fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנתיים וחצי מאסר לתושב קרית אתא שהפיץ ברשת תמונות וסרטוני מין של נשים

האחים אורן ומאור עוזיאל הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון כי הפיצו ברשת טלגרם יותר מ-7000 תמונות וסרטוני מין של נשים ישראליות, חלקן קטינות
הפיצו בטלגרם תמונות וסרטוני מין של נשים | צילום: פיקסאביי
הפיצו בטלגרם תמונות וסרטוני מין של נשים | צילום: פיקסאביי

בית משפט השלום קריות גזר 31 חודשי מאסר על אורן עוזיאל, 22, מקרית אתא. אחיו מאור עוזיאל, 28, נידון לתשעה חודשים של עבודות שירות. השניים הודו במסגרת עסקת טיעון בהפצת אלפי תמונות וסרטוני מין של נשים ישראליות בקבוצות ברשת החברתית טלגרם.

כתב האישום נגד האחים הוגש על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. האחים עוזיאל עמדו לדין על פי תיקון מספר 10 לחוק למניעת הטרדה מינית, הידוע בשם "חוק הסרטונים משנת 2014". החוק קובע, כי כל הפצה או פרסום של סרטונים ותמונות בעלות אופי מיני, ללא קבלת אישור מפורש של האנשים המופיעים בהם, ייחשבו כעוולה של הטרדה מינית וכן עבירה של פגיעה בפרטיות לפי חוק הגנת הפרטיות, שדינה הוא עד חמש שנות מאסר. החוק קובע עוד, כי כל פרסום של תצלום, סרט או הקלטה בעלי אופי מיני, שיש בהם כדי להשפיל את האדם המופיע בהם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום, תיחשב להטרדה מינית ודינה יהיה כדין הפוגע במזיד בפרטיותו של אדם בהתאם לחוק הגנת הפרטיות.

שני האחים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, כי הפיצו באמצעות קבוצות ברשת טלגרם יותר מ-7000 תמונות וסרטוני מין של נשים ישראליות, חלקן קטינות. כמו כן, בית המשפט הטיל על הנאשמים קנס כספי של 8000 שקלים, מאסר על תנאי ותשלום פיצוי לנפגעות בסך כולל של 92 אלף שקלים. בנוסף לעבירות הטרדה מינית לפי חוק הסרטונים, הנאשמים הורשעו בפגיעה בפרטיות ובעבירות נוספות.

העונש החמור ביותר לפי חוק הסרטונים

השניים הודו בכך שהפיצו באופן שיטתי, בעשרות הזדמנויות שונות, לכ-6000 משתמשי טלגרם, תוכן מיני של צעירות ישראליות ללא הסכמתן. על פי רוב צורפו תצלומים של הפרופילים האישיים של אותן צעירות ברשתות החברתיות ובהם פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מקור התכנים המיניים הוא נשים ישראליות.

במסגרת ניהול הקבוצות, יצר אורן עוזיאל כלי עזר המכונה "בוט" באפליקציית טלגרם, אשר שימש לקיטלוג, שמירה ואחזור של תמונות וסרטים. באמצעות השימוש בבוט, הופצו התכנים המיניים לכל דורש. האחים עוזיאל הורשעו גם שצילמו ללא ידיעתה, קטינה בת 16 בעת שקיימה עימם יחסי מין והם גם הפיצו חלק מהסרטונים הללו.

מדובר בעונש החמור ביותר שניתן בגין עבירות לפי חוק הסרטונים מאז שחוקק ב-2014. עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שניהלו את התיק, ציינו כי במרבית המקרים, הנאשמים היוו רק חלק משרשרת ההפצה ולא המפיצים הראשונים של התכנים המיניים. "אולם עובדה זו לא הקהתה את הנזק שהסבו לנפגעות העבירה, שסבלו מהטרדות בלתי פוסקות ומקשיים תפקודיים משמעותיים בעקבות הפרסומים. גזר הדין מסמן העלאה של רף הענישה בעבירות על חוק הסרטונים".

במחלקת הסייבר בפרקליטות פועלים בעת האחרונה, ביחד עם המשטרה, להגביר את האכיפה בגין עבירות על חוק זה. לפני מספר ימים הוגש כתב האישום בעל ההיקף הגדול ביותר על פי חוק הסרטונים, נגד נאשם שהפיץ אלפי תמונות וסרטונים לקהל של יותר מ-100 אלף משתמשי טלגרם. זאת, בנוסף לעניינם של כמה נאשמים נוספים בעבירות של הפצת סרטונים ותמונות מיניות בטלגרם, שמתנהל בערכאות שונות בימים אלה.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות, צפון-1

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות