fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כולם מורידים מחירים? לא בטוח שזה באמת מתאים לעסק שלכם!

נובמבר, חודש המבצעים הגדול של השנה הגיע ומביא עימו כמה מאירועי המכירות הגדולים ביותר ברחבי העולם וגם בישראל. בשבועות האחרונים לקוחות פוטנציאלים מילאו את העגלות שלהם באתרי המכירות המקוונים והכינו את עצמם לרגע שבו יפורסמו ההנחות והמבצעים המטורפים, משם הרכישה תהיה קלה יותר עבורם. אז מה מצפה לנו? פרטים בכתבה
בלאק פריידי | צילום: pexels

טור אישי | מאת ד"ר יואל סולם

אז מה מצפה לנו בחודש נובמבר? ארבעה תאריכי מכירות בינלאומיים ועוד אחד שנוסף כאן אצלנו בישראל: שופינג איי אל התאריך 9-10/11, יום הרווקים הסיני בתאריך 11/11, בלאק פריידי בתאריך 25/11 וסייבר מאנדי בתאריך 28/11.

בכל שנה אני פוגש מחדש בעלי עסקים שממהרים לצאת עם הנחות ענק בתקווה למשוך לקוחות פוטנציאלים דווקא לעסק שלהם, תוך ניסיון להתמודד עם הרשתות הגדולות ששוברות את השוק בחודש זה (בעיקר עם סחורה ישנה).

אז רגע לפני שאתם ממהרים להכריז על הנחות גדולות, בואו נדבר על כמה דברים חשובים:

  • רווחיות – אין דבר יותר פשוט מלהוריד מחיר, העניין הוא שעסקים רבים עושים זאת מבלי לחשוב על הרווחיות ואז מגיעים לסיטואציה שבה הם אינם מרוויחים כלל או אפילו מפסידים על חלק מהמוצרים שלהם. תחרות על מחיר מעולם לא הצליחה להשיג תוצאות לטווח ארוך וקשה למצוא עסקים שמצליחים לדבוק בה לאורך שנים.
  • תחרות – בחודש נובמבר התחרות בין העסקים השונים והרשתות גדולה במיוחד, כך שגם אם תציעו הנחה גדולה לא בטוח שהקמפיינים שלכם ייחשפו ועלויות החשיפה והלידים שלכם בוודאי יהיו גבוהות במיוחד.
  • אסטרטגיה – החלטתם להכריז על הנחה גדולה, כעת אתם צריכים לחשוב כיצד אתם מציגים אותה בצורה הנכונה ומה דרך הפעולה הנכונה שבאמת תוביל אתכם לתוצאה.

אז מה נכון לעשות?

הצלחה עסקית אינה יכולה לבוא מפעילות חד פעמית של מכירות בחודש נובמבר, בטח כאשר אתם פוגעים ברווחיות שלכם. הדרך הנכונה ביותר היא באמצעות תכנון מוקדם ובניית אסטרטגיה שמטרתה להוביל אתכם לקביעת יעדים ולדרך הפעולה הנכונה להשגתם. בטווח הארוך עליכם לנסות ולייצר בידול עסקי ולהדגיש ללקוחות הפוטנציאלים מדוע כדאי להם לרכוש דווקא אצלכם, עליכם לעשות שימוש בכלים שיווקיים שונים לאורך כל השנה והכי חשוב לפעול לא מרגש אלא במחשבה. עסקים מצליחים להגיע לתוצאה רק כאשר הם פועלים מתוך תכנית עסקית נכונה עם מטרות ברורות לכל חודש וחודש בשנה.

אז רגע לפני שאתם רצים להוריד את המחיר ומקווים שזה מה שיביא לכם את התוצאה שאתם חולמים עליה תעצרו לרגע ותחשבו:

  • האם אנחנו בכלל מרוויחים לאחר ההנחה? אל תשכחו לחשב את עלויות השיווק.
  • כיצד נצליח להשיג חשיפה אמיתית בחודש הזה?
  • האם כדאי להשקיע בלקוחות קיימים או בלקוחות חדשים?

בכל מקרה שיהיה בהצלחה!

קצת על ד"ר יואל (יאיא) סולם, ד"ר למנהל עסקים, מרצה בכנסים בין לאומיים ומרכז הקורס למנהל ויזמות בבית הספר לניהול של המכללה למנהל. בעלים של חברת הייעוץ האסטרטגית "יאיא- ייעוץ וליווי למצוינות עסקית", אשר מלווה עסקים וחברות מובילות בתחומי האסטרטגיה, הניהול והשיווק ומומחה לכתיבת תוכן שיווקי וקידומי.

ד"ר יואל (יאיא) סולם | צילום: קסם צלמים

 


 

בואו לגלות את הסוד שמשרדי הפרסום מנסים להסתיר מכם >> לחצו כאן << 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות