fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום המעשים הטובים בקריות. פעילות מרובה לטובת הקהילה

יום המעשים הטובים. משפצים דירה. צילום: דוברות המשטרה
יום המעשים הטובים. משפצים דירה. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת יום המעשים הטובים שחל היום נרתמו גופים וארגונים רבים לטובת הקהילה. רשויות מקומיות, משטרת זבולון, רפאל  ועוד רבים נרתמו ועסקו בפעילות עם ולטובת הקהילה המקומית.

שוטרי משטרת זבולון היו עסוקים היום במגוון רחב של פעילויות בכל הרשויות המקומיות.,התבצעה פעילות משותפת בין תלמידי בית ספר עתיד לבין השיטור הקהילתי בקרית מוצקין. במסגרת הפעילות חילקו מש"ק מוצקין,  אילן קדוש, והמבס"ית שרית עמיאל, עם התלמידים דוחות חיוביים ועוגיות שוקולד אשר נאפו על ידי התלמידים לנהגים שהיו חגורים בחגורת בטיחות והקפידו על כללי הנהיגה.

במסגרת חיזוק הקשר עם הקהילה בשילוב יום המעשים הטובים ויום המודעות הארצי לאוטיזים, נקודת קרית אתא וקצינים מתחנת זבולון יצאו לפעילות במעון יום לילדים עם אוטיזים ונכויות קשות. במסגרת הפעילות חולקו ממתקים ושי לעובדים ולמתנדבים במקום כאות תודה על פועלם הקשה והמסור למען הילדים. שוטרי ענף המבצעים של מחוז חוף במשטרה הגיעו לפנימיית אהבה בכפר ביאליק ושימחו את הילדים במתנות ופעילויות משותפות.

יום המעשים הטובים של משטרת זבולון. צילום: דוברות המשטרה
יום המעשים הטובים של משטרת זבולון. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי נקודת קרית מוצקין מוצקין מלווים בפקחים של מחלקת הפיקוח בפיקודו של מפקד הנקודה הדר צור, לדירתה של תושבת העיר ברחוב קדיש לוז ועמלו בשיפוץ הדירה וצביעתה מחדש. מדובר באישה חד הורית והדירה נזקקה לשיפוץ גדול. הצבע וכל החומרים נתרמו על ידי עיריית מוצקין.

חגיגת יום המעשים הטובים התקיימה גם בקרית ביאליק. מגוון דברים טובים התרחשו במקביל: שלל פעילויות בבתי הספר בעיר, צביעה והקמת גינה במעון נעמת בצור שלום, ביקורי תלמידים במועדוני קשישים, בניית גינה בעמותת "ילדים מחייכים" , חלוקת דו"חות חניה "חיוביים" ועוד. מחלקת הפיקוח והשיטור העירוני יצאו לשפץ את מועדונית ילדים.

תלמידי שכבת ו' בבית הספר ויצמן בקרית מוצקין קיבלו השראה מיום המעשים הטובים ובנו בתים מקרטונים ממחוזרים למחסה מהגשם לחתולי הרחוב. מנהל בית הספר ויצמן, אלי הבר: "מדובר בבתים מקרטונים ממחוזרים אשר התלמידים בעצה אחת עם צוות המחנכות החליטו לייצר תוך שימת דגש על בית, עם כיתוב ואפילו אוכל ושתייה בפנים עם מיני שמיכות קטנות שמתאימות למידות החתולים".

בית לחתול בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה
בית לחתול בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עיריית קרית אתא ציינה גם היא  את "יום המעשים הטובים", המתקיים מידי שנה מטעם עמותת "הרוח הטובה", במספר פרויקטים שהופעלו על ידי המחלקה לשירותים חברתיים בסיוע מאות מתנדבים הכוללים את תלמידי בתי הספר בעיר, נציגי תנועות הנוער, נציגי מועצת התלמידים ותושבים.

החל משעות הבוקר המוקדמות נערכו עבודות שיפוץ על ידי מתנדבים ותלמידים במרכז עוצמה למשפחות נזקקות, במועדוניות לילדים בסיכון, בהקמת גינות קהילתיות במועדוני גימלאים ובסידור חבילות מזון בבית חב"ד. הפעילות נערכה בתרומת בנק לאומי וחברת פארק ובהשתתפות מתנדבים רבים ביניהם , תלמידים ובני נוער ממועצת הנוער, מועצת התלמידים, מרכז הנוער, תנועת הצופים ועוד. ילדי בתי הספר היסודיים  תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי תוכנית ספייס וקידום נוער בעיר הגיעו למספר מסגרות של דיור מוגן, הוסטלים ומועדוני גמלאים בעיר וקיימו פעילות למען הקשישים.

בחטיבה העליונה רוגוזין ציינו את יום המעשים הטובים במבצע איסוף מוצרי מזון שיחולקו למשפחות נזקקות בעיר לקראת חג הפסח, וכן באיסוף תרומות של משחקים וספרים לילדים ולמבוגרים. בכל שכבה הוצבו ארגזים שבהם התלמידים יאספו את מוצרי המזון, והציוד, בהתאם לרשימה שנקבעה מראש.  עם סיום איסוף המזון בסוף השבוע, יארזו תלמידי  שכבת י' ונציגי מועצת התלמידים את חבילות המזון ויעבירו למשפחות  נזקקות. במקביל, חברי  מועצת התלמידים הבית ספרית יזמו את מבצע "שנקל". איסוף תרומות של שני שקלים למען החיילים. בכסף שנאסף נקנו חטיפים וממתקים לחיילים.

שיאו של יום המעשים הטובים צוין בחגיגת בר מצווה שיזמה מחלקת הנוער והצעירים בקרית אתא לזוג תאומים תושבי העיר, בשיתוף עם קניון עזריאלי. במסגרת הפעילות אספו בני הנוער תרומות של מזון, ביגוד, די ג'יי ועוד במטרה להגשים את חלומם של האחים לחגוג בר מצווה חגיגית.

חברת רפאל מציינת את "שבוע המעשים הטובים", על רקע הפעילות הארצית של יום המעשים הטובים. השנה, החליטו ברפאל לקיים פעילויות התנדבות במשך שבוע שלם במטרה להרחיב את כמות העובדים המתנדבים ואת סוגי האוכלוסיות למענם מתקיימות הפעילויות.  זאת, נוסף על כ-50 פרויקטים של התנדבות בקהילה, בהם לוקחים חלק אלפי עובדים, באופן שוטף במהלך כל השנה ולאורך כשני עשורים. מוקדי הפעילות של עובדי רפאל השנה הם מגוונים ונוגעים כמעט בכל נדבך באוכלוסיה, החל מנוער בסיכון בכפרי הנוער, דרך ניצולי שואה, ועד חלוקת מנות מזון לנזקקים לקראת חג הפסח.

שבוע המעשים הטובים של עובדי רפאל. צילום: דוברות רפאל
שבוע המעשים הטובים של עובדי רפאל. צילום: דוברות רפאל

עובדי רפאל  פקדו את "קפה בריטניה" מועדון חברתי לניצולי שואה הפועל בשיתוף פעולה עם מתנ"ס מנדל בקרית-ים, והקרן לרווחת  נפגעי השואה. המועדון מסייע לניצולי שואה בהפגת הבדידות, באמצעות פעילויות, סדנאות, טיולים ומפגשים חברתיים. עובדי רפאל קיימו עם הניצולים פעילויות יצירה מגוונות, ובעיקר דרשו בשלומם והיוו עבורם אוזן קשבת ליום אחד. במהלך השבוע יפקדו עובדי רפאל מוקדים נוספים: פעילות טכנולוגית לנוער בפנימיית "כפר אהבה" בכפר ביאליק, פעילות חווייתית לילדים בסיכון בשכונת כפר-שלם בתל אביב, ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות