fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב הקריות הגיע לטיפול פיזיותרפי ונשלח לניתוח להסרת גידול

קלמן גנץ מקרית מוצקין סבל במשך חודשים מכאבים עזים בכתף. בזכות אבחון מהיר של פיזיותרפיסט של מכבי, התגלה בזמן גידול שהשפיע על מערכת העצבים
סוף טוב, הכל טוב. קלמן גנץ וסעיד סואן, פיזיותרפיסט של מכבי | צילום: דוברות מכבי
סוף טוב, הכל טוב. קלמן גנץ וסעיד סואן, פיזיותרפיסט של מכבי | צילום: דוברות מכבי

קלמן גנץ, 75, תושב קרית מוצקין, הגיע לטיפול במכון הפיזיותרפיה של מכבי שירותי בריאות בתלונה על כאבים עזים בכתף המלווים אותו תקופה ארוכה. בהסתכלות ראשונית של סעיד סואן, פיזיותרפיסט של מכבי, הוא הצליח להבחין בגוש שומני המתפתח בכתף וחשד שהגידול יכול להיות מקור לכאבים המשפיעים על מערכת העצבים. המטופל, שלא הבחין בגידול, הופנה במהרה לבדיקת אולטרה סאונד, שם התברר כי מדובר בגוש שומני שפיר וכי יש להסירו באמצעות ניתוח.

בזכות ערנותו של הפיזיותרפיסט, שזיהה שמקור הכאב אינו אורתופדי, המטופל הופנה לחדר הניתוחים והצליח להתגבר על הכאב ממנו סבל חודשים ארוכים.

לאחר שטופל ביסודיות וצלח את הניתוח, אשתו ביקשה לכתוב מכתב תודה ובני הזוכ אף הגיעו למכון הפיזיותרפיה להודות על הטיפול המסור. "היה לנו חשוב לשבח את סואן הפיזיותרפיסט מהסיבה הפשוטה שהוא הראשון שזיהה את הגידול ובזכותו אני יכול סוף סוף לשים את הכאב מאחוריי. חשוב לי שבאמצעות הסיפור שלי תעלה המודעות להיבדק בזמן ושכולנו נהיה אחראים לגופנו", אמר גנץ.

לדבריו של סעיד סואן, פיזיותרפיסט של מכבי בקרית מוצקין, בהכשרה המיוחדת שעוברים הפיזיותרפיסטים של מכבי הם לומדים לזהות "דגלים אדומים" ולתת דגשים בשלבי התשאול, ההסתכלות והמישוש, המהווים חלק קריטי בבדיקה לצורך שלילת בעיות רפואיות מסוכנות שמקורן אינן אורתופדיות. במקרים מקבילים, אם מתברר שהגידול הוא גידול סרטני, הרי שגילוי מוקדם מהווה טיפול מציל חיים.

סואן: "לשמחתי ולשמחת המטופל, בבדיקת האולטרה סאונד התברר שהגוש הוא גוש שומני שפיר שאינו מסכן חיים. הוא הופנה לניתוח להוצאתו ורווח לו מהכאב. אני רוצה להדגיש שחשוב להיות ערניים בבדיקה של כל מטופל ולהיות קשובים, לבדוק, להסתכל ולמשש במידת הצורך כי בדיקה שלנו יכולה למנוע סיבוכים ולהציל חיי מטופלים".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות