fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יעקב פרץ חוזר לבניין העירייה

תמה תקופת ההרחקה של ראש העירייה. מחר בערב ינהל פרץ את ישיבת מועצת העיר האחרונה לשנת 2019, שבה יאושר התקציב לשנת 2020
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

היום, שלישי, לאחר תקופת הרחקה של 40 ימים, חוזר ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, למשרדו בבניין העירייה. מחר בערב, יום רביעי, ינהל פרץ את ישיבת מועצת העיר האחרונה לשנת 2019, שבה יאושר תקציב העירייה לשנת 2020, שעומד על יותר ממיליארד שקלים. הישיבה תתקיים בבניין יד לבנים בעיר. בישיבה יאושר גם סכום נוסף של 5 מיליון שקלים לבניין העירייה החדש שנבנה בימים אלה.

לפני כחודשיים נעצר פרץ עם אחרים בתום חקירה סמויה של יחידת להב 433 במשטרה בחשד למעורבות בפרשה שקיבלה את הכינוי "חשד לשחיתות בשלטון המקומי". הוא חשוד בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקטים. פרץ מכחיש את כל החשדות נגדו. לאחר ששהה 10 ימים במעצר הוא שוחרר בתנאים של איסור על כניסה לבניין העירייה למשך 40 ימים ואיסור על עיסוק במכרזים ותשלומים לספקים. החשד המרכזי המיוחס לפרץ הוא קבלת שוחד באמצעות איש עסקים, אליהו חן, אולם פרץ טוען כי מדובר בהתנהלות בין חברים. מאז שפורסמה החקירה הגיעו חוקרי המשטרה עוד כמה פעמים לבניין העירייה והחרימו מסמכים שונים.

יעקב פרץ בהנחת אבן הפינה. צילום: עיריית קרית אתא
יעקב פרץ | צילום: עיריית קרית אתא

בשבוע שעבר התקיימה ישיבת ועדת הכספים של העירייה שבראשה עומד עו"ד מימון טולדנו, שמשמש גם ממלא מקומו של פרץ. פרץ אמור היה להגיע לאותה ישיבה שהתקיימה בספרייה העירונית, אולם בסופו של דבר לא להגיע.

חומרי החקירה שנאספו עד כה נמצאים בפרקליטות המדינה אך עד כה טרם פורסמה החלטת הפרקליטות לגבי גיבוש חומרי החקירה לכדי כתבי אישום נגד המעורבים, בהם גם ראש עיריית קרית ים לשעבר, שמואל סיסו ומנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן. אם תחליט פרקליטות המדינה על הגשת כתבי אישום, יקדם לכך שימוע שבו המעורבים יציגו את טענותיהם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות