fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לומדים להיפרד מהמוצץ

נפרדים מהמוצץ. צילום: דוברות כללית
נפרדים מהמוצץ. צילום: דוברות כללית

עשרות ילדים והוריהם הגיעו כדי ללמוד איך להפרד מהמוצץ בשלום, בהפנינג שערכה בעבורם כללית במרכז לבריאות הילד בקריית בריאות זבולון שבקריון.

הגמילה מסבירים מומחי כללית, הינה תהליך שכרוך בקושי להיפרד מ"חבר מנחם ומרגיע", כמעט כמו גמילה מעישון, ממתוקים ומהרגלים נוספים. לכן, חשוב לעשות זאת בהדרגה ובתהליך מובנה ומותאם, תוך שיתוף הילד והעצמתו וכמו כל דבר בחינוך, להיות עקביים ולהעביר מסר אחיד מצד כלל המבגרים המעורבים בטיפול בו.

מנהלת הסיעוד במרכז הילד של כללית, חנה פרנס, התייחסה להיבטים השונים של השימוש במוצץ. מצד אחד יש לו תפקיד רגשי בהרגעת הילד ולכן לעתים צריך "לגמול" גם את ההורה מאמצעי העזר ההרגעתי. מאידך, עיכוב בגמילה והמשך מציצה במוצץ בגיל גבוה יותר עלולים לפגוע בהתפתחות מבנה הלסת, הפנים, השיניים ובעקבות זאת, להביא לקשיים בהגייה ובשפה. ההמלצה היא לגשש מוכנות להיפרד מהמוצץ החל מגיל שנתיים וחצי, אך אפשר גם בגיל 3-3.6 שנים, אז הילד בשל יותר וניתן גם לפנות אליו בשכנוע  עם טיעון ש"כשאתה מדבר עם מוצץ, קשה להבין אותך", "את כבר ילדה גדולה" וכו.

להורים מומלץ למצוא תחליף מרגיע אחר, כמו כרית מפנקת ולחשוב על דרכים יצירתיות כיצד להפוך את הפרידה מהמוצץ לחוויה חיובית. לשם כך, הוצב במרכז הבריאות של כללית "עץ המוצצים", עליו מתבקש הילד לתלות את המוצץ. כך הוא יודע שהמוצץ שמור ונמצא במקום מוגן וגם רואה שילדים נוספים נפרדו מהמוצץ שלהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות