fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: שלושה נפגעו בשריפה במבנה מגורים ברחוב אלבז

צוותים של כיבוי אש נלחמו בשריפה במבנה מגורים בקרית אתא. הסיבה לשריפה ככל הנראה כשל חשמלי במקרר
שריפה במבנה מגורים ברחוב אלבז בקרית אתא | צילום: איחוד הצלה
שריפה במבנה מגורים ברחוב אלבז בקרית אתא | צילום: איחוד הצלה

לפני זמן קצר פרצה שריפה במבנה מגורים ברחוב אלבז בקרית אתא. ארבעה צוותים של לוחמי אש, בפיקודו של רשף בני זכרייב, הגיעו למקום, כמו גם מפקד תחנת חיפה סגן טפסר יצחק סויסה.

הודות לערנותו של עובד הניקיון איבן שפישין שעובד בשירות העירייה, חולצו הדיירים מהמקום מיידית וקיבלו טיפול. שפישין, בן 60, שהבחין בשריפה טיפס לבניין בכוחות עצמו וחילץ את שני דיירים ששהו בו עד להגעת כוחות הכיבוי וההצלה. הוא אף העיר את אחת הדיירות שלא הבחינה בשריפה. שפישין והדיירת פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קל עד בינוני לקבלת טיפול עקב שאיפת עשן. עובדי מחלקת הרווחה של עיריית קרית אתא הגיעו למקום ומלווים את המשפחות.

שריפה במבנה מגורים ברחוב אלבז בקרית אתא. לוחמי האש מחלצים אישה | צילום: דוברות כיבוי והצלה
שריפה במבנה מגורים ברחוב אלבז בקרית אתא. לוחמי האש מחלצים אישה | צילום: דוברות כיבוי והצלה

פעולה מהירה ואמיצה

מכבאות והצלה ננמסר ,כי לוחמי האש פרצו למבנה בעודו בוער וחילצו אישה מבוגרת לגג הבניין של שלוש קומות, שם קיבלה טיפול מצוותי מד"א, עד שהושג נתיב מילוט, וניתן היה להורידה מהגג. האישה פונתה על ידי מד"א במצב בינוני, עובר אורח, עובד ניקיון בשירות העירייה, ניסה להיכנס למבנה הבוער לחלץ את האישה טרם הגעת הכוחות, אך נאלץ להימלט אל גג המבנה בשל הבעירה העזה, פונה אף הוא במצב קל כשהוא סובל משאיפת עשן.

מפקד האירוע רשף בני זכרייב מסר: "בזכות פעולה מהירה ואמיצה של הכבאים, הצליחו לחלץ את האישה מהדירה והצילו את חייה".

מאיחוד הצלה נמסר, כי במקום ישנם שלושה בני אדם שנפגעו מהשריפה: אשה כבת 70 במצב בינוני ושני נפגעים קל שחולצו על ידי צוותי כיבוי.

חנוך קליין חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו במבנה מגורים שעולה בלהבות וממנו יוצא עשן סמיך. הענקנו סיוע ראשוני לראשוני לגברת במצב בינוני ולשני נפגעים קל שחולצו על ידי צוותי כיבוי כשהם סובלים מבעיות נשימה לאחר ששאפו עשן". משירותי הכיבוי וההצלה נמסר כי המבנה של שלוש הקומות בער כולו כולו.

ממצאי החקירה הראשוניים מצביעים על כשל חשמלי במקרר, אשר ככל הנראה גרם לשריפה. כבאות והצלה מחוז חוף קוראים לציבור להתקין גלאי עשן בבתיהם, מוצר זול ופשוט להתקנה אשר מציל חיים בזכות התראתו בשלבים המוקדמים של התפתחות השריפה.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות