fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין רשמה את הזינוק הגבוה ביותר בדירוג היציבות הפיננסית

דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות של CofaceBdi שפורסם היום מראה על עלייה ביציבות בקריות. קרית ים, שירדה שני מקומות, סוגרת את הרשימה במקום ה-40
שני אירועים גדולים בקרית מוצקין נדחו. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן
שני אירועים גדולים בקרית מוצקין נדחו. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן

דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 14 ברציפות. כלכלני CofaceBdi בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואליים של הרשויות לרבות מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים.

בדיקת מאגר "אורות אדומים®" של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, שקים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים. התייחסות לציון הסוציואקונומי של העיריות והמועצות בישראל. המדד מבוסס על הדוחות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018.

מי עלה? מי ירד?

הרשות שביצעה את הזינוק הכי גבוה בדירוג השנה היא קרית מוצקין שעלתה שמונה מקומות מהמקום ה-27 אל המקום ה-19.

קרית אתא עלתה ארבעה מקומות אל המקום ה-28. קרית ביאליק עלתה מקום אחד למקום ה-25.

חיפה ירדה מקום אחד למקום ה-26. קרית ים ירדה שני מקומות והיא סוגרת את הרשימה במקום ה-40.

אייל ינאי, מנכ״ל משותף בחברת CofaceBdi: "במסגרת הדירוג השנה בדקנו את היחס בין הדירוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית של עיר. רמת השרון המדורגת ראשונה היא העיר שבה הדירוג הסוציואקונומי של התושבים הוא הגבוה ביותר, ובכל העשירייה הראשונה הדירוג הסוציואקונומי אינו יורד מהציון 7, למעט העיר לוד שיוצאת דופן ומתברגת למקום השישי עם דירוג סוציואקונומי של 3 בלבד. עם זאת בעשירייה האחרונה בדירוג (מקומות 30-40) הדירוג הסוציואקונומי אינו עולה מעל 6. כלומר שיש התאמה מסוימת בין מצבם הסוציואקונומי של התושבים לבין דירוג היציבות של הרשות. אולם הדוגמה של לוד מראה כי ניהול נכון יכול לשפר את יציבות העירייה למרות הדירוג הסוציואקונומי".

אייל ינאי, מנכ"ל משותף CofaceBDI | צילום: עודד קרני

 

ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2020, מתקיימת זו השנה הרביעית, עם יותר מ-8000 מבקרים במעמד ראש הממשלה וראשי ערים מרחבי העולם, לצד תערוכה שמציגה לראשונה את "עיר המחר" – חזון מרכז השלטון המקומי בישראל ואספקטים שונים בעולם החדשנות המוניציפלית והניהול העירוני. הוועידה משמשת מקום מפגש לשיתופי פעולה עתידיים, להיכרות עם חברות חדשניות פורצות דרך ולדיונים בתחומי הליבה של הרשויות המקומיות בישראל כגון: חינוך, רווחה, ביטחון וחירום, כלכלה וטכנולוגיה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות