fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: רק שלושה בתי ספר ישבתו מחר

מחר נקראים כל בתי הספר בארץ להשבית את הלימודים למשך שעה אחת במסגרת המאבק נגד הרפורמה המתוכננת בחינוך המיוחד. בקרית אתא רק שלושה בתי ספר מצטרפים לשובתים
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן

בשלושה בתי ספר בקרית אתא לא יתקיימו מחר, שישי, לימודים בשעה הראשונה בין השעות 09:00-08:00. זאת כהזדהות עם מאבק הנהגת ההורים והסתדרות המורים נגד הרפורמה המתוכננת בחינוך המיוחד. בתי הספר השובתים מחר בשעה הראשונה הם גבעת אלונים, גבעת טל וגבעת רם. בבית הספר התיכון רוגוזין הוחלט לבטל את השביתה שתוכננה.

על מה השביתה?

רפורמת החינוך המיוחד צפויה לצאת לדרך בשנת הלימודים הבאה. מטרתה העיקרית היא להביא לשילוב ילדי החינוך המיוחד בכיתות רגילות.

לטענת הסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית, צוותי ההוראה בבתי הספר לא קיבלו הכשרה בכלל או הכשרה מספקת לקראת שילוב הילדים בשנה הבאה. לדבריהם, הדבר עלול לפגוע באופן משמעותי במורים, בילדים המשולבים אך גם ביתר התלמידים.

הסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית הקימו מטה מאבק משותף להצלת החינוך המיוחד. זאת הפעם הראשונה ששני הגופים משלבים ידיים ויוצאים למאבק משותף, שמטרתו הקפאת הרפורמה המתוכננת בחינוך המיוחד (תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד).

במטה המאבק טוענים, כי אלפי תלמידי חינוך מיוחד, שהיום זוכים לחינוך הולם בכיתות קטנות של עד 12 תלמידים, יעברו בתקופה הקרובה למערכת החינוך הרגילה שבה ישולבו בכיתה של כ-35 תלמידים עם מחנכת או גננת אחת ללא תגבור נוסף. זאת מבלי לקבל את הסל התקציבי המגיע להם וללא מנגנון תמיכה ובמערכת שאינה ערוכה לכך ובמחסור חמור של אנשי מקצוע.

נייר עמדה של הפסיכולוגים

מועצת הפסיכולוגים הוציאה נייר עמדה שבו נאמר: "אנחנו מביעים את דאגתנו העמוקה מפני ההשלכות השליליות הצפויות ליישום התיקון לחוק החינוך המיוחד על בריאותם הנפשית של הילדים הלומדים במערכת החינוך המיוחד והרגיל. למרות שבבסיס התיקון לחוק עומדים ערכים המקובלים עלינו, הקוראים לשילוב והכלה של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגיל, האופן שבו תיקון זה מיושם יפגע קשה ברווחתם הנפשית של ילדים אלו וימנע מהם קבלה של מענה התואם את צורכיהם".

באשר לקרית אתא

בקרית אתא יש 16 בתי ספר, מתוכם רק שלושה ישביתו את הלימודים מחר. יו"ר הנהגת ההורים היישובי בקרית אתא, גיא גבריאל, מסר, כי הנהגת ההורים בעיר תומכת במאבק נגד הרפורמה בחינוך המיוחד. לדבריו, כל יושבי הראש של ועדי בתי הספר קיבלו את הזכות להחליט אם לשבות או להפוך את השעה הראשונה לשעה של שיחת הסבר על החינוך המיוחד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות