fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מכבי חיפה נעצרה בצהוב

להגיע למשחק חוץ מול האלופה במטרה לא להפסיד היא גישה לגיטימית, אבל מה שצרם בגישה של בלבול הייתה הגישה שמוכנה להעדיף הפסד קטן מאשר ללכת ולנסות להשיג שער בכל מחיר
תצוגת כוח של הקהל הירוק | צילום: אדריאן הרבשטיין
תצוגת כוח של הקהל הירוק | צילום: אדריאן הרבשטיין

נקודת האור הירוקה

הקהל של מכבי חיפה מלווה את הקבוצה לכל מגרש, זה לא משהו חדש, אבל הטירוף לפני המשחק מול מכבי תל אביב הגיע לשיאים חדשים כשבערך ארבע דקות מתחילת מכירת הכרטיסים, ביום חמישי בבוקר, אזלו כולם. הרעב האדיר של אוהדי מכבי חיפה למשחקים גדולים הוא עצום, ואפשר היה לראות בבלומפילד עוד תצוגת כוח של הקהל הירוק שמילא את המקומות שהוקצו לו בכ-4200 אוהדים ירוקים.

עד מתי שיטת שלושת הבלמים?

להגיע למשחק חוץ במטרה לא להפסיד היא גישה לגיטימית, בעיקר כשאתה משחק מול האלופה, אבל מה שצרם בגישה של בלבול הייתה הגישה שמוכנה להעדיף הפסד קטן מאשר ללכת ולנסות להשיג שער בכל מחיר. מה ההבדל בין להפסיד 2:0 או אפילו 3:0 לבין להפסיד 1:0?

אולי בלבול חשש, ובצדק, מהיסטריה במערכת של מכבי ובגלגל שלג שיכול להתעורר אחרי הפסדים, אבל ככה או ככה אם כבר בלבול העדיף לשחק עם חמישה שחקני הגנה וחזיזה כקשר שלישי, חבל שמאבוקה לא עלה בהרכב. המגן הקמרוני של מכבי שהיה מלך הבישולים שלה בעונה שעברה היה חסר מאוד בהכנסות הכדור, וחסרונו עזר מאוד להגנה הצהובה.

"המעטפת של מכבי הייתה חייבת להוריד אותו מיד מהמגרש". חיימוב | צילום: אדריאן הרבשטיין
"המעטפת של מכבי הייתה חייבת להוריד אותו מיד מהמגרש". חיימוב | צילום: אדריאן הרבשטיין

ומילא מאבוקה. אתה בפיגור 1:0, ונאלץ לעשות חילוף. מה ההיגיון להכניס את מקסים פלקוצ'נקו במצב שכזה? למי בדיוק הוא ימסור, כשהמערך הוא כל כך הגנתי והיריבה בעצמה משחקת מאחורה? בלבול היה חייב לעשות חילוף התקפי יותר ולשדר לשחקנים שלו שהם יכולים להוציא משהו מהמשחק הזה, ולא רק בנס ברגע האחרון.

גם הושבת ארבעה זרים על הספסל לא ממש מובנת. הרי הזרים אמורים להיות תוספת כוח ומעל לישראלים. בלבול עד כדי כך לא מאמין בשחקנים שהוא בעצמו הביא שהוא מעדיף לא לשחק איתם? מאוד לא ברור.

בשורה התחתונה, מכבי חיפה פגשה את מכבי תל אביב ביום חלש, אבל לא השכילה להוציא שום דבר מהמשחק הזה, וחבל.

הפציעה של גיא חיימוב

כולנו זוכרים את לוריס קאריוס, השוער הגרמני של ליברפול, חוטף זעזוע מוח בגמר ליגת האלופות לפני שנתיים מול ריאל מדריד ועושה שתי טעויות קריטיות שהביאו לריאל את הגביע וגרמו למעשה לסיום הקריירה שלו ברמות הגבוהות.

גם הושבת ארבעה זרים על הספסל לא ממש מובנת. הרי הזרים אמורים להיות תוספת כוח ומעל לישראלים. בלבול עד כדי כך לא מאמין בשחקנים שהוא בעצמו הביא שהוא מעדיף לא לשחק איתם? מאוד לא ברור

אז לא צריך להגזים, המשחק בשבת לא היה באותה רמת החשיבות, אבל ממתי צוות רפואי מקשיב לשוער שמתעקש שהוא יכול להמשיך לשחק אחרי זעזוע מוח? זה בהחלט לא תקין. ברור שחיימוב רצה להמשיך, כמו כל ספורטאי אמיתי ואי אפשר לבוא אליו בטענות, אבל המעטפת של מכבי הייתה חייבת להוריד אותו מיד מהמגרש ולהעלות את ג'וש כהן, שדרך אגב נתן הופעת בכורה מעודדת מאוד והראה שיש למכבי שוער מחליף שאפשר לסמוך עליו.

לאן ממשיכים מכאן?

אז נכון, יש אכזבה מהתוצאה וגם מהסגנון, אבל זה בסופו של דבר רק משחק אחד. בלבול והשחקנים שלו ישחקו מחר, רביעי, בבית מול מכבי נתניה במשחק שהוקדם בגלל ראש השנה, והתשובה הכי טובה להפסד הוא ניצחון. שחקני מכבי צריכים לזכור שאליפות ואפילו מקום בצמרת הגבוהה לא מבטיחים במחזור הרביעי, ואין שום סיבה להיכנס למרה שחורה בגלל הפסד אחד יהיה צורב ככל שיהיה. הליגה ארוכה ומכבי צריכה להמשיך לשחק ולהוציא בכוח נקודות כדי להישאר קרוב למובילות, גם אם המשחק פחות נאה לעין.

מה שכן, הגיע הזמן שבלבול ייתן הזדמנות לשחקנים הזרים שהוא בעצמו הביא. שרי ומאבוקה חייבים לחזור לשחק באופן קבוע, והגיע הזמן שגם יאניק וילדסחוט יקבל הזדמנות להראות מה הביא אותו לליגה האנגלית השנייה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות