fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תמונות עירום של מאות נשים הופצו ברשת

בתום חקירה סמוייה נעצרו ארבעה חשודים בהפצת תוכן מיני של נשים וקטינות ללא ידיעתן והסכמתן. תמונות וסרטוני וידאו הופצו ברשתות חברתיות
רשתות חברתיות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

המשטרה עצרה היום (שני) לפנות בוקר בתום חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית במחוז תל אביב, ארבעה חשודים, תושבי חיפה, קיסריה וחדרה, בהפצת תמונות וסרטוני עירום של מאות נשים ונערות ישראליות גם מאזור הקריות, באמצעות יישומון סלולארי ופלטפורמות ברשת.

שוטרי מחלק הסייבר של משטרת ישראל בימ"ר תל אביב ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה, שהתמקדה בחשד להפצת תמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים ונערות קטינות תושבות הארץ, באמצעות אפליקציות סלולאריות ורשתות חברתיות, ללא ידיעתן או הסכמתן של המצולמות.

חוקרי מחלק הסייבר במשטרה בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ניהלו מעקב ואיסוף ראיות ברשת כנגד  "מקורות ההפצה", לשם הבאתם לדין, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים,  לרבות חדירה אל אפליקציות הטלגרם ו-דיסקורד, באופן המתגבר על אנונימיות הרשת ומגבלות האבטחה.

כאמור, במהלך החקירה הסמויה הצליחו חוקרי המשטרה למפות את הקבוצות הפנימיות ברשת, שכללו אלפי משתתפים, ולהתחקות אחר זהות המפיצים, כאשר הבוקר עם מעבר החקירה  לשלב הגלוי, הגיעו שוטרי מחוז ת"א אל בתיהם של ארבעת החשודים, תושבי חיפה, חדרה וקיסריה כבני 20 ועצרו אותם לחקירה, לצד תפיסת מחשבים, התקני אחסון וראיות נוספות. מהחקירה עולה כי הם חשודים בניהול חמש קבוצות ברשתות החברתיות השונות, שבהן יש אלפי חברים, ושם הופצו תכנים של מאות נפגעות, שהחומרים נלקחו מהן ללא הסכמה.

מהמשטרה נמסר כי היא מבצעת כל העת פעולות חקירה ואיסוף ראיות במרחב הרשתי, תוך הטלת כלים טכנולוגים מגוונים,  במטרה לחשוף ולאתר את זהות מבצעי העבירות, בדגש על אלה החודרים בבוטות לפרטיותן של נשים ופוגעים אנושות בחייהן תוך חשיפתן באופן משפיל לעיני כל. בהתאם לממצאי החקירה וצרכיה, תבקש המשטרה היום את הארכת מעצרם של החשודים בבימ"ש השלום תל אביב.

על פי החוק, אסור להפיץ תמונות, הקלטות או סרטונים בעלי אופי מיני ללא הסכמתו של האדם המצולם ופרסום כזה יכול להוות עבירה של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, שהעונש עליהן הוא עד חמש שנות מאסר. האיסור על הפצה, כולל שיתוף ברשתות חברתיות, חל גם על מי שקיבל אותם לידיו מצד שלישי. אדם שתמונותיו או סרטוניו הופצו יכול לפנות אל אתרי האינטרנט ולבקש להסירם, להגיש תלונה במשטרה, ובמקרה של בני נוער הלומדים במערכת החינוך ניתן לפעול גם במסגרת מוסדות החינוך עצמם. ניתן להגיש תביעת פיצויים בבית המשפט נגד מי שהפיץ את הסרטים, התמונות או ההקלטות.

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות