fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשמוזיקה, תחריט וצילום נפגשים

אמנית התחריט והציירת ליהיא טלמור תרמה יצירות לתערוכת "קו על תו" שכל הכנסותיה יוקדשו למימון פעולתה של קשת אילון, העוסקת במהלך השנה בטיפוח נגני כלי קשת צעירים
מתחילה מרעיון ויזואלי וממנו עוברת לטקסט. ליהיא טלמור | צילום: יח"צ
מתחילה מרעיון ויזואלי וממנו עוברת לטקסט. ליהיא טלמור | צילום: יח"צ

מאת עלית קרפ

"לבית הזה בהרחבה הקהילתית של אדמית, הגענו לפני שמונה שנים, וכמו הרבה דברים אחרים בחיים שלנו, זה קרה לגמרי במקרה", אומרת אמנית התחריט והציירת ליהיא טלמור, "אבל זהו ביתנו האחד היחיד, וזה בשום אופן אינו בית קיץ, או בית שמשתמשים בו רק באופן חלקי". האמירה הזאת איננה מובנת מאליה, במיוחד לא אחרי שנוסעים במעלה הכביש הצר והמתפתל שמגיע לאדמית, והופך אותה למקום מרוחק עוד יותר מכפי שנראה בתחילה. רק הנוף הנשקף מהבית מפצה במשהו על הדרך לשם.

לבה של טלמור שייך לצפון, ללא ספק, אבל דומה שלא רק תחושת השייכות לצפון גרמה לה להצטרף לפרויקט "קו על תו", שהכנסותיו קודש למימון פעולותיו של מרכז המוזיקה קשת אילון, שנמצא כמטחווי קשת מאדמית, ועוסק במהלך השנה כולה בטיפוח נגני כלי קשת צעירים.

התמיכה הממשלתית במלכ"רים (מרכזים ללא כוונת רווח) בישראל קטנה, קטנה מאוד, גם כשמדובר במפעל בעל שם בינלאומי כמו קשת אילון, שהסטודנטים שלו מופיעים על החשובות בבימות העולם, כסולנים, כקונצרט מייסטרים וכנגנים בתזמורות פילהרמוניות ובהרכבים קאמריים מובילים. לכן, בקשת אילון שינסו מותניים, ולא בפעם הראשונה, ובנוסף למאמצים הקונבנציונאליים הרבים שנעשים כדי לגייס תרומות, גם יזמו את פרויקט "קו על תו". יותר מ-100 ציירים ופסלים התגייסו למען המטרה: קיבלו דפי תווים ישנים מקשת אילון ויצרו באמצעותם יצירות חדשות. היצירות נאספו והן מוצגות בתערוכת "קו על תו" בבית ראובן בתל אביב.

מחר, שלישי, 3 בדצמבר, ב-19:30, תיערך במקום מכירה פומבית על ידי בית המכירות הפומביות כריסטי'ס שגם הוא התגייס למען הפרויקט. את המכירה ינהל הכרוז הידוע ארנו ורקדה שיגיע כל הדרך מהולנד כדי לנהל אותה והוא ידוע בזכות כישוריו הדרמטיים, ככה שהולך להיות מעניין. 

כשאני שואלת את טלמור מדוע בעצם החליטה לתרום יצירה לתערוכת "קו על תו", היא אומרת: "החלטתי לעשות זאת משום שהפרויקט מאחד את כל מוקדי העניין שלי: מוזיקה, תחריט וצילום. קשת אילון אמנם חילקה תווים לאמנים, אבל התווים שבהם השתמשתי הם תווים שמהם ניגנתי בילדותי ויש עליהם אפילו סימוני אצבוע של המורה שלימדה אותי. אני אוהבת מאוד מוזיקה, וחוץ מזה, אני עובדת על התחריטים שלי בסדנת ההדפס בכברי, ושם גם פגשתי את עפרה רעיף, מוועדת האמנות של קשת אילון. היא סיפרה לי על הפרויקט, ואני הצטרפתי בשמחה.

"התחריטים שלי תמיד מתחילים מתצלום, כי אני תמיד מתחילה מרעיון ויזואלי וממנו עוברת לטקסט. גם ביצירה הזאת יש שתי שכבות, מהצד המוזיקלי ומהצד הוויזואלי, כשכל אחת מהן מציגה נקודת מוצא אחרת. המפגש ביניהן יוצר מטפורה".

את היצירות ניתן לראות בבית ראובן, ביאליק 14, תל אביב, וכן באתר קשת אילון

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות