fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

16 חודשי מאסר בפועל נגזרו על מנהל החי פארק יגאל פדידה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) על מנהל החי פארק, יגאל פדידה, 16 חודשי מאסר בפועל. פדידה הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בשלושה אישומים של קבלת שוחד והלבנת הון. נגזרו עליו תשעה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 80 אלף שקלים. פדידה יחל לרצות את עונשו ב-16 ביולי. כך זה עבד...
יגאל פדידה בהארכת המעצר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יגאל פדידה בהארכת המעצר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) על מנהל החי פארק בקרית מוצקין, יגאל פדידה, 16 חודשי מאסר בפועל. פדידה הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בשלושה אישומים של קבלת שוחד והלבנת הון.

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2006, ניהל פדידה את גן החיות שבמתחם בהתנדבות, והחל משנת 2011 הפך למנהלו כעובד של רשת המתנ"סים. בנוסף לעבודתו כמנהל גן החיות, היה פדידה מנהל פעיל במספר חברות פרטיות שהפעילו מזנונים ומתקני שעשועים בתחומי החי פארק.

יגאל פדידה (צילום ארכיון קרית מוצקין)
יגאל פדידה (צילום ארכיון קרית מוצקין)

בכתב האישום נטען, כי במסגרת תפקידו כמנהל גן החיות, עסק פדידה, בין היתר, בהזמנת שירותים ומוצרים מספקים, לרבות קבלת הצעות מחיר והתקשרות עם ספקים ברכישת מזון לבעלי החיים. בהתאם לנוהלי רשת המתנ"סים, הצעות המחיר של הספקים הוגשו לאישורה של ועדת רכש של הרשת, כאשר פדידה נכח בחלק מישיבות הוועדה והביע דעתו לגבי רכישת מוצרים ושירותים עבור גן החיות.

עוד עולה מכתב האישום, כי לספק שנבחר מבין מגישי הצעות המחיר, הועברה הזמנה מפורטת של הרשת, ועם קבלת הסחורה או השירות, היה פדידה מאשר את קבלתם, מקבל מהספק חשבונית ומעבירה להנהלת החשבונות של רשת המתנ"סים לצורך ביצוע התשלום. על פי נוהלי הרשת, התשלומים היו מועברים לספק בהמחאות, עליהן התווספה הגבלת סחירות "למוטב בלבד".

באישום הראשון נטען, כי פדידה סיכם עם אחד הספקים, שהוא, פדידה, יפעל לקידום זכייתו במכרזים לאספקת מזון לגן החיות ולהקדמת תשלומים, ובתמורה יעביר לו הספק חלק מהתמורה שתשולם על ידי רשת המתנ"סים. עוד נטען, כי כדי להסוות את חלקו בתמורה, פנה פדידה להנהלת החשבונות ברשת המתנ"סים וביקש כי בהמחאות לפקודתו של ספק זה תימחק הגבלת הסחירות.

על פי כתב האישום, לטובתו של הספק נמשכו 12 המחאות ללא הגבלת סחירות. המחאות אלו, כך נטען, הועברו על ידי פדידה לנותני שירותי מטבע (צ'יינג') או לצדדים שלישיים. ההמחאות, כך נטען, נוכו והוסבו לצדדים שלישיים, והתמורה הועברה לפדידה. פדידה, מצידו, העביר את התמורה לספק, אך זאת רק לאחר שניכה ממנה את דמי השוחד בשיעור כ-20 אחוז. עוד עולה, כי כדי להסוות את חלקו בניכוי ההמחאות ואת קבלת כספי השוחד, פנה פדידה לגורמים שונים שיסייעו לו בניכוי. על פי אישום זה, סכום ההמחאות שנמשכו לטובת ספק זה ונוכו, כדי לאפשר לפדידה לקבל את כספי השוחד, עמד על כ-995 אלף שקלים, מהם פדידה קיבל, כאמור, כ-20 אחוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות