fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היכה את בת זוגו, ונידון למאסר על תנאי

יצא בזול: בית משפט השלום בקריות התחשב בנסיבותיו האישיות של תושב קרית ים שחנק את בת זוגו בגרונה ונמנע מלהטיל עליו מאסר בפועל. הוא גם לא השית עליו קנס
עונש קל לתושב קרית ים שתקף את בת זוגו. עו"ד דניאל אזולאי ועו"ד הילה גולן. צילום: רונית ינון
עונש קל לתושב קרית ים שתקף את בת זוגו. עו"ד דניאל אזולאי ועו"ד הילה גולן. צילום: רונית ינון

עונש קל במיוחד לתושב קרית ים שתקף את בת זוגו וחנק אותה ואף החזיק ברשותו סמים. בית משפט השלום קריות גזר עליו מאסר על תנאי בלבד.

נגד הנאשם, 33, הוגש כתב אישום בגין תקיפת בת זוגו, 27, החזקה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית.

מכתב האישום עולה, כי על רקע ויכוח בין הנאשם לבת זוגו, הוא חנק אותה בגרונה ומשך בשיערותיה.

בהמשך, לאחר שהוזעקה משטרה לביתם המשותף, נמצא כי הוא מחזיק בביתו במספר מקומות שונים סם קנאביס במשקל כולל של 279.96 גרם מחולק לאריזות בשקיות ניילון.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר בפועל למשך 12 חודשים, קנס כספי גבוה ופיצוי משמעותי למתלוננת. עורכות דינו של הנאשם, הילה גולן ודניאל אזולאי, ביקשו להשית עליו עונש מאסר על תנאי בלבד ושעות למען הציבור וכן ביקשו להימנע מהטלת קנס כספי ופיצוי.

השופטת מתחשבת וגוזרת מאסר על תנאי

שופטת בית משפט השלום בקריות, איילת השחר ביטון פרלה, הרשיעה את הנאשם בכתב אישום מתוקן בעבירה של תקיפת בת זוג והחזקת סמים.
היא אימצה את עמדתן של עורכות הדין ואת המלצת שירות המבחן. בגזר דינה כתבה השופטת, כי למעשיו של הנאשם לא קדם תכנון מוקדם והדגישה את הסיכוי שישתקם.

השופטת ציינה כי מעשיו של הנאשם מצדיקים עונש מאסר בפועל כנוהג במקרים דומים, אך לאחר ששקלה את  נסיבותיו האישיות, המלצת תסקיר המבחן וקיומו של סיכוי ממשי לשיקום, החליטה לחרוג מהענישה המחמירה ולתת לו הזדמנות, לכן נמנעה מעונש מאסר בפועל. בנוסף נמנע בית המשפט מלהטיל על הנאשם קנס ופיצוי כספי למתלוננת.

עורכות הדין הילה גולן ודניאל אזולאי מסרו בתגובה: "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין. דפוסי התנהגות אלימה אינם מאפיינים אותו. למעשה, זוהי מעידה חד פעמית. בסופו של דבר, מעז יצא מתוק, נוכח העובדה כי מרשנו בחר מראשית ההליך המשפטי להירתם להליך שיקומי. אנו שמחות שבית המשפט הושיט ידו למרשנו וקיבל את עמדתנו להימנע מהטלת מאסר וקנס כספי, ובכך נתן בכורה לשיקולי שיקום על פני יתר השיקולים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות