fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קנס כספי למפעילי תחנת מעבר פיראטית לפסולת

בית משפט השלום בחיפה הרשיע מפעילי תחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה בקרית אתא ללא רישיון עסק
הפסולת בתחנת המעבר בקרית אתא. צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

בית משפט השלום בחיפה גזר קנס של 80 אלף שקל על שני מפעילי תחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה באזור התעשייה בקרית אתא במשך תשעה חודשים ללא רישיון עסק, בניגוד לתקנות רישוי עסקים העוסקות בתחנות מעבר לפסולת, ובניגוד לתקנות למניעת מפגעים העוסקות במניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים מאתרים לסילוק פסולת. בנוסף, בית המשפט הרשיע את השניים, על-פי הודאתם, בעבירות של השלכת פסולת ברשות הרבים ובפינוי פסולת לאתר שלא נקבע לכך לפי חוק שמירת הניקיון.

בעקבות חשד שעלה אצל פקח מצוות מחוז חיפה במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, בנוגע לפעילות בלתי חוקית המתרחשת בתחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה באזור התעשייה בקרית אתא, התקיימה פעילות אכיפה ממוקדת, במהלכה הוחרמו הכלים של בעלי המקום, החלה חקירה של המשטרה הירוקה והמשרד הגיש כתב אישום.

על-פי פסק הדין, הנאשמים הפעילו את האתר ללא רישיון מבלי שנקטו באמצעים הנדרשים ומבלי שקיימות בו התשתיות הנדרשות. הפסולת הוחזקה באתר במכולות חלקן ללא כיסוי, או נשפכה על גבי הקרקע בתפזורת או במערומים גבוהים אשר גלשו לעיתים אל מחוץ לשטח המקרקעין, לשדה הפתוח ולרשות הרבים.

השופטת אורית קנטור הרשיעה את הנאשמים בעבירות של ניהול עסק ללא רישיון, בניגוד לחוק רישוי עסקים, תקנות רישוי עסקים ובניגוד לתקנות למניעת מפגעים, ואף הרשיעה אותם בעבירות של השלכת פסולת ופינוי פסולת לפי חוק שמירת הניקיון.

לאחר שהצדדים טענו לעונש, על כל אחד מהנאשמים הוטל קנס בסך 40 אלף שקל או שלושה חודשי מאסר תמורתם והתחייבות בסך 80 אלף שקל או ארבעה חודשי מאסר תמורתם להימנע מלעבור במשך שנתיים עבירה בגינה הורשעו.

בנוסף, לאחד הנאשמים, ששימש כנהג ומי שמופקד על הצד התפעולי השוטף של התחנה, ניתנה פסילה על תנאי לשנתיים מלהחזיק רישיון נהיגה למשך שלושה חודשים, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה שבגינה הורשע בכתב אישום זה.

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה הוציא צו ניקוי לאתר, וצוות המשטרה הירוקה וידא כי הנאשמים ינקו את הקרקע המזוהמת. השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה בעקבות הגזר דין: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות אכיפה לסגירת עסקים הפועלים ללא רישיון ומייצרים מפגעים סביבתיים, לצורך שמירה על מערך טיפול בפסולת יעיל וחוקי, לטובת הציבור והסביבה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות