fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ציוני הבגרות של תלמידי הקריות נחשפים: טובים באנגלית, חלשים בהבעה עברית

מורה ותיקה על ציוני הבגרות של תלמידי הקריות אומרת כי אי ידיעת השפה העברית קשורה לעידן הנוכחי שבו מדברים בסלנג ובאימוג'י. לעומת זאת, החשיפה לאנגלית בשירים, בסרטים ובמחשב היא גדולה
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן

זה כמה שנים שמשרד החינוך אינו נוהג לפרסם את תוצאות מבחני הבגרות אלא רק את שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות. השבוע נחשפו הציונים העדכניים ביותר של משרד החינוך המתייחסים לשנת 2018.
"הד הקריות" מביא ציוני הבגרות של תלמידי הקריות הנוגעים לבתי הספר התיכוניים המרכזיים.

בהלת הקורונה. תיכון קרית חיים | צילום: דורון גולן
תיכון קרית חיים | צילום: דורון גולן

ואלה ציוני הבגרות של תלמידי הקריות

באזרחות מוביל תיכון אורט ביאליק עם ממוצע של 75.68; תיכון רוגוזין קרית אתא עם 74.5; תיכון רבין קרית ים עם 73.8; תיכון קרית חיים עם 73.4, ואורט מוצקין עם 72.12.

באנגלית ברמת חמש יחידות מוביל תיכון רוגוזין קרית אתא עם ממוצע ציונים של 90.5; תיכון קרית חיים עם 88.81; אורט ביאליק עם 87.28, תיכון רבין קרית ים עם 87 ואורט מוצקין עם ממוצע ציונים של 86.14.

אורט ביאליק | צילום: דורון גולן

בהבעה עברית קיבלו תלמידי תיכון רוגוזין קרית אתא ציון ממוצע של 72.81; אורט ביאליק עם ממוצע של 72.07; אורט מוצקין עם ממוצע של 71.06; תיכון קרית חיים עם 70.56 ותיכון על שם רבין קרית ים עם ממוצע של 69.29.

בהיסטוריה מוביל תיכון קרית חיים עם ממוצע של 76.69, ואחריו רוגוזין קרית אתא עם 75.84;  אורט מוצקין עם 74.98 ותיכון רבין קרית ים עם 68.81.

אורט מוצקין. צילום: דורון גולן
אורט מוצקין | צילום: דורון גולן

אורט קרית ביאליק ניצב במקום הראשון בחמש יחידות במתמטיקה עם ממוצע ציונים של 81.87; אחריו אורט מוצקין עם 81.08, רוגוזין קרית אתא עם 80.53, תיכון רבין קרית ים עם 77.88 ותיכון קרית חיים עם 77.76.

בספרות עומד ממוצע הציונים של אורט ביאליק על 78.6; רוגוזין קרית אתא עם 77.29; תיכון קרית חיים עם 76.79; אורט מוצקין עם 74.76 ותיכון רבין קרית ים עם ממוצע ציונים של 70.34.

תיכון קרית חיים מוביל את מבחן הבגרות בתנ"ך עם ממוצע ציונים של 78.7; אורט ביאליק עם 77.26; רוגוזין קרית אתא עם 76.18; אורט מוצקין עם 76.08, ותיכון רבין קרית ים עם ממוצע ציונים של 70.68.

ניתוח התוצאות

ניתוח של התוצאות מראה בבירור כי המקצוע שבו הוציאו תלמידי הקריות את הציון הגבוה ביותר הוא באנגלית ברמה של 5 יחידות לימוד. בכל בתי הספר שצוינו למעלה הציונים היו גבוהים מ-85. המקצוע שבו התקבלו הציונים הנמוכים ביותר הוא הבעה עברית, שהוא מקצוע חובה בבחינות הבגרות. הממוצע הגבוה ביותר עומד על מעט יותר מ-72.

מה קרה לעברית?

"אני יכולה להבין למה זו התוצאה בהבעה עברית", אומרת כרמלה אנטלר, שעבדה כמורה במקצועות לשון, ספרות ותנ"ך במשך 36 שנים, "אני חושבת שזה נובע מכך שהעברית התקנית כמעט שאינה מדוברת. היום מדברים בסלנג וממציאים כל מיני מילים. מדברים בשפה של ציורי אימוג'י. הטכנולוגיה מקצרת את התהליכים ומצמצמת את זמן השיחה בין בני אדם. החבר'ה הצעירים שכבר כן מדברים, מדברים בסלנג ומי שמדבר בשפה קצת יותר גבוהה נחשב לאאוטסיידר. הצעירים היום כמעט שלא קוראים ספרים. הקריאה היא אמצעי נהדר לשפה נכונה, אוצר מילים והעשרה. היום, מגיל צעיר מאוד נחשפים לאנגלית בשירים וסרטים. האנגלית תפסה מקום חשוב גם בגלל האינטרנט, השימוש באפליקציות ובאתרי מכירות. אני מקווה שלאור התוצאות, משרד החינוך יבחן מחדש הפניה של יותר משאבים למקצועות האלה".

באתר משרד החינוך מציינים את מקצוע ההבעה בעברית "שליטה בשפה התקנית, בעושר הלשוני הטמון בשפה העברית ובהכרת מכמניה מהווה כרטיס כניסה למועדון הנחשק של אנשים משכילים ומתורבתים, שיש להם זיקה לאוצרות התרבות ההיסטוריים של החברה שלנו. כיום מושם הדגש על הוראה מעמיקה של תהליכי קריאה וכתיבה. הוראה זאת מפתחת מיומנויות אורייניות אשר מסייעות בהתמודדות עם דרישות הקריאה והכתיבה בתחומי הדעת האחרים ומכינה את הבוגרים לדרישות הכתיבה האקדמית במכללות ובאוניברסיטאות. שיעורי העברית מפתחים את יכולות ההבעה ובכללן הבעת רגשות, התמודדות עם שאלות ערכיות וגיבוש עמדות במישור האישי, הקבוצתי, הלאומי והאוניברסלי. הדבר יבוא לידי ביטוי בתגובות לטקסטים או לדברים שבעל פה ובטקסטים שהתלמידים יכתבו בעצמם או ינסחו בעל פה".

מעיריית קרית מוצקין נמסר כי מן הנתונים שפורסמו השבוע עולה כי קרית מוצקין מובילה את הקריות במספר התלמידים הניגשים לבגרות. במתמטיקה חמש יחידות לימוד קרית מוצקין מובילה גם בממוצע הציונים 80.85 וגם במספר הנבחנים -97. לעומת ממוצע הערים השכונות שעומד על 65 נבחנים וציון 80. גם במתמטיקה ארבע יחידות לימוד תלמידי קרית מוצקין מובילים עם ציון 81.22 ו-97 נבחנים. לעומת ממוצע ציונים של 81. השיא של התלמידים שניגשים לבגרות הוא באנגלית 5 יחידות לימוד. לא פחות מ-242 תלמידים ניגשו לבחינה. המספר הגבוה ביותר בקריות. בשאר ערי האיזור הממוצע עומד על 140 תלמידים בלבד.

מנהל אגף החינוך, אייל אורן: "מדובר בגישה החינוכית הנכונה המשלבת מקצועיות וערכים. מצד אחד דוחפים כמה שיותר תלמידים להישגים גבוהים. ומצד שני לא מוותרים על רמת הוראה משובחת ולמידה פורה. זה המוטו שלנו בעיר בכל פעולת מערכת החינוך העירונית. זהו מוטו המלווה את פעולתנו בכלל מערכת החינוך העירונית". ראש העירייה, חיים צורי: "הערכתי הרבה לצוותי ההוראה וההנהלה על עבודה רבת שנים ממוקדת ויעילה לטובת תלמידי העיר קריית מוצקין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות