fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשש מנהגים שיכורים בליל הסילבסטר

לקראת סוף השנה האזרחית גובר החשש שנהגים רבים יחגגו עם אלכוהול וסמים. בעמותת אור ירוק קוראים למשטרה לפעול נגדם בחומרה
צעירים עם אלכוהול. צילום: אור ירוק

לקראת סוף השנה האזרחית גובר החשש שנהגים רבים יחגגו עם אלכוהול וסמים. בעמותת אור ירוק קוראים למשטרה לפעול נגדם בחומרה.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא תופעה נרחבת אך למרות זאת בחמש השנים האחרונות דווקא ירדו מספרי הדוחות שרשמה משטרת ישראל לנהגים שיכורים ברחבי ישראל. מניתוח הנתונים של חמש השנים האחרונות (2018-2014) ניכרת ירידה חדה במספר הדוחות לנהגים שיכורים.

מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה, כי בשנת 2014 נרשמו 9771 דוחות לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול וסמים לעומת 7298 דוחות שנרשמו בשנת 2018 – ירידה של 25 אחוזים. בשנים 2017 ו-2018 התווספו ניידות לאגף התנועה ובהתאם לכך ניתן לראות כי מספר הדוחות לנהגים שיכורים גדל.

פילוח הנתונים על פי ערים וישובים חושף כי תל אביב-יפו ניצבת במקום הראשון במספר הדוחות שניתנו בשנת 2018 לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול וסמים עם 1304 דוחות. במקום השני הלא מחמיא נמצאת העיר חיפה שבה נרשמו 826 דוחות לנהגים בעבירות דומות בשנה שעברה. בקרית אתא רשמה המשטרה 24 דוחות לנהגים שהיו בהשפעת אלכוהול וסמים בשנת 2018. מדובר בעלייה של 20 אחוזים בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנת 2017, שבמהלכה רשמו השוטרים 20 דוחות על עבירות דומות לנהגים בעיר.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש ומעבר לכך מדובר גם במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי. אדם בוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה ובכך לסכן לא רק את עצמו אלא את החיים של כולנו. המשטרה חייבת להכריז מלחמת חורמה על הנהגים השיכורים ולהגביר את בדיקות השכרות לנהגים לא רק בסופי שבוע אלא בכל ימות השבוע, לא רק בסביבת אזורי בילוי אלא במקומות נוספים ברחבי העיר וזאת במטרה ליצור אווירה הרתעתית שתגרום לנהג להבין כי אם הוא שותה אלכוהול ובוחר לעלות על ההגה הסיכוי שייתפס הוא גבוה. המטרה היא למנוע מאותם נהגים שיכורים מלעלות על ההגה ולסכן את החיים של כולנו, לכן יש להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי לייצר אווירה מונעת תאונות דרכים".

מדוח המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) עולה כי בישראל אין חובה לבצע בדיקת אלכוהול בכל תאונה קטלנית לכל המעורבים, בישראל רק מי שחשוד בנהיגה בשכרות מחויב בבדיקה. מנגד מדינות רבות באירופה כמו בלגיה, הולנד, פולין, פורטוגל, בולגריה ועוד שורה של מדינות דווקא כן מחייבות בדיקת אלכוהול בכל תאונה קטלנית או כזו שמעורבים בה נפגעים, לכל המעורבים, גם אם אין חשד מיידי לשכרות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות