fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפון ללא הפסקה: שנתיים מאסר לגנב תחמושת מבסיס צבאי. שוחרר ממעצר חשוד בירי מעכו. תושב ירכא חשוד במכירת נשק

שלושה מקרים של פשע ופלילי בצפון בגזרת נהריה, פריצה למחסן צבאי וגידול של סמים לתושב עראמשה, מעצר של תושב ירכא בתיק של ימ"ר חוף ושחרור תושב הקריות אשר נחשד במקרי ירי והצתת רכב בעכו.
חשוד | צילום: pexels

בבית משפט השלום בקריות נגזר דינו של ענאן מגיס בן 23 מהיישוב עראמשה אשר הואשם בכך שפרץ למחסן בבסיס צבאי בצפון (שומרה) וגנב משם הרבה תחמושת. בנוסף, הוא הואשם בשני אישומים נוספים, גידול סמים מסוג קנביס והפרת הוראה חוקית.

הנאשם, הורשע והודה באישומים בכך שהחזיק לא פחות מ 1266 כדורי תחמושת אשר נתפסו בביתו. המצבור בביתו כלל גם 3 ברוסים צבאיים. על פי כתב האישום הוא פרץ לבסיס ופרץ את דלת הכניסה של המחסן ולאחר כשבוע מהפריצה המשטרה הגיעה אליו הביתה עם צו חיפוש.

הוא טען כי מצא אותם בעת שרעה בשדה השייך למשפחתו והסתקרן מזה ואז לקח אותם לביתו. במקרה השני הוא הואשם בכך שגידל סמים מסוג שתילי קנביס בשטח פתוח הקרוב ליישוב כברי שם גידל בערך 400 שתילי קנביס במשקל של כמעט 4 ק"ג. בתיק השלישי, הוא הפר הוראה חוקית אשר נקבע בתיק העיקרי של החזקת התחמושת בכך שהוא אמור לשהות במעצר בית תחת פיקוח מלא עם חלונות יציאה לעבודה אך הוא נתפס מחוץ לשעות אלו.

על אף שהפרקליטות טענה לעונש של לא פחות משלוש שנים, למרבה המזל של הנאשם, השופטת סימי פלג קימלוב התחשבה בו ובטענות עורך דינו – ליאור דוידי והסתפקה בעונש מקל יחסית והתחשבה גם בעברו הנקי ובזה שלקח אחריות והודה במעשים. השופטת גזרה עליו עונש כולל של 24 חודשים כאשר ינוכו מהם 7 חודשים בהם היה עצור בתיקים האלה. ז"א הוא אמור לשהתחרר בעוד פחות משנה וחצי.

הסמים שנמצאו | צילום: דוברות המשטרה

עכו: לאחר 7 הארכות מעצר שוחרר חשוד במקרי ירי והצתת רכב בתקופה האחרונה המשטרה חוקרת מספר מקרי ירי והצתת רכב אשר התרחשו בעכו. היא עצרה שלושה חשודים בחודש נובמבר האחרון בביצוע מעשים אלה ולאחר מספר חקירות שוחררו שניים מהם.

החשוד השלישי, גל יהודה פהימא בן 24 תושב יבנאל במקור וכיום מתגורר בקריות. הוא נעצר ביום 24.11 ושהה במעצר בערך 20 ימים ולא פחות מ 7 הארכות מעצר. המשטרה ניסתה להביא את התיק עד לכדי הצהרת תובע ובהמשך לכתב אישום, לצערה הדבר לא הבשיל בגלל חוסר בראיות והיום בית משפט השלום בעכו בפני השופט זיאד סאלח שיחרר את החשוד בתנאים מגבילים. החשוד יוצג על ידי עורך הדין ציון שמעון.

פרשיית נשק וסמים בצפון

במשטרה ובימ"ר חוף במיוחד עובדים על תיק גדול יחסית בו נעצרו כבר יותר מ 17 חשודים. התיק מנוהל בשותפות של ימ"ר חוף עם להב 433 ונודע שהוא מתמקד בעיקרו בסמים ונשקים אשר נמכרים לתושבי הרשות הפלסטינית על ידי תושבים ישראלים. הבוקר, עצרה המשטרה תושב יראכ (בהא עטאללה) בן 29 בחשד שהוא מעורב במכירת נשקים.

המעניין הוא בעטאללה נמצא במעצר בית בפיקוח ואת העבירות לכאורה הוא ביצע בעודו במעצר בית בפיקוח אלקטורני כאשר הוא ממתין לגזר דין בכלל על סחיטה באיומים. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו עד ליום 20.12. הוא מיוצג על ידי עורך הדין באסל פלאח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות