fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעירות יהודיות חשודות ששרפו את דגל המדינה

המשטרה עצרה ארבע צעירות יהודיות בחשד להצתת דגל המדינה. על פי הדין הפלילי עונש המאסר על עבירה זו עומד על שלוש שנים
הצתת דגל ישראל. צילום: דוברות המשטרה

שתי קטינות בנות 16 ו-17 ועוד שתי בגירות בנות 18, נעצרו על ידי משטרת חיפה בחשד להצתת דגל המדינה. על פי החוק הפלילי יכול בית המשפט לגזור עליהן עונש מאסר בפועל, אך עונש שכזה הינו נדיר ביותר במערכת המשפט הישראלית.

השחתת דגל היא פעולה שמטרתה הפגנה של בוז, שנאה או מחאה כלפי המדינה או הארגון שדגלו מושחת. דרך נפוצה של השחתת דגל היא שרפתו, ודרכים נוספות הן דריכה על הדגל ועשיית צרכים עליו. פגיעה בכבוד הדגל נעשית לעיתים באמירה פוגענית. איסור על ביזוי הדגל קיים במדינות רבות, ובהן ישראל.

על פי החשד, ארבע הצעירות הציתו את הדגל במהלך הלילה ועם קבלת הדיווח על כך הגיעו שוטרי חיפה ועצרו שתי בגירות בנות 18 תושבות חיפה ועוד שתי קטינות מנשר ואשחר בחשד לביצוע המעשה שטענו כי מדובר במעשה קונדס. בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה, בכוונת המשטרה להביא את ארבע החשודות לבית משפט השלום בחיפה לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

קובע חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה בישראל קובע: "הפוגע בכבוד דגל המדינה או בכבוד סמל המדינה, או גורם לפגיעה בכבודו, או משתמש בו באופן שיש בו כדי לפגוע בכבודו, דינו מאסר עד שלוש שנים או כפל הקנס האמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 או שני העונשים כאחד".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות