fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעודת גבורה לסמל אור בן נעים מקרית חיים

סמל אור בן נעים, לוחם בגדוד קרקל, שנאבק להעלות את הפרופיל הצבאי כדי לשרת בקרבי, קיבל אות גבורה על סיכול אירוע הברחה בגבול עזה
תעודת גבורה. סמל אור בן נעים | צילום: דובר צה"ל

בין מקבלי תעודות הגבורה בטקס פרס פיקוד הדרום מידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, היה גם סמל אור בן נעים מקריית חיים מגדוד קרקל. בטקס הוענקו תעודות הצטיינות לחיילים, שפעלו בנחישות, חתירה למגע וגבורה במהלך אירועים מבצעיים בשנה האחרונה.

לוחמי גדוד קרקל זכו בפרס גבורה על סיכול הברחה אלימה שהתרחשה בגזרה במרס השנה. האירוע כלל ירי חי אל עבר הכוח, שהשיב באש והצליחו לסכל את ההברחה ללא נזק או נפגעים לכוחותינו.

סמל אור בן נעים התגייס לשירות בקרקל במרס בשנה שעברה. בעברו הוא היה שחקן מקצועי בהפועל חיפה, אך נפצע לפני הגיוס ונאלץ להפסיק לשחק. הפציעה השפיעה לא רק על הקריירה בספורט אלא גם על הגיוס לצבא, והפרופיל שלו נקבע ל-64. בן נעים לא ויתר על הגיוס לקרבי, נלחם להעלות את הפרופיל שלו ל-72 והתגייס לשירות כלוחם בגדוד קרקל.

בסיום הטירונות יצא בן נעים לקורס מ"כים ולאחריו התחיל לפקד בקו. לאחר שלושה שבועות בלבד בתפקיד, אירע האירוע עליו קיבל את אות הגבורה.

בו נעים מספר: "הרמנו מטול תאורה באוויר, והמבריחים החלו בירי רתק מדויק לעברנו. באותו השלב פתחנו בנוהל מעצר חשוד, והתצפיתניות הכווינו אותנו לבצע ירי מדויק בחזרה, כך הצלחנו לסכל את האירוע".

אלוף הרצי הלוי אמר בטקס: "שנת 2020 הייתה שנה שקטה יותר בעוטף עזה, עדיין לא הסתיימה צריך לומר, אך היו בה פחות סבבי לחימה, פחות רקטות ואנו רואים הישג גדול בהתפתחות היישובים בעוטף. הפיקוד, עם שותפינו, קיבלו את אות ההצטיינות המבצעית מהרמטכ״ל על מבצע "חגורה שחורה". אוגדת עזה ויחידת יהל"ם קיבלו אות זה על ההישגים בהתמודדות עם אתגרי התת קרקע. הישגים אלו תרמו לשקט, הרתיעו את האויב ופגעו ביכולותיו. עזה אינה יציבה, עלינו להמשיך ולהתכונן, להמשיך לחדש ולהתאמן לקראת האתגרים הבאים".

בנוסף הוענקו בטקס פרסים לשישה מיזמים שונים, התורמים תרומה ייחודית ומשמעותית למשימה הצבאית ומעידים על חשיבה חדשנית, דמיון ויצירתיות בקרב יחידות ומשרתי הפיקוד.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות