fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל מכבי חיפה: טוב או רע?

מכבי חיפה החתימה את הקשר צ'ירון שרי ההולנדי. האם יזכיר ביכולת את קרים פריי המצוין שהיה פה ויגרום לאוהדים הירוקים להתמוגג מרגלו השמאלית?
ברוכים הבאים, צ'ירון שרי | צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי
ברוכים הבאים, צ'ירון שרי | צילום: מכבי חיפה, האתר הרשמי

ניסיון עם ההולנדים כבר ראינו במכבי חיפה, ניסיון שלא כל כך צלח ומהר מאוד נגמר הרומן בין ההולנדים לישראלים. יש שני צדדים לבנייה של קבוצת כדורגל, מצד אחד יש את הבנייה המהירה ומנגד סוגרים את הסגל כמה שיותר מהר, גם במחיר של לשלם קצת יותר ואז יש זמן לגבש את הסגל ולהתוות שיטה וסגנון כפי שהמאמן רוצה, הצד השני הוא להמר. שחקנים טובים נוטים לחכות כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר עבורם, ולפעמים שחקנים שמחכים לכסף יותר גדול, או קבוצה מליגה איכותית יותר נתקעים. מכבי חיפה היא עדיין לא מנצ'סטר סיטי שהמאמן שלה יכול רק להצביע על השחקן שהוא רוצה והוא בדרך כלל יגיע בריצה, אז לסגור את הסגל מהר אומר בדרך כלל להתפשר באיכות. אבל אם במקרה זה מצליח ונשאר על הלוח שחקן שנתקע, זה יכול לשדרג את הקבוצה באופן רציני. האם במכבי חיפה סוף סוף השכילו להחתים שחקן שיכול לסחוף אחריו את הקבוצה עצמה ולהראות לקהל הירוק שמתפלל הרבה שנים לאיזה שחקן שירים אותם.

שרי הוא שחקן שעל הנייר יכול לשדרג את מכבי. הוא טכני, הוא מוסר מצוין, הוא יודע לעשות פעולות לא צפויות ולא פחות חשוב, הוא גם יודע להבקיע. שחקן ברמה הזו "נופל" לליגה שלנו רק אם הוא מחכה להצעות שלא מגיעות וקשה מאוד להחתים אותו בתחילת החלון. אז לא מעט פעמים מחכים עד הרגע האחרון ונתקעים, הפעם למכבי חיפה יכול מאוד להיות ששיחק המזל.

שרי הוא שחקן 10 קלאסי שיכול לשחק גם באגף ימין ולהיכנס למרכז עם הרגל השמאלית החזקה שלו. עכשיו, אחרי ששרי וויילדסחוט חתמו ועדיין יש מקום לשני זרים נוספים, מתחיל להיווצר עומס מסוים בקישור של חיפה. בהנחה סבירה ששחקן זר אחד יהיה בלם ואחד קשר אמצע, יהיו למכבי חיפה הרבה שחקנים באותו תפקיד. שחקנים כמו נטע לביא, אשכנזי, פלקושצ'נקו, זר נוסף, חזיזה, שרי ואבו פאני כולם שחקני מרכז שדה, חזיזה ושרי יכולים גם לשחק באגף ימין במידת הצורך. לרשימה המכובדת הזו אפשר להוסיף גם את סינטיו סלליך שצפוי לחזור מפציעה ארוכה ובמידה ויכנס חזרה לכושר הוא בהחלט נלקח בחשבון להרכב. מרקו בלבול משחק עם שלישיית קשרים, או 5-3-2 או 4-3-3, כך שיש מקום לשלושה בהרכב. המקום של שרי ולביא מובטח בהרכב ורוב הסיכויים שגם הזר הנוסף שיגיע. כאב ראש גדול לבלבול שיודע שאשכנזי, פלקושצ'נקו, חזיזה ואבו פאני מתמודדים על מקום נוסף במקרה הטוב. תמיד קיים סיכוי ששרי, זר ולביא יפתחו לצד ירדן שועה וניקיטה רוקאביצה, או מוחמד עוואד, עדיף שבחיפה יעשו טובה ויתנו לצעירים כמו אבו פאני, יהב גורפינקל וגיל יצחק לצבור דקות משחק בקבוצות אחרות. גם פלקושצ'נקו יתקשה להיכנס לסגל, במצב הזה אני לא רואה את כולם נכנסים ל-18 של מרקו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות