fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית מציעה: ממוגרפיה ליד הבית

מהלך להגברת ההיענות של כללית לבדיקות ממוגרפיה: ניידות המגיעות למרפאות והסעות למכוני ממוגרפיה
ניידת ממוגרפיה של כללית | צילום: דוברות כללית
ניידת ממוגרפיה של כללית | צילום: דוברות כללית

מהלך להגברת ההיענות של כללית לבדיקות ממוגרפיה: ניידות המגיעות למרפאות והסעות למכוני ממוגרפיה

תוכן שיווקי

לאחר שנרשמה הצלחה למהלך בו מביאה כללית ניידות לבצוע ממוגרפיה למרפאות ברחבי המחוז ובמהלך השנה שעברה פקדו 30 ניידות את המרפאות ובוצעו בהן כ-1700 בדיקות ממוגרפיה, במהלכן אותרו כ-20 נשים עם ממאירות בשד וחייהן ניצלו, החליטה כללית להרחיב את המבצע, והשנה מתוכננים 70 ביקורי ניידות שיוצבו סמוך למרפאות כללית ויבוצעו בהן כ-5600 בדיקות. זאת בנוסף להסעות מאורגנות למכוני ממוגרפיה שמפעילה כללית לנשים, בעיקר מישובים קטנים ומרוחקים וכמובן הפניה למכוני הממוגרפיה ברחבי האזור.

בעבר הגיעו הניידות אך ורק ליישובים מרוחקים ממכוני ממוגרפיה. ההחלטה להציב ניידות ליד מרפאות הממוקמות גם בערים בהן יש מכוני ממוגרפיה נגישים, התקבלה בכללית לאחר שנמצא כי חל שיפור ניכר בהיענות לביצוע הבדיקה בקרב נשים בקבוצת היעד, בגילאי 74-50, שלא נבדקו יותר משנתיים.

רק לאחרונה הוצבו ניידות במרפאת קרית אליהו בחיפה ובקרוב מתוכננות בטירת כרמל, בעכו, בקריות ועוד מרפאות ברחבי האזור. הודות ליוזמה זו בוצעה ממוגרפיה  לנשים ששנים רבות שלא הגיעו לבדיקה במכון בעירן, על אף זימונים ותזכורות חוזרות. כדי למנף את הפעילות, ממוצבים מבצעי הבדיקות בהפנינג בריאות וצוותי המרפאות דואגים גם להשלים בדיקות חסרות אחרות וחיסונים, ובדרך זו הופכים את האירוע לחוויה מהנה ופחות מאיימת לנבדקת.

ד"ר לילך דולב, סגנית המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: "הניסיון שלנו מלמד שנשים מתקשות להגיע למכון ממוגרפיה, גם אינו מרוחק מאוד, בשל הצורך בנסיעה, התארגנות להיעדרות מהבית למספר שעות וכן יש גם חסם פסיכולוגי בהחלטה לנסוע למכון. לעומת זאת, כאשר הניידת מגיעה אל המרפאה, קל להן יותר להגיע, כי הבדיקה נגישה וזמינה. הנשים מלוות על ידי צוות המרפאה המוכר להן, והן נבדקות בסביבה ידידותית עבורן. לכן, נערכנו בהתאם והחלטנו להשקיע משאבים רבים בהבאת ניידות למרפאות, כדי לוודא שהנשים אכן יעברו בדיקה שמאפשרת הצלת חיים על ידי איתור וטיפול מוקדם. בשנה שעברה נערכו עשרות מבצעי בדיקות ברחבי המחוז על ידי ניידות ממוגרפיה והשנה החלטנו להגדיל עוד יותר את מספרן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות