fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוב מוחלט מרוכבי האופניים החשמליים מזלזל בבטיחות

תצפית שערכו מתנדבי אור ירוק בקרית אתא העלה כי מרבית הרוכבים אינם מתייחסים לסכנות בכבישים
ילדים על אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק
ילדים על אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק

נגיף הקורונה וצמצום התחבורה הציבורית הביאו רבים למצוא דרכים אחרות להגיע ממקום למקום. השימוש באופניים רגילים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הופך יותר ויותר פופולארי, ומעניק לציבור אפשרות להתנייד ביתר קלות ומבלי חשש להידבק בקורונה.

מתנדבי עמותת אור ירוק יצאו לבחון האם רוכבי האופניים הרגילים, האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 21 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 2,600 רוכבים.

מבין הקריות, נערכה התצפית בקרית אתא שבה נצפו 20 רוכבים, מתוכם שמונה רוכבים ו-12 רוכבות. 25 אחוזים נצפו רוכבים על המדרכה בניגוד לחוק. חמישה אחוז מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף. 80 אחוזים מהרוכבים לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה.85 אחוזים מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים. חמישה אחוז מהרוכבים התעסקו בטלפון הסלולארי במהלך הרכיבה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הכאוס ברחובות ובכבישים בערים הולך ומתעצם כאשר התחבורה הציבורית לא פועלת במלואה. אחד מכל עשרה הרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019 נהרג כשהוא רוכב על אופניים רגילים, חשמליים או קורקינט ממונע. אלו נתונים שאסור לקבל באדישות. מהתצפית עולה כי חלק גדול מהציבור לא מפחד לעבור על החוק ולא מפחד להיתפס על ידי המשטרה. בנוסף, רוב הציבור לא מודע ולא מבין עד כמה חבישת קסדה יכולה להציל את החיים שלו. לנהגים יש את חגורות הבטיחות וכריות האוויר שיגנו עליהם ואילו לרוכבי האופניים והקורקינטים, הקסדה היא האביזר החשוב ביותר. בשילוב של הסברה נכונה ואכיפה ניתן להטמיע את ההבנה כי קסדה היא הכרחית וחשובה בכל רכיבה, בדיוק כפי שרוב הציבור חוגר חגורת בטיחות או עוטה מסכה בימי הקורונה. חייבים ליצור סדר ברחובות ובכבישים, לסלול שבילי רכיבה בטוחים, להגדיל את מספר השוטרים והפקחים במטרה לגרום לרוכבים לרכוב באופן חוקי ובטוח וליצור הסברה אפקטיבית. רק בשילוב זרועות של כל הגורמים נוכל לצמצם את מספר רוכבי הכלים הדו גלגליים הנפגעים בתאונות דרכים".

מנתונים של מכון גרטנר עולה כי 90 אחוזים מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים לא חבשו קסדה (נתוני 2013-2019). 32 אחוזים מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים או קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש היו מתחת לגיל 16. כ-21 אחוזים מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים/קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש קשה היו מתחת לגיל 16.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות