fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מכבי חיפה לאן?

תמו להן ההכנות והכל מוכן לדבר האמיתי, לקראת שבת, בשעה 18:00. הקהל הירוק מצפה לראות העונה יותר מחויבות מצד הקבוצה שלו. איך היא תיגמר? נדע בחודש מאי
מכבי חייבת להביא שניים שלושה שחקנים שישדרגו את הסגל | יעקב שחר ונטע לביא | צילום: מכבי חיפה
מכבי חייבת להביא שניים שלושה שחקנים שישדרגו את הסגל | יעקב שחר ונטע לביא | צילום: מכבי חיפה

עד לפני חודש בערך קשה היה למצוא אוהד אחד של מכבי חיפה שיראה סימנים של אופטימיות, אבל כשאנחנו יום אחד בלבד לפני פתיחת העונה אפשר לשאוב אופטימיות זהירה.

גם אם לא נתייחס למצב של שאר הקבוצות בליגה, על פניו נדמה שמרקו בלבול עשה זאת שוב. איכשהו הוא הצליח לפגוע לא רע בכלל ברכש שהביא. יובל אשכנזי ודולב חזיזה נראים טוב מאוד, ובעיקר לא מפסיקים לרוץ ועושים המון עבודה. גם שני שחקני החיזוק ההולנדים שבלבול הביא, יאניק וויילדסחוט וטג'רון שרי, נראים כמו חיזוק חיובי עד כה. בעוד שלגבי הראשון יש ספק לגבי התאמתו לשיטת שלושת הבלמים שבלבול משחק, אך אין עוררין על העובדה שמדובר בשחקן מהיר ופיזי שבהחלט יכול לתרום למכבי, הרי ששרי נראה כמו שחקן שיכול להוסיף את הברק.

למכבי חיפה יש לא מעט שחקנים שיעבדו קשה על המגרש, אבל פרט לירדן שוע, דומה היה שחסר קצת ברק. שרי אמור להוסיף את הממד של פעולות לא צפויות, וכבר עכשיו לבלבול יש לא מעט אפשרויות בחלק הקדמי. בהנחה ששני שחקנים יפתחו בחלק הקדמי, בלבול יכול לבחור שניים מבין רוקאביצה, שועה, עוואד, שרי וויילדסחוט, כשגם חזיזה כבר שיחק כחלוץ שני והוכיח את עצמו.

אני מעריך שבלבול יפתח עם אשכנזי, לביא וחזיזה כשלישייה בקישור ורוקאביצה ושועה בהתקפה, אבל האמת היא שלא משנה באיזה הרכב בלבול בחר לעלות, את רעננה בבית מכבי חייבת לנצח. כדי לרוץ בצמרת הגבוהה כל העונה, מכבי חייבת לפגוע בבלם נוסף, קשר אמצע נוסף ולקבל תרומה התקפית מההולנדים. רוקאביצה ייתן את שלו, שוע גם, אבל זה לא יספיק ומישהו נוסף יצטרך להעלות את הרמה.

נקודת מפנה
כשהוא נכנס להרכב של רוני לוי, הוא נראה כמו שחקן ל-15 שנה. אחר כך הייתה לו ירידה טבעית, אבל נטע לביא, שיחגוג בעוד יומיים את יום הולדתו ה-23, נראה בתחילת העונה כאילו הוא בשל לקפיצת מדרגה. לביא, שפותח את העונה חמישית שלו במכבי וקיבל את סרט הקפטן, הפגין כושר יוצא מהכלל גם באירופה וגם במשחקי ההכנה. הוא אגרסיבי, הוא קורא את המשחק הרבה יותר טוב והוא מצליח גם לשחרר את הכדור קדימה הרבה יותר מהר. אם לביא יצליח לשמור על יציבות במשך כל העונה, מכבי תדבר חזק מאוד בצמרת. אבל זו תהיה טעות להסתמך רק עליו ומכבי חייבת להביא עוד קשר אחורי. גם כדי שתהיה את האפשרות לשחק עם שני מספרי 6 טבעיים וגם כדי שנטע יוכל לנוח.

כולנו זוכרים את ההבדל בין מכבי בעונה שעברה עם לביא ומנדז'ק במרכז השדה, ואת מכבי בלי אחד מהם, ובלבול חייב לתת על כך את הדעת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות