fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: מכבי חיפה ויתרה על אירופה

הטור נכתב לפני הגומלין ויכול להיות שמכבי חיפה תעבור את שטרסבורג, אבל זה בטח לא בגלל ניהול מופתי או ניהול בכלל
צמד במחזור הפתיחה באוסטריה. שון וייסמן | צילום: אדריאן הרבשטיין
צמד במחזור הפתיחה באוסטריה. שון וייסמן | צילום: אדריאן הרבשטיין

במשך שנים מספרים לנו במכבי חיפה שחייבים להגיע לפחות לאירופה. אבל דווקא העונה הזו, שאותה סיים מרקו בלבול בטעם טוב, אחרי פתיחת עונה קטסטרופלית נוספת, קיוו אוהדי מכבי שהקבוצה תשכיל להגיע מוכנה למשחקים בליגה האירופית ולכל הפחות תנסה להתחרות.

רשימת המחליפים אומרת הכל
אבל בואו נסתכל לרגע על רשימת המחליפים במשחק בצרפת. אליסון דוס סנטוס התבקש מזמן למצוא לעצמו קבוצה ומרקו בלבול כל כך לא סומך עליו, עד כדי שהעדיף להישאר עם שני בלמים במחצית השנייה בצרפת וספג בגלל זה שער מהיר בתחילת המחצית השנייה. סאן מנחם, שרז מאיר הימני מועדף על פניו כשחקן באגף השמאלי, ואפילו איקוום אוטין, השחקן הניגרי הצעיר, שבכלל לא בתוכניות של מכבי, פתח לפניו בהרכב. דולב חזיזה, שדווקא כן בתוכניות היה חילוף שלישי. זה מראה יותר מהכל על הרכש שמכבי הביאה. שני שחקני רכש מכבי הביאה עד עכשיו, שאמורים להיות ברוטציה, יובל אשכנזי ודולב חזיזה. גיל יצחק, כרגע על תקן חלוץ רביעי, ואוטין בדרך החוצה להשאלה ברגע שיגיע מגן שמאלי בכיר, ואחד מהשניים האלה לא פתח. מה זה אומר? לא ברור, אבל אני משוכנע שאם תשאלו את בלבול, הוא יספר לכם שאם זה היה תלוי בו היו עוד כמה שחקנים היום במכבי.

טעות קריטית עם וייסמן
במכבי חיפה החליטו להחזיר העונה את ניקיטה רוקאביצה, שסיים את החוזה שלו, ולעומת זאת התמהמהו במשא ומתן עם שון וייסמן ובסופו של דבר הסכימו להעלות לו את ההצעה, רק אחרי שחתם באוסטריה. אם נסתכל אך ורק על שערים, רוקאביצה בהחלט הבקיע יותר, אבל כדורגל היום הוא יותר משערים, גם כשמדובר בעמדת החלוץ. רוקאביצה יותר מהיר וקצת יותר קר רוח מול השער, אבל הוא נוטה להיעלם לתקופות ארוכות במהלך העונה. וייסמן לעומתו מבשל הרבה יותר, מחזיק בכדור הרבה יותר טוב ובעיקר נמרץ ולוחץ ותורם פי כמה למשחק הקבוצתי. כל חלוץ ששיחק ליד וייסמן, כולל רוקאביצה, נראה הרבה יותר טוב. וייסמן גם הרבה יותר צעיר ולפי סיום העונה הקודמת נראה שהוא על סף פריצה. לטעמי מכבי עשתה טעות קשה בבחירה שלה. מה רוקאביצה ייתן אנחנו יודעים, בין 9 ל-12 שערים ולא מעט דקות מתות בהן הוא לא ישפיע על המשחק. הוא גם עבר כבר את גיל 30 ואצל חלוצים שנוטים להסתמך על מהירות כמוהו מדובר בגיל קריטי שבו המהירות מתחילה לרדת. מה וייסמן היה נותן כבר לא נדע, אבל הוא התחיל את הליגה באוסטריה עם צמד במחזור הפתיחה. כרגע נדמה שהתקפת מכבי נחלשה, ווייסמן היה יכול מאוד להועיל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות