fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יעקב פרץ שוחרר למעצר בית

נאסר עליו להיכנס לבניין העירייה במשך 40 יום והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ לחצי שנה
יעקב פרץ בערב הבחירות. צילום: רפי עשור
טוען לקשרים חבריים. פרץ | צילום: רפי עשור

פרשת החשד לשחיתות בשלטון המקומי: בית משפט השלום בראשון לציון שחרר לפני זמן קצר את ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ בערבות של 50 אלף שקלים למעצר בית בתנאים מגבילים ואסר עליו להיכנס לבניין העירייה עד 23 בדצמבר. על פי תנאי שחרורו, פרץ ישהה במעצר בית 15 ימים. בנוסף, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך חצי שנה.

חקירת המשטרה בפרשת החשד לשחיתות בשלטון המקומי טרם הגיעה לסיומה, וכפי שנחשף ב"הד הקריות" עוד בשבוע שעבר, חוקרי יחידת להב 433 מנסים להפוך את אחד החשודים לעד מדינה, כדי שיספק את הראיות הנחוצות להגשת כתבי אישום ממקור ראשון.

הפרשה נחשפה לאחר תקופה ארוכה של חקירה סמויה והקלטות שנעשו על ידי המשטרה נגד מעורבים בפרשה. ביום שני שעבר הופתעה המערכת הפוליטית בקריות עם מעצרם של ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, ראש עיריית קרית ים לשעבר וראש המועצה הממונה תל מונד בהווה שמואל סיסו, מנכ"ל החברה העירונית יפה נוף אבישי כהן ואחרים. החקירה מנוהלת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף עם יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. על פי חומר החקירה מיוחסים למעורבים חשדות לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס ההכנסה וכן עבירות נוספות.

בערבות ובתנאים מגבילים. סיסו | צילום: דורון גולן
בערבות ובתנאים מגבילים. סיסו | צילום: דורון גולן

במהלך החקירה הסמויה, שארכה כשנה, עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון. כמו כן עלה החשד, כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.

ביום שני השבוע שוחרר סיסו למעצר בית בערבות ובתנאים מגבילים, מה שמרמז על כך שמבחינת המשטרה מוצתה החקירה בעניינו ובמידת הצורך הוא יוזמן להשלמות.

מעצרו של ראש עיריית קרית אתא הוארך ביום שני, בפעם השלישית, עד היום, כששוחרר למעצר בית. חוקרי המשטרה מייחסת לפרץ חשד לקבלת שוחד כספי בשבע השנים האחרונות בהיקף של מאות אלפי שקלים מקבלנים באמצעות איש עסקים בשם אליהו חן. חוקרי היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 סבורים, כי חן שימש צינור להעברת כספים אל פרץ, בין היתר מאברהם קוגמן, מי שמוגדר כמאכער והמתווך הראשי בפרשה.

סנגוריו של חן, עורכי הדין ירון ליפשס ויוסי אוחנה, אישרו כי בין השניים התנהלה "מערכת יחסים, גם כספית", אבל הכל כחלק מחברות אישית קרובה בלבד של עשרות שנים. במסגרת אותה חברות, טוענים הסנגורים של חן,  הם גם נסעו לחו"ל יחד וחן שילם על פרץ בכמה מקרים. לדבריהם, "לחן אין אינטרסים (כלכליים) בקרית אתא. נכון שהייתה לו בעבר חברת כוח אדם וגם הייתה לו קרקע חקלאית בעיר, אך הוא מכר אותה".

עורכי דינו של פרץ, עופר נחמני יצחק יונגר וטומי נדשי, מכחישים בתוקף את החשדות המיוחסים לפרץ.

על פי החשד, הציר המרכזי בפרשה הוא הקבלן אברהם קוגמן מתל מונד והוא מי שהניע פרשות שוחד שונות בהן מעורבים אנשי ציבור, שמרביתם פעילים בולטים בליכוד. מרבית החשודים גם התבקשו לענות על שאלות החוקרים לשיחות שניהלו עם קוגמן או שיחות ששמותיהם מוזכרים בהן לאור שיחות מוקלטות שנמצאות בידי המשטרה. קוגמן הוא קבלן סלילה, ביוב, תשתיות ועבודות עפר. הוא פעיל ליכוד שמייחסים לו השפעה על חברי ליכוד במפלגה ובכנסת. על פי החשד הוא ניצל את נגישותו לגורמים בכירים בדרג הפוליטי ובחברות ממשלתיות והציע את שירותיו כמתווך לגורמים המעוניינים להשפיע על אותם בכירים, כדי לקדם את ענייניהם.

שוחרר למעצר בית. כהן | צילום: דורון גולן
שוחרר למעצר בית. כהן | צילום: דורון גולן

על פי החשד גם מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן קשור לקוגמן, בכך שניסה להשפיע לטובת בעלי חברת ההנדסה רון מצר בנוגע לזכייה עתידית במכרז לפרויקט תשתית חדש באזור קרית אתא. ביום שני השבוע הוארך מעצרו של כהן ביומיים, וביום רביעי הוא שוחרר למעצר בית .

עו"ד אושרי בן ישי, המייצג את כהן, מכחיש את החשדות נגדו. מצר, המיוצג על ידי עו"ד תמי אולמן, טוען כי שילם לקוגמן תמורת חשבונית עבור שירות ייעוץ ולא חשב כי הכסף קשור בחשדות לשוחד.

בדיון בהארכת מעצרו של מצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ניסתה עו"ד אולמן לקבל תשובות מהחוקרת המשטרתית בנוגע לחקירתו של מצר, אולם נענתה כי כל המידע הרלוונטי מופיע בדוח הסודי שהוגש לבית המשפט. על פי ההערכות, נראה, כי המשטרה מנסה להפעיל לחץ כבד על מצר על מנת לשכנע אותו להיות עד מדינה ולהעיד ממקור ראשון על כל החיבורים שבין כל המעורבים. שלשום, רביעי, שוחרר מצר ל-10 ימי מעצר בית וערבות של 50 אלף שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות