fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשש לקורונה בקרית חיים

כ-60 תלמידים מקריית חיים שוהים בבידוד בבתיהם לאחר ששהו בסמיכות לנושאי הנגיף קורונה. מרבית תלמידי חטיבת הביניים הגיעו היום ללימודים.
100 תלמידים נמצאים בבידוד. תיכון קרית חיים | צילום: דורון גולן
100 תלמידים נמצאים בבידוד. תיכון קרית חיים | צילום: דורון גולן

החל מאתמול, שבת, 60 תלמידים מקריית חיים שוהים בבידוד בשל חשש להידבקות בנגיף הקורונה. התלמידים מכיתות ט' בחטיבת הביניים של תיכון עירוני מקיף קרית חיים. כמו כן נמצאים בבידוד עוד חמישה אנשי סגל הוראה ומאבטח. כולם היו בטיול במצדה בשבוע שעבר ושהו בסמיכות לקבוצת תיירים מדום קוריאה. בין התיירים נמצאו כאלו החולים בנגיף הקורונה.

מדובר בתלמידים משתי כיתות שכבת ט' בחטיבת הביניים דגן. התלמידים שהיו בטיול בעת שבאתר שבו טיילו הייתה משלחת מדרום קוריאה. מבדיקה שנערכה הבוקר, ראשון, על ידי משרד החינוך עולה כי כ-60 אחוזים מתלמידי השכבה הגיעו לבית הספר. 60 התלמידים שהיו בטיול ישהו בבידוד בביתם עד יום רביעי הקרוב בכדי לשלול התפרצות של נגיף הקורונה.

תיכון עירוני מקיף קרית חיים הוא בית ספר מקיף שש שנתי. בית הספר כולל: שתי חטיבות ביניים: "שקד" ו"דגן" וחטיבה עליונה אחת – "תיכון עירוני מקיף קרית חיים". במכתב ששלחה מנהלת בית הספר חני גרינברג להורי התלמידים נאמר, כי מרגע הפרסום בתקשורת, הנהלת בית הספר מקיימת דיונים רציפים. ההנהלה מקבלת הנחיות מקצועיות ממשרד הבריאות, משרד החינוך ועירית חיפה.

במשרד החינוך מנסים להרגיע

בית הספר הוציא הודעה מיוחדת לתלמידים השוהים בבידוד "לתלמידים ולמורים שמתבקשים להיכנס לבידוד ולהישאר בביתם, אנו נתקשר בשעות הקרובות. תלמידים ומורים אלו יקבלו ליווי של הצוות החינוכי הייעוצי והשירות הפסיכולוגי חינוכי של עיריית חיפה. נחכה בסבלנות את מספר הימים הבודדים שהתלמידים והמורים של ט'2 + ט'4 מתבקשים להישאר בביתם. אנחנו מאמינים שבעוד מספר ימים נחזור כולנו לשגרה בטוחה ובריאה" כתבה גרינברג בפנייתה להורים.

מנהלת חטיבת הביניים עפרה טנדלר יצרה קשר עם משרד הבריאות והביאה לידיעת המשרד את הפרטים על השהות המשותפת של תלמידי בית הספר וצוות המורים עם המשלחת מדרום קוריאה. עד כה עודכנו המורים וההורים וניתנה להם תמונה מסודרת על האירוע.

החל מהיום יועבר לתלמידים השוהים בבידוד כל החומר הלימודי הנדרש באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של בית הספר. הפיקוח של משרד החינוך, הייעוץ החינוכי והשירות הפסיכולוגי העירוני נכנסו לתמונה, והם ילוו את בית הספר בימים הקרובים.

ממשרד החינוך נמסר: "הוצאנו באופן מיידי שורה של פעולות, כדי להבטיח שהבידוד יהיה פיזי בלבד – ובשום אופן לא בידוד חברתי, טיפולי, לימודי או חינוכי, כדי להיערך לאפשרות שבה תלמידים או אנשי חינוך נוספים ייחשפו לנגיף.

הידיעה כי תלמידים מקריית חיים שוהים בבידוד עוררה סערה בקרב תושבי הקריות. משרד החינוך פתח קו פתוח לשיחות עם הורים ותלמידים בטל': 1800-25-00-25 או 073-3931122. הקו יאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי-ייעוצי. הקו ייתן מענה רגשי להתמודדות עם המצב והוא יחל לפעול מהיום, ראשון בין השעות 19:00-08:00, עבור התלמידים השוהים בבידוד, חבריהם, וכל דורש.

משרד הבריאות פותח מוקד מיוחד

בהנחיית משרד הבריאות, פתח מגן דוד אדום מוקד מיוחד, לטיפול באנשים החשודים כחולים בקורונה. מרגע פתיחת המוקד, התקבלו כבר מאות פניות של אזרחים בנושא הקורונה במוקד 101 של מגן דוד אדום. כל אדם שעל פי הנחיות משרד הבריאות נדרש להיות בבידוד ביתי, או אדם שהיה במגע עם חולה בקורונה או עם מי שקיים חשש כי הוא חולה בנגיף, וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול, או תסמינים נשימתיים אחרים, עליו להתקשר למוקד 101 של מד"א.

החובשים והפראמדיקים במוקד מצרפים לשיחה רופא\ה או אח\ות, שמחליטים בהתייעצות עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות, כיצד להמשיך בטיפול הרפואי. על פי התסמינים, מתקבלת החלטה האם לשלוח פראמדיק שיבצע למטופל בדיקה בביתו, מבלי לפנות אותו בשלב זה. הדגימה תועבר למעבדה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, על מנת לשלול הימצאות של נגיף הקורונה בגופו. במידת הצורך, יוזנק אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים.

עשרות פראמדיקים במגן דוד אדום עברו הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת הדגימות לשלילת הימצאות נגיף הקורונה. במסגרת ההכשרה, תורגלו הפראמדיקים בנטילת דגימות מריריות המטופל, תוך שהם ממוגנים באופן מלא נגד הידבקות. במקביל, החובשים והפראמדיקים במוקד 101 של מד"א הוכשרו לתשאול ולניהול המקרים. לצורך כך, פיתח מגן דוד אדום מערכת מיוחדת, במסגרתה ניתן, בין היתר, לנהל שיחת וידאו עם המטופל.

משרד הבריאות הוציא הנחיות מדויקות לציבור. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה ישהה בבידוד בית למשך 14 ימים ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. כמו כן, אם מתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות