונה לי", מיכאל לוי הוא שם שכדאי לכם לזכור, והוא לגמרי משלנו. מיכאל לוי מתגורר בקרית אתא עם הוריו וארבעת אחיו, תלמיד כיתה י' בתיכון רוגוזין. אמו רוחמה מספרת, כי עוד כשהיה תינוק יכלה לנחש שיגדל להיות זמר.

"אני אוהב ללמוד מתמטיקה, ואני תלמיד די טוב. אני מאוד אוהב לבשל, כל מה שרק אפשר, חומוס, פסטה קרם ברולה וכל מה שבא", הוא מספר, ואימו מוסיפה: "הייתי מרדימה אותו על הבטן ושרה לו שירי ילדים. הוא היה מרים את הראש וקולע לצלילים הגבוהים. כאילו הוא היה עונה לי. בתור ילד קטן הוא לא היה מסתובב בבית ושר, ממש לא. הוא היה ועדיין ילד מאוד רגיש, לסביבה שלו ולאהובים שלו. העומק שלו עוד בתור ילד קטן היה מדהים, עם תובנות מאוד פילוסופיות. מיכאל קיבל בירושה ישירה ממני גם את ההיפראקטיביות. לקח לו זמן למצוא את המקום שלו, רק כשהוא הגיע לחטיבה הוא מצא את עצמו יותר מבחינה חברתית".

"מגיל קטן זה החלום שלי, תמיד הייתי מתחפש לזמרים". מיכאל לוי | צילום: שני רייך לסוכנות רוברטו
"מגיל קטן זה החלום שלי, תמיד הייתי מתחפש לזמרים". מיכאל לוי | צילום: שני רייך לסוכנות רוברטו

רוחמה לוי: "אני אמא מאוד אובייקטיבית, שמעתי אותו וידעתי שיש כאן משהו, שיש לו כישרון. יש הרבה ילדים ששרים יפה, ל-90 אחוז מהילדים יש קול צלול וגבוה. אבל ככל שהזמן עבר, ראיתי שהוא ממש מתחיל לשלוט בקול שלו, ידעתי שיש כאן משהו אחר"

הפתיע את אמא ויצא מופתע בעצמו

לוי התחיל לשיר בגיל 9, ומאז לא הפסיק. "בסביבות גיל 9 התחלתי לשיר וזה תפס לאמא שלי את האוזן. שרתי באירוע משפחתי, אבל זה עוד לא היה מעולה. הייתי מתאמן בחדר ועושה הכל כדי להשתפר".

אמו רוחמה מוסיפה: "אני אמא מאוד אובייקטיבית, שמעתי אותו וידעתי שיש כאן משהו, שיש לו כישרון. יש הרבה ילדים ששרים יפה, ל-90 אחוז מהילדים יש קול צלול וגבוה. אבל ככל שהזמן עבר, ראיתי שהוא ממש מתחיל לשלוט בקול שלו, ידעתי שיש כאן משהו אחר. בגלל בעיית הקשב שלו, היה לו קשה לקבל הוראות של מורים מקצועיים, אז הוא פשוט היה נכנס לחדר ועושה תרגילים עם עצמו, עד שהגיע לצלילים הנכונים. ידענו שיש כאן משהו גדול והחלטנו לחבק את זה".

התחיל לשיר בגיל 9, ומאז לא הפסיק. מיכאל לוי | צילום: אלבום משפחתי
התחיל לשיר בגיל 9, ומאז לא הפסיק. מיכאל לוי | צילום: אלבום משפחתי

האימונים הקשים בהחלט משתלמים לו. כשאמא שלו חגגה יום הולדת, החליט להפתיע אותה, אך יצא מופתע בעצמו. הוא מספר: "אמא שלי חגגה יום הולדת ורציתי להפתיע אותה עם שיר מרגש. כדי לעשות את זה כמו שצריך, שרתי קצת בחפלות והרווחתי כסף, ובעזרתו של אבא שלי פניתי לרמי עזרא, כדי לעשות חידוש לשיר 'אין כמו אמא' של 'אתניקס'. במסיבה של אמא שרתי לה, ואנשים לאט-לאט הוציאו טלפונים והתחילו לצלם. הסרטונים האלה הגיעו לאליקו מתחנת הרדיו 'לב המדינה', וכמה ימים אחר כך התקשרו אלינו מהתחנה. אליקו הזמין אותי להתארח בתוכנית שלו ונתן לי לשיר כמה שירים, זו הייתה חוויה מיוחדת, צעד ראשון בדרך שלי".

תמיכה מלאה מהמשפחה. עם ההורים רוחמה ויוסי לוי | צילום: אלבום משפחתי
תמיכה מלאה מהמשפחה. עם ההורים רוחמה ויוסי לוי | צילום: אלבום משפחתי

מיכאל לוי: "אני עובד על סינגלים ואני כאן כדי להישאר, עד שיגיע הרגע הגדול שלי בהיכל מנורה או בקיסריה. אני מעריך כל דבר טוב שקורה לי בדרך, ואני עובד מאוד קשה בשביל זה. זה מאוד לא מובן מאליו עבורי"

הוחתם אצל רוברטו בן שושן

כבר עכשיו, בגילו הצעיר, זוכה לוי להגשים חלום אחר חלום. לאחר שהתארח בתוכניתו של אליקו, הוא הוחתם אצל אחד מהסוכנים המצליחים בארץ, רוברטו בן שושן ומיד התחיל לעבוד על סינגל חדש.

"מגיל קטן זה החלום שלי, תמיד הייתי מתחפש לזמרים. אמא שלי חולמת שאני אהיה הרמטכ"ל", הוא מספר בחיוך, "אבל המשפחה מאוד תומכת ומאמינה בי, הם רוצים שאעשה את מה שאני אוהב. לא משנה לאן תוביל אותי הדרך, אני יודע שיש לי את התמיכה שלהם וזה מאוד חשוב לי. אני מאוד רוצה את זה. אני עובד על סינגלים ואני כאן כדי להישאר, עד שיגיע הרגע הגדול שלי בהיכל מנורה או בקיסריה. אני מעריך כל דבר טוב שקורה לי בדרך, ואני עובד מאוד קשה בשביל זה. זה מאוד לא מובן מאליו עבורי".

מיכאל לוי: "זה כבוד ענקי בשבילי לעבוד עם אושר כהן. הוא כישרון ענק. הוא כותב לזמרים הכי גדולים, וכל שיר שלו מרגש מאוד. זה שיר אהבה שמדבר על פרידה, ואני מאוד מצליח להתחבר אליו"

לפני כשבועיים יצא הסינגל הראשון של לוי, 'למה את כבר לא עונה לי?', אותו כתב לא אחר מאושר כהן, גם הוא גאווה קרייתית. "זה כבוד ענקי בשבילי לעבוד עם אושר", אומר לוי, "הוא כישרון ענק. הוא כותב לזמרים הכי גדולים, וכל שיר שלו מרגש מאוד. זה שיר אהבה שמדבר על פרידה, ואני מאוד מצליח להתחבר אליו". אמו מוסיפה: "יש במיכאל כמויות אדירות של רגש, ומרגישים את זה בשיר".

אושר כהן, הזמר הקרייתי המצליח, שחגג השבוע את יום הולדתו ה-22, מספר: "הייתי בפגישה אצל רוברטו והוא סיפר לי על מיכאל, ילד מוכשר בן 14 שרוצה להצליח. בהתחלה לא כל כך הבנתי איך אני משתלב בדבר הזה, אבל רוברטו לא הפסיק לדבר עליו. כשרוברטו אומר לי 'סמוך עליי', אני יודע שמדובר במשהו טוב. קבענו להיפגש, ופגשתי ילד חתיך עם קול פעמונים".

הסינגל "למה את כבר לא עונה לי" שגרף מאות אלפי צפיות
הסינגל "למה את כבר לא עונה לי" שגרף מאות אלפי צפיות

אושר כהן: "זה לא תמיד פשוט לקבל אמנים חדשים אחרי שעבדת עם שמות מוכרים, אתה תוהה האם זה יעבוד או לא יעבוד, אבל איך שראיתי את מיכאל, ידעתי שזה יהיה סיפור הצלחה. מאז אני עוקב אחריו. אני חושב שהוא יצליח ולא רק בקריות"

מהר מאוד נוצר החיבור בין כהן ללוי, ושניהם נפגשים יחד באולפן ההקלטות ועובדים על שיר חדש. כהן זיהה את הפוטנציאל של לוי מהרגע הראשון. "ישבנו יחד באולפן ההקלטות ונולד השיר 'למה את כבר לא עונה לי'. אני מאוד אוהב לכתוב ולהפיק לאחרים. זה לא תמיד פשוט לקבל אמנים חדשים אחרי שעבדת עם שמות מוכרים, אתה תוהה האם זה יעבוד או לא יעבוד, אבל איך שראיתי את מיכאל, ידעתי שזה יהיה סיפור הצלחה. מאז אני עוקב אחריו ומאחל לו המון-המון הצלחה, אני חושב שהוא יצליח ולא רק בקריות".

השיר דלף בלי השם של הזמר

כהן צדק. מהרגע שהשיר יצא, נרשמה היסטריה בקרב מעריצים מכל הארץ. "השיר דלף לפני מועד היציאה המקורי שלו וזה קצת הלחיץ אותנו בהתחלה", מספר לוי, "לאט-לאט התחילו להעלות סרטונים של ילדים ומבוגרים מכל הארץ ששומעים את השיר הזה, בטיקטוק ובסטורי. אז בסופו של דבר הכל לטובה. השיר דלף בלי השם של הזמר, כך שאף אחד לא ידע שזה אני. בהמשך התחלתי לקבל הודעות עם השיר ושאלו אותי האם אני הוא הזמר. זה עשה הד מאוד גדול, כי כולם רצו להבין מי הזמר המסתורי. הגיעו המון תגובות טובות, חברים שלי מאוד מפרגנים, זה נותן תחושה טובה".

הוא רק בתחילת הדרך, אבל מבטיח להמשיך ולהפתיע ממש בקרוב. הוא עובד על סינגלים נוספים וממשיך להתפתח, כשלרגע הוא לא מסיר עיניים מהמטרה: למלא את קיסריה.

האזינו: מיכאל לוי – "למה את כבר לא עונה לי?" – מילים ולחן: אושר כהן

 

כתבות נוספות * בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות