fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

600 אלף שקל פיצויים לאדם שנפצע פעמיים בתאונות דרכים עם אופנועו

סכום הפיצוי שקיבל התובע הוא בנוסף לתקבולים מהביטוח הלאומי. עו"ד מאור עזרן מסביר כיצד עליכם לפעול אם נפצעתם בתאונה וממליץ לא להתפתות להצעות של חברות הביטוח
"אין קיצורי דרך". עו"ד מאור עזרן | צילום: יניר סלע
"אין קיצורי דרך". עו"ד מאור עזרן | צילום: יניר סלע

כמה פעמים יכול אדם להיפצע בתאונת דרכים? המקרה הבא שהובא לפתחו של בית המשפט מוכיח שיותר מפעם אחת.

מהנדס בכיר במכון התקנים, 40, נפגע פעמיים בתאונת אופנוע בהפרשי זמן קצרים. בפעם הראשונה, לאחר שהתנגש בעוצמה עם אופנועו ברכב צד ג' וסבל משברים קשים מאוד בקרסולו ובידו, הוא הגיש באמצעות בא כוחו, עו"ד מאור עזרן, תביעה לבית המשפט בבקשה למנות מומחים רפואיים בתחום האורתופדי והנוירולוגי. בית המשפט נעתר לבקשה ומינה מומחים מתאימים. המומחים קבעו לו נכות משמעותית, והתיק עמד לפני סיום.

אלא שאז רצה הגורל, והמהנדס נפגע בתאונת אופנוע פעם נוספת. הפעם הוא נפצע ברגלו השנייה. אי לכך, היה צורך לתקן את כתב התביעה ולצרף את נזקי הגוף מהתאונה הנוספת כחלק מכל נזקי הגוף שנגרמו למהנדס בשתי התאונות והובילו לפגיעה ביכולת השתכרותו. בסיומו של יום, פוצה המהנדס בסכום של 600 אלף שקלים, מעבר ובנוסף לתקבולים מהביטוח הלאומי.

עו"ד מאור עזרן מנדב עצות חשובות

עו"ד מאור עזרן: "בראש ובראשונה, חשוב להתייעץ עם מומחים מתאימים ולא למהר להצעות פיתוי של חברות הביטוח בסמוך למועד התאונה. אם המהנדס היה ממהר להסכים להצעה של חברת הביטוח לאחר התאונה הראשונה, סכום הפיצוי שהיה מקבל, לא היה מכסה ולו במעט על הנזק שנגרם לו, גם אם לא היה עובר תאונה נוספת.

"חברות הביטוח מנסות לסגור את התיק כמה שיותר מהר לפני התביעה המשפטית ומציבות מכשול בפני אנשים, בניסיון לפתות אותם עם הצעות נמוכות, וזאת כדי למנוע את הסיכון שיחויבו בסכום גבוה יותר לאחר התביעה.

מומלץ לוודא, בטרם קבלת הייצוג, כי עורך הדין אליו פניתם אינו מייצג ואינו קשור למוסד לביטוח הלאומי. ישנה תופעה של משרדי עורכי דין שמייצגים גם את הביטוח הלאומי בתביעות שונות ומסתירים זאת מהנפגעים, מה שעלול ליצור מצב של ניגוד אינטרסים ופגיעה בתובעים

"לדאבוני, אנשים מתפתים לכך מכל מיני סיבות. חשוב להבין שפעמים רבות הפגיעות האורתופדיות מלוות בפגיעות נירולוגיות. שבר קטן באיבר מסוים בגוף יכול, לעיתים, לגרום לפגיעה עצבית. כל נזק קטן יכול לגרום לנזק שנובע ממנו. אנשים שנפגעים מגלים, רק אחרי שקיבלו את הפיצוי מחברת הביטוח, שהם סובלים מבעיה משמעותית יותר, ובמקום פיצוי של מאות אלפי שקלים הם קיבלו פיצוי זניח.

"לכן, הדבר הראשון שחשוב לעשות אם חלילה נפגעים בתאונת דרכים, מעבר לדיווח לרשויות, הוא לדאוג שהתלונה הרפואית תירשם בזמן אמת. אחרי התאוששות ראשונית, יש ליצור קשר עם עורך דין מומחה, כדי שיכווין לבדיקות המתאימות והמעמיקות. מומלץ לוודא, בטרם קבלת הייצוג, כי עורך הדין אליו פניתם אינו מייצג ואינו קשור למוסד לביטוח הלאומי. ישנה תופעה של משרדי עורכי דין שמייצגים גם את הביטוח הלאומי בתביעות שונות ומסתירים זאת מהנפגעים, מה שעלול ליצור מצב של ניגוד אינטרסים ופגיעה בתובעים.

טיפ נוסף מאת עו"ד מאור עזרן

"לתעד כל פרט ופרט, ואם אפשר גם לצלם את אזור התאונה וכלי הרכב מיד אחרי התאונה. זה מאוד חשוב ומסייע משמעותית בהוכחות מול חברת הביטוח לגבי נסיבות התאונה. אנשים שנפגעים בתאונות דרכים – או בכל תאונה – צריכים לדעת להתייעץ, לפעול באורך רוח ובהתאם להוראות עורך הדין שמומחה בתחומים אלה.

חשוב להתייעץ עם מומחים מתאימים ולא למהר להצעות פיתוי של חברות הביטוח בסמוך למועד התאונה. אם המהנדס היה ממהר להסכים להצעה של חברת הביטוח לאחר התאונה הראשונה, סכום הפיצוי שהיה מקבל, לא היה מכסה ולו במעט על הנזק שנגרם לו

"במקרה שלפנינו, המהנדס התובע שמח ששמעו את הכאב שלו. הוא היה מרוצה מכך שהוא לא קיצר את הדרך מול חברת הביטוח אלא נלחם על כל זכויותיו וקיבל את הפיצוי על היקף הנזק שלו שיסייע לו לשקם את חייו. המסר: הניסיון המשפטי מלמד שאין קיצורי דרך".

עו"ד מאור עזרן הוא מומחה בדיני נזיקין, נזקי גוף, תאונות דרכים, דיני ביטוח, רשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה, תאונות עבודה, תאונות ספורט, תאונות תלמידים, משרד הביטחון ונכי צה"ל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות