fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל מכבי חיפה: רכש טוב, אבל רחוק מלהספיק

אסור למכבי לבנות על חזיזה ואשכנזי כשחקנים מובילים לעונה הבאה. עדיין חסרים למכבי לא מעט שחקנים להרכב כדי להעמיד קבוצה שתתחרה בצמרת מהרגע הראשון
שחקן חרוץ שעובד קשה מאוד. יובל אשכנזי | צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי
שחקן חרוץ שעובד קשה מאוד. יובל אשכנזי | צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי

הדבר הראשון שאפשר לשים לב, כשמנסים לבחון את העסקה בין מכבי חיפה לבני יהודה, הוא שיש הגיון ברכישת שני השחקנים. במסגרת העסקה יובל אשכנזי ודולב חזיזה עברו למכבי ועמית זנתי ואיתן וולבלום עשו את הדרך ההפוכה, יחד עם סכום כסף. מכבי שיחקה כל העונה עם שני קשרים במרכז, נטע לביא וג'ורג' מנדז'ק, ולמעשה בכל פעם שאחד מהם לא היה כשיר מכבי ירדה מאוד ביכולת. אשכנזי (27) אמור לפתור את הבעיה הזו. הוא שחקן חרוץ שעובד קשה מאוד על המגרש, ויודע גם להצטרף להתקפה, כך שאנחנו אמנם עוד לא יודעים אם מנדז'ק יחזור, או שיגיע קשר מרכזי במקומו, אשכנזי בהחלט יכול לשחק גם ליד נטע, וגם ליד הקשר המרכזי. זה גם יאפשר למרקו בלבול לשחק במערך של שלושה קשרים מרכזיים במידת הצורך ויפנה את מקסים פלקושצ'נקו לשחק קצת יותר מקדימה.

חזיזה (24), שפרץ העונה וסיים עם שבעה בישולים, יכול גם הוא לשחק כקשר קדמי במרכז, או בצד ימין. זה יאפשר למכבי גמישות מסוימת במערך כשחזיזה יוכל לעבור לאגף וכך מכבי תוכל לשנות מערך מ-5:3:2 ל-3:4:3 תוך כדי משחק. חזיזה יודע למסור מצוין ויודע גם להצטרך לרחבה, אבל חייבים לשים לב, אנחנו אמנם עוד לא יודעים אם כארים פריי יחזור, אבל במידה ובלבול יבחר לשחק עם שלישייה קדמית של חזיזה, פריי וירדן שועה, הקבוצה תסתמך בעיקר על יכולת הכיבוש של החלוץ הצעיר, מכיוון ששני האחרים שחקנים טובים מאוד (פריי כמובן שחקן יוצא מהכלל), אבל הם לא הוכיחו עדיין שהם שחקני הכרעה. בכל מקרה חשוב לזכור, אסור למכבי לבנות על חזיזה ואשכנזי כשחקנים מובילים לעונה הבאה. יכול להיות שאחד מהם, או שניהם, ישתלבו בהרכב ויצדיקו את הרכישה שלהם כבר העונה, אבל עדיין חסרים למכבי לא מעט שחקנים להרכב כדי להעמיד קבוצה שתתחרה בצמרת מהרגע הראשון.

פרץ העונה וסיים עם שבעה בישולים. דולב חזיזה | צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי
פרץ העונה וסיים עם שבעה בישולים. דולב חזיזה | צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי

למען יראו וייראו
מכבי חיפה סגרה את כל התנאים עם ג'וזף גנדה, חלוצה הצעיר של הפועל תל אביב, שסיים את החוזה והפך להיות שחקן חופשי. עד כאן הכל טוב ויפה. רק שלפי הדיווחים, הסוכן של גנדה, שהבטיח למכבי שהחלוץ יחתום בערב שבת, הודיע ברגע האחרון שהחלוץ מעדיף לצאת קודם לשבוע התרשמות בגרמניה במטרה למצוא קבוצה באירופה. זו כמובן  זכותו המלאה של החלוץ להתחרט, אבל הגיע הזמן שמכבי חיפה תתנהל נכון ותראה לשאר השחקנים בליגה מה קורה לשחקן שסוגר, ומחליט להתחרט ולא לחתום. למכבי אסור לחכות לגנדה וגם אם הוא לא ימצא קבוצה באירופה ויחזור לארץ, אסור לה להחתים אותו, זה יהווה מסר לשאר השחקנים שמי שסוגר עם מכבי חיפה צריך לעמוד במילה שלו ומכבי חיפה היא לא תוכנית ב' בליגת העל של אף שחקן. בטח לא של ג'וזף גנדה.

הנפילה של קוטיניו
אחד הסיפורים המעניינים ביותר כרגע באירופה הוא פיליפה קוטיניו, הקשר של נבחרת ברזיל וברצלונה. הקשר, ששיחק בליברפול, הגיש בקשת ההעברה שעות לפני סגירת חלון ההעברות בפרמיירליג ועשה ככל שניתן כדי לעבור לברצלונה, כולל התחזות וביום פציעה. בסופו של דבר הוא עבר בינואר הקודם ולא הסכים לחכות עד סיום העונה. בעונה וחצי שלו בברצלונה הוא אכזב מאוד, ועכשיו ברצלונה מחפשת דרך להפטר ממנו. הבעיה? סכום הרכישה המטורף שהוא עלה – בסביבות 140 מליון יורו. כדי שברצלונה תוכל לקבל לפחות חלק מהסכום, היא חייבת למכור אותו לקבוצת עלית באירופה, אבל כאן מתחילה התסבוכת. צ'לסי, המועמדת מספר אחת לקלוט את השחקן, לא יכולה לקנות אותו בגלל איסור העברות מאופ"א. לריאל מדריד ברצלונה לא תמכור אותו, מנצ'סטר סיטי לא צריכה אותו, ליונייטד הוא לא רוצה ללכת, בגלל העבר בליברפול. נשארנו עם יובנטוס, שבכלל לא רוצה אותו, באיירן מינכן, שרוצה, אבל לא מוכנה לשלם לו את השכר שהוא מרוויח, וליברפול, שכמובן נהנית מאוד מהסיטואציה ומשתמשת בה כדי להעביר מסר בעצמה לשחקנים ביבשת. האופציה הריאלית היחידה שנשארה לו היא פסז', אבל הצרפתים מסובכים בעצמם מול אופ"א, בחשד שעברו על הפייר-פליי וחייבים למכור שחקנים כדי להביא את הברזילאי של ברצלונה. אבל פסז' יודעת שהיא למעשה היחידה שמסוגלת לעמוד בשכר של השחקן ובסכום המכירה, ולכן לא בוער לה שום דבר. בינתיים ברצלונה תקועה, כי חסר לה כסף לרכישת שחקנים אחרים, קוטיניו עצמו מתוסכל מהמצב, וכל אירופה מחכה בסבלנות כדי לראות איך הסיפור הזה יסתיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות