fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל מכבי חיפה: יצחק אחרון?

כמו שון וייסמן בעונה שעברה, גיל יצחק מתחיל את העונה כחלוץ הרביעי ברוטציה, אבל השאלה החשובה היא, איך הוא יסיים אותה?
ההיסטוריה חוזרת? יעקב שחר | צילום: אדריאן הרבשטיין
יעקב שחר | צילום: אדריאן הרבשטיין

האם גיל יצחק הוא השחקן המלוטש ביותר שאי פעם לבש ירוק? אני חושב שכולם יסכימו איתי שהתשובה שלילית. אבל לגיל יצחק יש משהו שמאוד מזכיר את שון וייסמן, שפרח בעונה שעברה. הוא משלב רצון אדיר עם תנועה בלתי פוסקת. כמובן שזה לא מספיק כדי להצליח, בטח במכבי חיפה, אבל דווקא שחקן בסגנון הזה, שרץ, לוחץ ומחפש כל הזמן לנוע לכיוון הרחבה, יכול להצליח במכבי. הוא ממש תפור לשיטת ה-5:3:2, ליד ירדן שועה. מוחמד עוואד יותר כשרוני, אבל הוא הרבה יותר מזכיר בסגנון המשחק את שועה, כי גם הוא מצטיין הרבה יותר כשהכדור מגיע אליו לרגל, יצחק הרבה יותר משלים בסגנון, וליד שחקנים כמו חזיזה ושועה ליצחק יהיו את ההזדמנויות להבקיע. יכול להיות שמרקו בלבול מייעד ליאניק ווילדסחוט את משבצת החלוץ השני, ואז התחרות של יצחק תהיה לא רק עם עוואד ושועה, אלא גם רוקאביצה ווילדסחוט, אבל אם לא, אני בהחלט רואה את יצחק מקבל הזדמנויות במכבי וגם מנצל אותן.

מה למדנו מגביע הטוטו?

בואו נסתכל רגע על ההרכב שפתח מול הפועל באר שבע בגביע הטוטו: חיימוב, מאיר, בן דוד, דוס סנטוס, גורפינקל, אוטין, אבו פאני, פלקושצ'נקו, ווילדסחוט, רוקאביצה וחזיזה. למעשה זה הרכב שני של קבוצה שחסרים לה עוד לא מעט שחקנים, ובדיוק כמו אסופת שחקנים בשכונה שלבשה במקרה את אותו הצבע של הגופייה ועלתה לשחק יחד, הסיכוי שנראה שוב את ההרכב הזה יחד קלוש ביותר. אוטין וגורפינקל חלקו את אגף שמאל והראו מדוע בלבול מעדיף דווקא את רז מאיר הימני עליהם, פלקושנקו ורוקאביצה היו חלשים ולווילדסחוט בעיקר היה חם. מוקדם להגיע למסקנה לגבי הרכש ההולנדי של מכבי, אבל לדבר אחד היה בהחלט אפשר לשים לב – ווילדסחוט מעדיף לשחק על הקו וכמעט לא נכנס ללא כדור לכיוון הרחבה. המשחק הסתיים ב-1:0 לבאר שבע, ששלח את מכבי הביתה, אל מחוץ למפעל, ולפי הפרצופים במכבי, לא ממש הצטערו שם על זה.

לקראת שטרסבורג

הטור הזה נכתב לפני המשחק מול שטרסבורג, שהתקיים אתמול, אבל אם אתם חושבים שהצרפתים פייבוריטים בצורה מכרעת, בואו נלך קצת פחות מ-21 שנה אחורה, למפגש בין מכבי חיפה לפסז', במסגרת מחזיקות הגביע. רשימת הכוכבים של הצרפתים הייתה בלתי נתפסת: ברנאר לאמה, ג' ג'י אוקוצ'ה ומרקו סימונה הגדול היו רק חלק מחבורה סופר מוכשרת של שחקנים נהדרים. המשחק הראשון גם אז התקיים בצרפת, כשהצרפתים היו הרבה יותר טובים, אבל הם הצליחו להבקיע רק מפנדל בדקה ה-82 של סימונה. אבל למכבי חיפה היה אז את יוסי בניון הצעיר, שקיבל מסירה בלתי נשכחת מאופיר קופל, שהתחפש לרגע לאייל ברקוביץ', והדהים את הצרפתים, ומכבי חיפה גנבה תיקו חוץ שהפך אחר כך בבית לסנסציה אדירה בקנה מידה אירופית. אני בהחלט אשמח לקנות את הסיפור הזה שוב. גם יעקב שחר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות