fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדת שטענה שפוטרה בגלל הריונה תשלם לשני אוצ'קובסקי פיצויים

תביעה שהגיש אוצ'קובסקי נגד העובדת ובעלה הסתיימה בהסכם גישור: בני הזוג ישלמו לאוצ'קובסקי פיצויים וימחקו מדפי הפייסבוק את כל הפרסומים נגדו
היעדר קשר בין הפיטורים להריון. שני אוצ'קובסקי | צילום: דורון גולן
היעדר קשר בין הפיטורים להריון. שני אוצ'קובסקי | צילום: דורון גולן

בחודש מאי בשנה שעברה מצא עצמו שני אוצ'קובסקי, חבר מועצת העיר קרית ביאליק לשעבר, תחת מתקפה חסרת תקדים של התקשורת הארצית, הרשתות החברתיות וארגוני נשים, לאחר שנטען נגדו שפיטר עובדת בהריון. מאיה זטלמן, שעבדה כנציגת מכירות טלפונית בסוכנות הביטוח של אוצ'קובסקי, טענה שפוטרה על ידו בחודש השביעי להריונה. לטענתה, היא פוטרה ללא שימוע ובאמצעות מסרון בווטסאפ וללא התחשבות בעובדה שהיא בהריון. "מבחינתי, אני חושבת שזה גם בגלל ההריון שלי", אמרה אז זטלמן, "זה לא משהו שדובר עליו. אני מאמינה שזה גם בגלל ההתנהלות של עבודה, אבל ההתנהלות של העבודה ירדה עקב ההריון. נערכו לי כמה שיחות של יחסינו לאן, שימוע לא היה לי, וזהו. אחרי שמשרד העבודה והרווחה אישר בעצם את הפיטורים, קיבלתי הודעה לווטסאפ עם מכתב פיטורים. בלי שיחה, בלי שימוע".

זטלמן אמרה עוד: "אני בתור בן אדם, אני מצפה שאנשים יגלו קצת אמפתיה, שיבינו שכולנו בני אדם בסופו של דבר, וכדי שאף אישה לא תפחד להיכנס להריון. אם פתאום יש לה בחילות או פתאום היא לא מרגישה טוב, היא לא צריכה לחשוש לגבי מקום העבודה שלה".

מאיה וטל זטלמן | צילום עצמי
מאיה וטל זטלמן | צילום: עצמי

עניינה של זטלמן נדון בפני מרכזת עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה, רויטל ברנרד, שקבעה: "אני מוצאת כי ההיריון לא היווה גורם בהחלטת הפיטורים… בנסיבות כפי שהובאו לעיל, בהן שוכנעתי בהיעדר קשר בין הריונה של העובדת לבין פיטוריה ונמצא כי הסיבה והעילה לפיטורים הינה חוסר שביעות רצון המעסיק מתפקוד העובדת בגינה הוער לה טרם פיטוריה. אני מתירה את הפיטורים".

אוצ'קובסקי הגיש תביעה לבית המשפט נגד בני מאיה זטלמן ובעלה טל, וכעת הפרשה הגיעה לסיומה בהסכם גישור שקיבל תוקף של פסק דין. על פי ההסכם, שהגיע לידי "הד הקריות", בני הזוג זטלמן, בלי להודות בעובדות, ישלמו לאוצ'קובסקי סכום של כמה עשרות אלפי שקלים. הסכום נותר חסוי בין הצדדים.

בנוסף, התחייבו בני הזוג זטלמן להעביר לאוצ'קובסקי מכתב שבו נאמר: "אנו מתנצלים על דברים שכתבנו ואמרנו בפרסומים בפייסבוק ובערוץ 12, בכל הנוגע לפיטוריה של מאיה מסוכנות הביטוח אם.אס.אן. הדברים פורסמו בסערת רגשות ומתוך תחושה סובייקטיבית, עת הייתה מאיה בהריון. אין לנו כל טענה לגבי העסקתה ולגבי האופן בו הופסקה העסקתה של מאיה בסוכנות הביטוח. נוכח האמור, אנו מתחייבים למחוק מדפי הפייסבוק שלנו את כל הפרסומים אשר הוזכרו בכתב התביעה. מובהר כי הפיצוי ששילמנו לשני במסגרת הליך הגישור שנוהל בינינו, מסיים את כלל המחלוקות בינינו".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות