fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"טכנאי מזגנים כן ומודד שטחים לא?"

פרשת קרית ים, רפאל והארנונה. במכתב חריף ששלח למנכ"ל רפאל, דורש ראש העירייה דוד אבן צור לאפשר למודד מוסמך להיכנס למפעל לצורך מדידת השטחים הבנויים
"אם צריך נחסום את הכניסות לרפאל". מסיבת העיתונאים | צילום: ליאור מרקדו
מסיבת העיתונאים בחודש שעבר בעיריית קרית ים | צילום: ליאור מרקדו

עיריית קרית ים מחריפה את מאבקה ברפאל. ראש העירייה דוד אבן צור שלח בסוף השבוע מכתב חריף למנכ"ל רפאל, אלוף (מיל') יואב הר אבן, ובו הוא קורא לו לאפשר לאלתר מדידה של השטחים הבנויים בתחומי המפעל לצורך תשלום ארנונה. במכתבו מזהיר אבן צור מפני המבוכה שתחווה החברה אם וכאשר יתברר כי הנהלת המפעל הביטחוני ניסתה להונות את בית המשפט ורשויות החוק.

לדברי אבן צור, המייצג בפנייתו גם את ראשי הרשויות עכו, קרית ביאליק, קרית מוצקין והמועצה האזורית מטה אשר, יש בידיו מסמכים רשמיים המוכיחים בעליל כי היקף השטחים הבנויים בתחומי רפאל גדולים בצורה דרמטית מהנתונים בהם מוכנה הנהלת רפאל להודות. ממכתבו של אבן צור: "אין ספק בליבי כי אם לטכנאי מזגנים, עובדי תחזוקה חשמלאים ושרברבים, ניתן להוציא אישור ביטחוני, יש דרך להפיק אישור כזה גם למודד מוסכם".

מהעירייה נמסר, כי מדובר בפער של כ-50 מיליון שקלים בין נתוני האמת שבידי העירייה לבין הנתונים שבהם מוכנה רפאל להודות. בעירייה אף טוענים, כי בהעדר תשלום זה נקלעה העירייה למשבר כלכלי חריף המאיים על מערכות עירוניות רבות. "עצוב לגלות שבהנהלת מפעל ביטחוני וציוני חשוב כמו רפאל מוכנים לפגוע בילדי העיר והתושבים השכנים, רק כדי לחמוק מתשלום מס אמת" נמסר מהעירייה.

מדוברות רפאל נמסר בתגובה: "מאז ומתמיד רפאל עומדת בכל מחויבויותיה ופועלת בהתאם למגבלות החלות עליה, כך גם במקרה הנוכחי. צר לנו שנזרקים לאוויר סכומים וססמאות שאין להם כל ביסוס עובדתי. יש לציין את הצעת הפשרה שהוצעה לעירייה מטעם רפאל, תחת המגבלות הקיימות, ונדחתה על ידה. רפאל תמשיך להוות נדבך מרכזי לא רק בביטחון המדינה, אלא גם בשיתופי הפעולה השונים עם הרשויות הסובבות אותה, ובתוכן קרית ים, שבה אנו שותפים בקידום פעילות חינוכית קהילתית, קידום תוכניות בינוי והסרת מגבלות, אישור וקידום משותף של תכנית המתאר הראשונה של העיר ועוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות