fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מכבי חיפה חזקה יותר מנטלית

התחושה שאירופה נתקעה למכבי כמו עצם בגרון עדיין כאן, אבל מרקו בלבול הולך וקונה לעצמו זמן ושקט
עמדת המגן השמאלי סגורה? סאן מנחם | צילום: אדריאן הרבשטיין
עמדת המגן השמאלי סגורה? סאן מנחם | צילום: אדריאן הרבשטיין

נסו להיזכר בשנים האחרונות מה הייתה התחושה שלכם כשמכבי ספגה ראשונה. היא נעה בין "הפסדנו" לבין "אולי במזל נחלץ כאן נקודה". אצל מרקו בלבול מכבי הפכה להרבה יותר חזקה מנטלית. אולי זה השקט שלו, אולי זה האופי של חלק מהשחקנים שעליו נדבר בהמשך, אולי אפילו שילוב של שניהם, אבל מכבי חיפה היום היא קבוצה שלא נכנעת ומשחקת עד הסוף. אף אחד לא נתן למכבי סיכוי קלוש, אחרי השער הראשון של הצרפתים, אבל נטע לביא הנהדר והשאר המשיכו לשחק ולא היו רחוקים מהפתעה גדולה. לאוהדי מכבי יש בהחלט סיבה להיות אופטימיים, לפחות בהקשר הזה. הקבוצה שלהם לא תיכנע ללא קרב, אלא תנשוך ותשרוט עד הסוף.

יובל אשכנזי התקשה מאוד מול הצרפתים. היה לו הרבה יותר קשה מולם במאבקים פיזיים, וההגנה הצרפתית הייתה מהירה מספיק כדי לסגור לו את הכניסה לעומק, אבל לא כל שבוע אשכנזי יפגוש קבוצה ברמה הזו, ובליגה שלנו הוא יכול להיות חיזוק רציני. הוא מסוג השחקנים שהקהל מתאהב בהם מהר מאוד, הוא נלחם, הוא רץ, והוא לעולם לא מוותר על הכדור. פתאום למכבי יש שני בולדוגים במרכז שמחלצים כדורים ומאחוריהם חבשי וארד, שגם הם מחזיקים בגישה בריאה מאוד. אם מכבי תצליח להביא בלם שינהיג את ההגנה יהיה לקבוצות בליגה קשה מאוד להגיע לחיימוב. בכלל, תענוג היה לראות את כל החלק האחורי נלחם מול הצרפתים. השאלה כמובן האם נראה את זה גם במשחק אמצע השבוע בינואר בקרית שמונה, כשאין 23,000 איש שדוחפים, אלא 1500 בקושי.

דרושים שלושה זרים טובים
לפעמים התאמה של שחקנים יחד שווה הרבה יותר מכשרון. ירדן שועה למשל מראה כבר עכשיו איכויות של כוכב והיכולת שלו להחזיק כדור ולמסור היא ברמה גבוהה מאוד, למרות גילו הצעיר. אשכנזי מוסיף מימד של כניסות עומק, אבל זה לא מספיק. מכבי חייבת לפגוע לפחות בשלושה זרים בינגו כדי שיהיה לה סיכוי רציני לרוץ בצמרת הגבוהה. אמנם יש שלד בריא במכבי, וראינו כבר שיש בסיס, אבל בלי עוד כמה שחקנים ברמה גבוהה, ובמיוחד עוד שחקן בחלק הקדמי, שמסוגל לייצר פעולות בלתי צפויות, ליריבות יהיה קל להתמקד בשועה ולמכבי יהיה קשה מאוד.

ואולי בכל זאת מנחם
לא ממש ברור מה הסיפור של בלבול עם סאן מנחם. המגן, שהיה עם רגל וחצי מחוץ למכבי, קיבל דקות בצרפת, ולא רק שפתח במשחק השני, אלא היה המצטיין במגרש. זה בהחלט נותן לבלבול נקודה למחשבה לגבי ההמשך. אין שום ספק שמכבי חייבת מגן שמאלי עם רגל שמאל טבעית, אבל אם מנחם יוכל להמשיך ברמה הזו, אולי מכבי תגיע למסקנה שהעמדה סגורה פחות או יותר ותחפש שחקני חיזוק בעמדות אחרות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות