fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"שמוליק היה ספורטאי בנשמתו. קשה להאמין שהוא כבר לא איתנו"

שמוליק צביון מקרית ביאליק נהג לשחות מדי בוקר. כך עשה גם ביום שני האחרון, כשהתמוטט בחוף. חברו הטוב, תא"ל (מיל') שיקו זאנה, שהלך איתו כברת דרך עוד מימי הטירונות בחיל הים, מספר על אדם ערכי, מלח הארץ
שמוליק צביון ז"ל | צילום: פייסבוק
שמוליק צביון ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

"כונני ארגון איחוד הצלה הוזעקו לחוף נאות בקרית חיים בעקבות דיווח על גבר שהתמוטט. יחד עם פרמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה הכוללות מתן שוקים חשמליים לגבר כבן 60, והוא פונה תוך כדי פעולות החייאה להמשך טיפול רפואי בבית החולים". זו הייתה ההודעה שהתקבלה אצל עיתונאים ביום שני בבוקר. עד מהרה התברר, כי מדובר באחד האנשים המוכרים יותר בקרב באי החוף ואוהבי הים, שמוליק צביון, 57, מקרית ביאליק, שעבור רבים סימל את ארץ ישראל הטובה. "מלח הארץ" מגדירים אותו מכריו.

צביון גדל בקרית ים למד בתיכון רודמן ובבית הספר בסמ"ת בחיפה והתגייס לחיל הים, שם הכיר את חברו הטוב, תא"ל (מיל') שיקו זאנה, מנכ"ל נמל אשדוד. "הוא החבר הכי טוב שלי", מספר זאנה, "התחלנו ביחד טירונות והגענו לשייטת 3, שייטת הסטי"לים כחובלים בתחום המכונות".

בתפקידו האחרון בחיל הים היה צביון מפל"ג טכני בבסיס חיל הים בחיפה והשתחרר בדרגת סגן אלוף. הוא עבד בחברת אלביט כמה שנים, ולפני כשנה וחצי החליט לעשות שינוי ועסק בהדרכת ילדים בתוכנית אומ"ץ למניעת נשירה וצמצום פערים לימודיים וחברתיים בקרית ים.

"זה קרה כרעם ביום בהיר". שמוליק צביון ז"ל ושיקו זאנה | צילום: עצמי, מתוך הפייסבוק
"זה קרה כרעם ביום בהיר". שמוליק צביון ז"ל ושיקו זאנה | צילום: עצמי, מתוך הפייסבוק

על פי עדויות, ביום שני בבוקר נכנס צביון לשחייה בים עם הקבוצה שלו למרחק של כ-2 קילומטרים. כשיצא מהים, ניגש למלתחות ליד סוכת המציל בחוף קרית חיים, ושם התמוטט. הוא פונה לבית חולים שם נקבע מותו.

"כשראיתי את האמבולנס יוצא מהחוף בנסיעה איטית יחסית הבנתי שמשהו לא טוב קרה", מספר איש התקשורת שלמה אברמוביץ, שהיה בין הראשונים שניגשו לצביון אחרי שהתמוטט, "ניסו לבצע בו החייאה גם עם דפיברילטור אבל הוא לא הגיב".

"צביון היה איש אשכולות, אדם ערכי, בנוי לתלפיות וכל יום נהג לשחות", מספר זאנה, "הייתי שוחה איתו בסופי שבוע. זה קרה כרעם ביום בהיר. הוא היה דוגמה לאורח חיים בריא. ספורטאי בנשמתו. קשה להאמין שהוא כבר לא איתנו".

בימים אלו מארגן זאנה משחה לזכרו של צביון.

שמוליק צביון הותיר אחריו אישה, דנה, שני בנים ושתי בנות.

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות