fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב קרית מוצקין הורשע במתן שוחד לראש העירייה חיים צורי

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (ד') את תושב קרית מוצקין, דובי שפיגלר לאחר שהודה בביצוע העבירה במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום, שפיגלר נאות להסיר פרסומים מהפייסבוק שפרסם בגנותם של צורי והעירייה, ובתמורה סודרה לו ולאשתו עבודה במסגרות השונות של העירייה. שפיגלר צפוי לרצות תשעה חודשי מאסר בפועל, שייתכן שירוצו בעבודות שירות
בית המשפט השלום בחיפה | צילום: Hanay, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (רביעי) את דובי שפיגלר, תושב קרית מוצקין, במתן שוחד לראש העירייה חיים צורי, וזאת לאחר שהודה בביצוע העבירות במסגרת הסדר טיעון.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עורכות הדין אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, במהלך שנת 2017 פנו צורי ובעל מקומון באזור הקריות, הנחשב מקורב לצורי, אל דובי שפיגלר, שהיה באותה העת פעיל בסיעת רוח חדשה, בראשותו של צבי (ציקי) אבישר, שהתמודדה לבחירות לרשויות המקומיות מול סיעתו של צורי, מוצקינטו. בפנייתם, כך נטען, הציעו השניים לסדר לשפיגלר ולאשתו עבודה במסגרות שונות של עיריית קרית מוצקין.

על פי כתב האישום, על רקע חובותיו לעירייה, במועדים שונים בין אוגוסט 2016 ועד לאפריל 2017, פרסם שפיגלר פרסומים בפייסבוק בגנות צורי והעירייה. בעקבות פרסומים אלה, פנה אבישר לשפיגלר, והציע לו להצטרף לסיעת רוח חדשה שבראשותו. שפיגלר, כך על פי האישום, נענה להצעה, ובהמשך הוא גם צורף לקבוצת הוואטסאפ של פעילי רוח חדשה.

עוד נטען באישום, כי בעקבות הפרסומים של שפיגלר בגנות צורי, הועברה אליו דרישה מטעמו של ראש העירייה, להסיר את פרסומיו מהפייסבוק לאלתר, בטענה כי הם מהווים לשון הרע. שפיגלר, כך נטען, התעלם מדרישה זו ולא הסיר את הפרסומים.

בהמשך, כך נטען, התקיימה בין בעל המקומון לשפיגלר פגישה, שבה נאמר לשפיגלר, כי בתמורה למחיקת הפרסומים מהפייסבוק, בעל המקומון יסייע לו בסידור עבודה עבורו ועבור אשתו, אווה. בהמשך התקיימה גם פגישת פיוס בהשתתפות השלושה בלשכתו של צורי. במעמד אותה פגישה, כך נטען, ביצע צורי שתי שיחות טלפון, על מנת להביא להעסקתם של שפיגלר ואשתו אווה על ידי העירייה או גופים המתוקצבים על ידה.

על פי כתב האישום, בחודש מאי 2017 החלה אווה לעבוד כסייעת מחליפה בגן עירייה, ומאוגוסט 2017 עד פברואר 2018 הועסקה כסייעת קבועה. נוסף על כך, ביוני 2017, החל הנאשם לעבוד כאב בית במספר מתנ"סים בקרית מוצקין עד ספטמבר 2017.

ראש העיר קרית מוצקין חיים צורי | צילום: דוברות העירייה/ראובן קפוצ'ינסקי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות