fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הונאה בימי קורונה: הבטיחו הלוואה, גבו "דמי טיפול" ונעלמו עם הכסף

14 תושבי חיפה והסביבה נעצרו בחשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים תוך שניצלו את מצוקתם הכלכלית של קורבנות תמימים
הונאה מקוונת | צילום: פיקסאביי

הונאה בימי קורונה: בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה 14 תושבי חיפה והסביבה בחשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים, באמצעות אתרים המציעים הלוואות תוך גביית "דמי טיפול" מהקורבנות וניצול מכוער של מצוקתם הכלכלית.

היחידה המרכזית במחוז חוף, בשיתוף רשות המיסים חקירות – מס ההכנסה חיפה, ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה, שעניינה חשד להונאה בהיקף של כמיליון שקלים על ידי מספר חשודים.

על פי חומר החקירה, החשודים הציעו הלוואות כביכול באמצעות מספר אתרים פרסומיים ברשת, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית של הקורבנות, שלא הצליחו לקבל הלוואות מהבנק והסכימו לשלם לאותן חברות "דמי טיפול ובחינת זכאות" לשם קבלת הלוואה כביכול.

ראשיתה של הפרשה לפני מספר חודשים, עם קבלת מספר רב של תלונות מעשרות אזרחים בכל רחבי הארץ. התלונות העלו חשד לשיטת הונאה בעלת מאפיינים דומים, לרבות אתרים זהים המציעים ברשת הלוואות.

על פי החשד, לאחר התקשרות עם הקורבנות, גבו אנשי החברה מכל קורבן "סכום פעוט" של מאות שקלים לשם "בדיקת זכאות להלוואה ודמי טיפול". לאחר שהקורבנות העבירו להם את הסכום, נעלמו החשודים עם הכספים.

בתוך כך, עם מעבר החקירה היום, שני, לשלב הגלוי, עצרו בלשי ימ"ר חוף ורשות המיסים את כל החשודים, תושבי בחיפה, ג'דידה-מכר, נצרת ובוסמת טבעון ועיכבו נוספים לחקירה במשרדי היחידה. בנוסף, ערכה המשטרה חיפוש בבתיהם של החשודים ובבית העסק בחיפה ותפסו ממצאים שונים לצורכי חקירה וכן רכבי יוקרה, כחלק מהליך חילוט. העצורים חשודים בביצוע עבירות הונאה והלבנת הון.

בכוונת המשטרה לבקש מבית המשפט השלום בעכו להאריך את מעצר החשודים בהתאם לצורכי החקירה.

במשטרה מעריכים כי להונאה נפלו קורבנות נוספים שנמנעו עד כה להגיש תלונה משיקולים שונים, ולפיכך מבקשת המשטרה מהציבור שנפגע בשיטה דומה, לגשת לתחנת משטרה ולהגיש תלונה בהתאם, על מנת שניתן יהיה למצות עם החשודים את הדין.

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות