fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שטרות מזוייפים במחזור הכסף בשוק

חקירת המשטרה מעלה כי מאות אלפי שקלים בשטרות מזוייפים עשו דרכם לשוק הישראלי באמצעות סוחרים
שטרות כסף | דוברות המשטרה

מאות אלפי שקלים בשטרות מזוייפים בערכים של 100 ו-200 שקלים מצאו את דרכם לשוק ונמצאים בתוך המחזור הכספי של אנשים פרטיים ובעלי עסקים. מרבית השטרות הופצו באמצעות הרשת החברתית טלגרם על ידי סוחרים בכסף מזוייף.

הדבר נחשף היום בעקבות הרשעה של שני אחים ממרכז הארץ בעבירות של זיוף שטרות כסף בערכים של 100 ו-200. את הכסף המזוייף הפיצו ל-22 סוחרי משנה שהזרימו את השטרות למחזור הכסף במדינה. ההערכה היא שבדרך זו הוזרמו מאות אלפי שקלים לשוק.

הנאשם המרכזי בנה מעבדה בשני בתים בהם התגורר, כאשר בפרק זמן של כשבועיים עברה המעבדה לבית אחיו. במעבדה החזיק בין היתר מחשב, מדפסות, גיליוטינות חיתוך, טיונרים, מכונות למינציה, ראשי דיו, מיכל לכה, קבצים ייעודיים של שבלונות של השטרות, וסלילים מתכתיים בצבעים סגול צהוב ששולבו לרוחב השטרות על מנת לשוות להם מראה אותנטי.

לאחר שסיכם את שווי ה"עסקה", ייצר הנאשם את השטרות ומכר אותם תמורת כסף אמתי. כך ביצע הנאשם המרכזי 39 עסקאות על פני תקופה של כתשעה חודשים.

ברשת הטלגרם פועלים סוחרי כסף מזוייף אשר מציעים רכוש שטרות מזוייפים בערכים הנמוכים מהערך של שטרות אמיתיים. משיחות עם גורמים במשטרה עולה כי אנשים רבים מתפתים לרכוש כסף מזוייף, שבמקרים רבים מזוייף באיכות גבוהה ובאמצעותו הם עורכים קניות במזומן.

מבט מיומן או מכשיר לגילוי שטרות מזוייפים יכול לגלות את השטרות המזוייפים אך במרבית המקרים השטרות מוכנסים בין שטרות אחרים בדרך שמקשה על זיהויו, בעיקר אם מדובר בקניות במקומות הומי אדם שבהם המוכרים עסוקים מכדי לבדוק כל שטר המגיע לידיהם.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות