fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל ליגה א': "קרה לנו נס כפול"

בגיל 20 (כמעט) רועי רבינוביץ' ממכבי צור שלום פורש כנפיים ושואף להגשים חלומות. ראיון מיוחד עם כדורגלן העונה בליגות החובבניות
רק כך אפשר לעצור אותו בנוער. רבינוביץ' | צילום: איסר רביץ
רק כך אפשר לעצור אותו בנוער. רבינוביץ' | צילום: איסר רביץ

 

עונת הכדורגל 2018-2019 לא הביאה שום בשורה משתי הקבוצות הקריתיות, עירוני קרית אתא, שדשדשה כרגיל באפרוריות, ומכבי צור שלום, שעברה עוד עונת הישרדות קשה. ואולם אם יש משהו, יותר נכון מישהו, שנזכור הוא רועי רבינוביץ' ממכבי צור שלום. בגיל 19 הוביל כקפטן את קבוצת הנוער למסע הינצלות הרואי, וגם בבוגרים היה שחקן דומיננטי. אחרי 12 שנים במועדון אחד, בו גדל והתפתח, רבינוביץ', חייל, תושב השכונה, רוצה לראות עולם. בחלומות שלו, מגיל ילדות, מופיעים: מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ונבחרת ישראל. בחלומות הרחוקים יותר הוא רואה חו"ל. כל שבט רבינוביץ' בצור שלום יחזיק לו אצבעות.

איך אתה מסכם את העונה?
"מבחינה אישית זו הייתה עונה טובה מאוד, כבשתי הרבה שערים בנוער ועוד שניים בבוגרים, שיחקתי המון ולא נפצעתי. מבחינה קבוצתית אפשר להגיד שהיה לנו הרבה מזל. בורא עולם היה איתנו חזק. הרבה לא האמינו שנישאר השנה, גם בבוגרים וגם בנוער. היה שלב, אחרי שהפסדנו בסוף שבוע אחד עם שתי הקבוצות, שאבי (ויטל רבינוביץ', מנהל קבוצת הבוגרים – א.ר.) אמר שאם אחת משתי הקבוצות תישאר בליגה זה יהיה נס. קרה לנו נס כפול".

קושי מנטאלי ופיזי

שיחקת העונה כמעט 50 משחקים, כל סוף שבוע שני משחקים, שישי בנוער, שבת בבוגרים. שתי הקבוצות עבדו קשה מאוד כדי להישאר בליגה. איך הצלחת לעמוד בזה פיזית ומנטאלית?
"מנטאלית היה מאוד קשה. מאמן הנוער עשה לי באמצע העונה הרבה שיחות אישיות. גם מבחינת כושר גופני היה קשה. עבדתי חזק עם מאמן הכושר אסי כץ, וגם עם מאמן הבוגרים תומר לוינסון, שהיה איתי שנתיים, כולל שנה אחת קודם בנוער. הוא התחשב בעומסים ונתן חופש כשצריך. לשמחתי עמדתי במשימות מבלי להיפצע".

בנוער היית עמוד התווך – קפטן, כבשת 13 שערים, יותר משליש מהמאזן של כל הקבוצה, באיזה תפקיד שיחקת?
"לרוב שיחקתי בנוער בתפקיד חלוץ. בבוגרים שיחקתי קשר אמצע וקשר אחורי. שאלה התפקידים המקוריים שלי. בנוער היה לי יתרון פיסי וגם ניסיון והיה קשה לבלמים להתמודד איתי, ומכיוון שלא היה חלוץ בנוער שייתן גולים אז שיחקתי כחלוץ. אבל התפקיד שאני הכי אוהב לשחק הוא קשר אחורי".

מה היה הרגע הגדול שלך העונה בבוגרים?
"הכי גדול, שער בכורה נגד בני זלפה בחוץ. הובלנו 1:0, הם לחצו כל המשחק, שמתי גול בדקה ה-75 וניצחנו בסיום 2:0, ניצחון חשוב, אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון".

ומה היה הרגע הגדול בנוער?
"בלי ספק המשחק נגד נצרת עילית, שהשאיר אותנו בליגה. פיגרנו 4:0 דקה 70. עד עכשיו אני לא יודע איך הצלחנו לסיים בתיקו 4:4. כבשתי אחד ובישלתי שניים".

הפרדוקס במשחק היה שרבינוביץ' שיחק כחלוץ, כמו בכל המשחקים העונה בנוער, אבל בדקה ה-70, בפיגור 4:0, מאמן הקבוצה אביב קנפו, חשש מתבוסה קשה יותר והורה לרבינוביץ' לעבור לשחק בקישור, כדי שיעשה סדר באמצע המגרש. בדיעבד המהלך הזה הוליך למהפך במשחק ובסיומו צור שלום השוותה ועשתה צעד חשוב בדרך לעונה נוספת בליגה הלאומית. צריך להדגיש שנצרת עילית הייתה במקום הראשון והמשחק נערך בביתה, לכן ההישג היה גדול במיוחד".

איפה התחלת לשחק?
"התחלתי בגיל 8 במכבי צור שלום. למעשה כל הקריירה שלי אני בצור שלום. הייתה עונה אחת בנוער שעברתי למכבי חיפה, אבל אחרי חודש וחצי חזרתי לצור שלום, כי לא הבטיחו לי גיל חריג".

כל הנוער על הכתפיים של הקפטן. רועי רבינוביץ' | צילום: איסר רביץ
כל הנוער על הכתפיים של הקפטן. רועי רבינוביץ' | צילום: איסר רביץ

אבי היה הכי טוב

משפחת רבינוביץ', יותר נכון שבט רבינוביץ' בצור שלום, הוציא שורה ארוכה של שחקנים גדולים, אתה דור שני. בוא נעשה סדר מאביך וכל אחיו ועד אליך.
"אבי ויטל ועדי (תאומים). כמו ששמעתי מאזריאל עדי היה הכי טוב, אבל אני חושב שאבא שלי היה יותר טוב כי הוא שיחק 7-8 שנים במכבי עכו בליגה הארצית. אחר כך היה יעקב, אמרו שהוא היה הכי מוכשר, אך לא מיצה מספיק את הפוטנציאל שלו. אגב אמרו לי שיש לנו אותו סגנון משחק".

שכחת עוד שני אחים, דני ויונה.
"לא שכחתי. עד כמה שאני יודע דני פרש בגיל 23, אבל הוא נחשב למאמן האגדי של מכבי צור שלום. הוא אימן גם אותי בנערים ג' וגם בבוגרים. בקשר ליונה הבנתי שהוא היה השחקן האפור במשפחה".

מה זה אומר?
"הוא ידע להרוס, הבעיה שהוא הרס לשתי הקבוצות".

אתה יודע שעכשיו הסתבכת, אתה הולך לקבל בראש מהדוד יונה.
"אני יודע, מחכה לזה".

ראית את אביך משחק?
"בשנות הפרישה ממכבי עכו, לא זוכר הרבה, הוא שיחק כקשר אמצע".

כשנודע לו שהוכתרת ככדורגלן העונה של 'הד הקריות' הוא התרגש מאוד ואמר: "סוג של סגירת מעגל, גם אני הוכתרתי בתואר הזה. מאוד מרגש, אני שמח מאוד". מה דעתך?
"כן באמת מרגש, הוא קיבל את התואר באותו גיל כמוני. כן סוג של סגירת מעגל".

איך קיבלת את בחירתך לכדורגלן העונה בליגות הנמוכות?
"התרגשתי מאוד, בכל זאת שחקן נוער מאוד שמחתי".

רונאלדו או מסי?
"אין שאלה, מסי בקלות. אין עליו, הוא הגדול מכולם".

נכון, אבל רונאלדו זולל תארים בקבוצות שונות ובנבחרת, ומסי לא ממש מצליח מחוץ לברצלונה.
"לא יעזור, מסי זה מסי. נכון, רונאלדו הוא איש של עבודה, מכונת שערים וזולל תארים, אבל מסי גדול ממנו, אין ספק".

המודלים: דור פרץ ולוקה מודריץ'

מי המודל שלך?
"בארץ דור פרץ ממכבי תל אביב. כשהשאילו אותו להפועל חיפה אמרתי שהוא הכי טוב בארץ, שחקן מפחיד, הוא לא יישאר בארץ. בחו"ל – לוקה מודריץ', אבל להגיע לרמה כזו צריך להיות גאון".

עם איזה שחקן הכי נהנית לשחק?
"שניים, דולב אזריאל וג'ורג' דיבה. שני שחקנים שאני ממש אוהב ונהנה לשחק איתם. אנחנו כמו אחים, גם במגרש וגם מחוץ למגרש, חברים טובים. שניהם גם שחקנים מאוד מוכשרים".

מי הכי השפיע על הקריירה שלך?
"ברור שאבא שלי. הוא דחף אותי תמיד. כולם אמרו תקדם אותו, לא כל כך הלך. אני מקווה שבשנה הבאה כבר אהיה במקום אחר, למרות שאני מעריך ואוהב את צור שלום, אבל צריך להתקדם בחיים".

יש משהו בקנה?
"לא אגיד עכשיו ליגת על, אבל כן שואף להגיע לליגה הלאומית, לקבל דקות. אבי דואג לזה".

מכבי צור שלום לא תעמוד בדרכך?
"לא. ייאמר לזכות המועדון שהוא תמיד מאפשר לצעירים להתקדם".

מה החלום שלך?
"ריאלי, לשחק באחת הגדולות בארץ, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ואולי גם בחו"ל, והלוואי שאגיע לנבחרת ישראל זה חלום".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות