fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צה"ל מצטרף למאבק בקורונה: חנך ברמב"ם שתי מחלקות צבאיות

שתי מחלקות הקורונה הצבאיות יופעלו על ידי כ-140 אנשי צוות רפואי צבאי, שעברו הכשרה ייעודית על ידי צוותי רמב"ם. מפקד רפואה בפיקוד צפון: "במקום להתכונן למלחמה בגבול הצפון, נלחמים ביחד בקורונה"
נחנכו מחלקות קורונה צבאיות ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל
נחנכו מחלקות קורונה צבאיות ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל

היום, ראשון, נפתחו בבית החולים רמב"ם שתי מחלקות קורונה צבאיות, כחלק ממבצע ״שבט אחים״. המחלקות החדשות יצטרפו לארבע מחלקות הקורונה בבית החולים.

מחלקות הקורונה הצבאיות יופעלו על ידי כ-140 אנשי צוות רפואי צבאי, הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים וחובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.

במהלך השבוע החולף, עברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי הכשרה מקצועית ומקיפה על ידי סגל בית החולים רמב"ם, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות. ההכשרה כללה תכנים עיוניים ומעשיים, שהכינו את הצוותים לטיפול המקצועי והאנושי ביותר בחולי הקורונה העתידים להגיע למחלקות.

חנוכת מחלקות קורונה צבאיות ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל
חנוכת מחלקות קורונה צבאיות ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל

חנוכת המחלקות הצבאיות ״שבט אחים" לטיפול בחולי קורונה בבית החולים רמב"ם התקיימה בנוכחות שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, קצין רפואה ראשי תא"ל פרופ' אלון גלזברג ומנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל.

השר אדלשטיין אמר לנוכחים: "כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה, אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח מיידית את הכל, הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם. אי אפשר לפתוח ובתוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת".

רפואה ברמה גבוהה

מפקד רפואה בפיקוד צפון, אל"מ ד"ר ארז קרפ, מסר בשיחה עם כתבים: "במקום להתכונן למלחמה בגבול הצפון, נלחמים ביחד בקורונה".

ד"ר קרפ, מפקד המבצע, מסר, כי הצוות הרפואי-צבאי, כולל רופאים מומחים פנימאים ומשפחה וכן רופאים צעירים ואנשי צוות רופאי שעברו הכשרה עם צוות בית החולים על מנת לפעול בדרך הטובה ביותר.

סגן מנהל בית החולים, ד"ר אבי ויסמן, ציין כי הבעיה המרכזית של מערכת הרפואה היא מחסור בכוח אדם. לדבריו, פעילותו של צה"ל בתוך שטח בית החולים "משנה את חוקי המשחק" ואף כינה זאת "אירוע היסטורי".

חנוכת מחלקות קורונה צבאיות ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל
חנוכת מחלקות קורונה צבאיות ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל

ד"ר ויסמן הוסיף עוד כי רמתם של הרופאים הצבאיים היא גבוהה בהרבה מהרמה הממוצעת של הרופאים בישראל, וכי "אין מענה טוב מזה במדינת ישראל".

מצה"ל נמסר, כי הוא רואה במשימה זו שליחות וחשיבות עליונה, ובעזרת סגלי הרפואה, אשר נבחרו בקפידה, נערכו למשימה במהירות יוצאת דופן, ותוך שיתוף פעולה הדוק עם בית החולים רמב"ם, יוענק הטיפול הרפואי הטוב ביותר לאזרחי מדינת ישראל.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות